Special D nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Re: Special D nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:31

karinna schreef:
Jan_VT; 2 hele mooie veulens van Special heb je.
Ik begrijp dat als de laatste een merrie was geweest, dat je die had gehouden.

Dank je

De hengst doet het trouwens ook helemaal niet slecht in de sport:

Citaat:
Wijzigingen in dressuurkaders 03-01-2006

De dressuurkaders van de Junioren, Young Riders en Senioren hebben na de wedstrijden van het afgelopen weekend de nodige wijzigingen ondergaan.

Désirée Senden en Inge Verbeek hebben dit jaar de leeftijd van 18 jaar bereikt en moeten de Junioren verlaten. Hetzelfde geldt voor Young Riders Veronique André de la Porte, Dominique Filion en Tommie Visser vanwege het bereiken van de 21-jarige leeftijd.
Bondscoach Jan Peeters heeft echter op basis van de tot nu toe verreden wedstrijden de kaders aangevuld met twee voormalige Junioren. Désirée Senden met Noblesse en Inge Verbeek met Quidor zijn doorgestroomd naar het B-kader Young Riders.

Bij de Junioren komt Marjolein Cho Chia Yuen met Ghostbuster het B-kader versterken. De ervaren Lotje Schoots en Diederik van Silfhout gaan hun laatste Junioren jaar in. Lotje gaat met Reine B vanuit het A-kader proberen om de topprestaties die zij met Fhillipo behaalde te evenaren. Diederik is met de KWPN goedgekeurde hengst Special D in het A-kader opgenomen, hij maakt met Ruby deel uit van het B-kader.

Bij de senioren werd de combinatie Bart Bax en Krawall twee weken geleden aan het B-kader toegevoegd.

Volledige samenstelling kaders dressuur Senioren:
A-kader:
Kirsten Beckers – Broere Jazz
Patricia Callaghan – Joy
Edward Gal – Group 4 Securicor Lingh en Group 4 Securicor IPS Gribali
Anky van Grunsven – Keltec Salinero
Laurens van Lieren – Hexagon’s Ollright
Sven Rothenberger – Barclay II
Imke Schellekens-Bartels - Sunrise
Alex van Silfhout – Luxform’s Nimbly

B-kader:
Bart Bax - Krawall
Kirsten Beckers – Broere Montecristo
Leida Collins-Strijk – On Top
Antoinette Falandt – Jarwo
Anky van Grunsven – IPS Krack C
Kebie van der Heijden - Werthino
Stephanie Peters – Jeff
Johan Rockx – Tango
Roger Schulkens - Monarch
Madeleine Vrees – Punto Blanco’s Madorijke
Thamar Zweistra – Hexagon’s Kyrain

Volledige samenstelling kaders dressuur Young Riders:
A-kader:
Angela van den Berg – Mix
Jenny Schreven – Kennet W

B-kader:
Désirée Senden – Noblesse
Elisa Swanenberg – Akatschi
Inge Verbeek - Quidor

Volledige samenstelling kaders dressuur Junioren:
A-kader:

Chantal van Lanen (Uden) – Beaujolais
Lotje Schoots (Abcoude) – Reine B
Diederik van Silfhout (Lunteren) – Special D

B-kader:
Marjolein Chi Chia Yuen (Sint Anthonis) – Ghostbuster
Diederik van Silfhout (Lunteren) - Ruby

(Bron: Persbericht KNHS)

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:04

Special doet het idd steeds beter! Ben heel erg benieuwd hoe ver die gaat komen!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:34

hoi
hier nog een late reactie!Ik heb een merrie van Special uit een Hollywood *Saluut merrie ben erg blij met haar .ze staat nu in de opfok maar komt eind april naar huis waar ze dan met mijn andere merrie(veulen) komt te lopen.
groetjes
http://img229.imageshack.us/img229/4558/hpim08314du.jpg

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:03

Leuk veulen Zigranta

Zijn er hier eigenlijk veel mensen die hem gebruikt hebben vorig jaar?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:30

Dank je wel Jan-Vt.Volgens mij hebben we allemaal hele leuke Specials
als ik de foto's zo bekijk!!Inderdaad erg jammer voor je dat die van jouw geen merrie is.Misschien bij een volgende dekking meer geluk.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:05

RodaniaJaman schreef:
Wij hebben verschillende veulens van Special-D op t bedrijf... van één bonte tot een donkerbruine tot een zwarte
En natuurlijk staat Special D ter dekking bij ons

Vertel eens wat meer over die bonte

Het andere special D topic is erg oud, die zal ik maar niet omhoog halen

Vorig zomer (2005) heb ik een bonte kwpn merrie gekocht die in 2004 een zwart hengstveulen van Special D gebracht heeft. Dit jaar wil ik 2 van mijn bonte merrie`s laten dekken...nu zit ik voor haar (samber x procureur x gondelier x selim, merrie is zelf sport dressuur Z2+wp) weer te denken aan Special D.

Deze hengst heb ik verschillende malen op de hengstenshows gezien en helemaal na het zien van Jan_Vt zijn veulen (jaja ik volg alle special d topics hier op bokt ) ben ik helemaal in luv....

Helaas heb ik van het veulen uit mijn merrie nooit een algehele foto gezien alleen een hoofdfoto. Of special d een goede keus zou zijn???

En dan heb ik nog wat vraagjes voor de kenners , laatst sprak ik een fokker die mij vertelde dat als je met special d fokt het in de verbeterende zin niet geheel een goede keus was als je een veulen wilde fokken om verder mee in dr dressuur te komen. Hierbij zouden de halsaanzet, schouder en voorbeen gebruik van special de reden zijn.

Klopt dit? en als ik met haar wil dekken zou special dan wel de juiste keus zijn? (foto`s van de merrie staan onder aan in mijn profiel)...

Ik hou dit topic in de gaten...

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:34

RUBYWHITE schreef:
Deze hengst heb ik verschillende malen op de hengstenshows gezien en helemaal na het zien van Jan_Vt zijn veulen (jaja ik volg alle special d topics hier op bokt ) ben ik helemaal in luv....

RUBYWHITE schreef:
En dan heb ik nog wat vraagjes voor de kenners , laatst sprak ik een fokker die mij vertelde dat als je met special d fokt het in de verbeterende zin niet geheel een goede keus was als je een veulen wilde fokken om verder mee in dr dressuur te komen. Hierbij zouden de halsaanzet, schouder en voorbeen gebruik van special de reden zijn.

Klopt dit? en als ik met haar wil dekken zou special dan wel de juiste keus zijn? (foto`s van de merrie staan onder aan in mijn profiel)...

Tja, het is natuurlijk hoe je dit bekijkt. Niet elke hengst pas bij elke merrie, en bij elke hengst heb je voor en tegenstanders.
Ik kan alleen maar zeggen dat Special op onze merrie de dingen heeft verbetert die wij graag verbetert zagen. Hij heeft idd niet het voorbeengebruik zoals bijvoorbeeld een Tuschinski, maar heb je zijn motor achter al eens bekeken? en zijn geweldige front!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:36

Jazekersss

Ik heb 2 bonte sambermerrie`s, 1 die al een ijzersterke motor achter heeft zitten...maar van beide paarden zou ik de lendenen/rug wat strakker willen hebben en meer voorbeen gebruik. De ene merrie (Oklahoma) is Z2 dressuur geweest en uit haar zou ik wel een iets chiquere versie willen fokken. De hengsten waar ik wat mee dub voor beide merrie`s zijn toch Special D en United...Alleen special krijgt mijn persoonlijke voorkeur en en United heeft meer mijn voorkeur als ik kijk naar voorbeen gebruik...

Het is gewoon zo lastig dat fokken, ik heb nu voor 1 van mijn 3 merrie`s al een afspraak staan voor een hengst. Maar ik zou er nog graag een willen laten dekken. Een bonte special lijkt mij t einde...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:13

Wie o wie kan mij vertellen hoe je hier foto's bijplaatst en ook in het profiel? Kunnen jullie mijn bonte Special D zien die al een paar keer ter sprake gekomen is hier

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:34

janderegelaa schreef:
Wie o wie kan mij vertellen hoe je hier foto's bijplaatst en ook in het profiel? Kunnen jullie mijn bonte Special D zien die al een paar keer ter sprake gekomen is hier

Ik heb je een PM gestuurd...deze keer is ie nog gratis

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:09

Kleine poging: heb een fotoalbum gemaakt pfff wat een gedoe zeg, maar goed foto's van het bonte special D veulen. Nee, hij is niet overbouwd, hij was gewoon al aan het groeien. Momenteel heb ik hem samen met hengstenhouderij van Manen die graag de helft wilde kopen. Hij beweegt extreem goed met zeer veel zelfhouding. Zijn moeder is keur en had 78 punten voor beweging. Grootmoeder is keur preferent en de overgrootmoeder is de volle zus van Zirkoon.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GYAROYWM

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:11

Oja, dat bonte ponytje is natuurlijk géén Special D maar een Neron...

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:12

hij is echt gaaf!mooie aftekening,nu nog een foto van de andere kant,kunnen we die ook bekijken qua aftekening.

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:28

janderegelaa schreef:
Kleine poging: heb een fotoalbum gemaakt pfff wat een gedoe zeg, maar goed foto's van het bonte special D veulen. Nee, hij is niet overbouwd, hij was gewoon al aan het groeien. Momenteel heb ik hem samen met hengstenhouderij van Manen die graag de helft wilde kopen. Hij beweegt extreem goed met zeer veel zelfhouding. Zijn moeder is keur en had 78 punten voor beweging. Grootmoeder is keur preferent en de overgrootmoeder is de volle zus van Zirkoon.

Mooi veulen! Is dat donker bont of vosbont?

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 07:45

Dit veulen is zwartbont. Zijn andere kant wil je niet zien hoor daar heeft ie net zo'n rare witte kop als die ene die nu in de 2e bezichtiging zit.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:43

Wij hebben ook een veulen van special D een schimmel!!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:08

janderegelaa schreef:
Dit veulen is zwartbont. Zijn andere kant wil je niet zien hoor daar heeft ie net zo'n rare witte kop als die ene die nu in de 2e bezichtiging zit.

hoofd

maak eens recentere foto`s van die mooie special

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:28

janderegelaa; mooie bonte, nu je die ene mooie kant hebt laten zien, wil ik natuurlijk ook alles zien..
hij heeft in iedergeval niet een volledige meelsnuit (deze term heb ik ook maar eens ergens gehoord.)
En over de overbouw van je veulen, dat groeit er vaak uit, veulens die vaak later veel maat krijgen hebben overbouw in het begin. is die moeder een samber dochter? op de eerste foto loopt het wit volgens mij naar zijn linker oog, ik hoop voor je dat het geen blauw oog is geworden?

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:25

janderegelaa schreef:

Eeej wat toevallig volgens mij ken k jou veulen wel... Ik heb een tijd lang stage gelopen bij v Manen en k werk er nu in mn vrije tijd... en er staat idd een bont veulenb v special d leuk beestje!!!
Of heb je die van jou nog bij je eigen thuis staan??

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:13

Nee hoor dat is hem

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:15

agerrits schreef:
janderegelaa; mooie bonte, nu je die ene mooie kant hebt laten zien, wil ik natuurlijk ook alles zien..
hij heeft in iedergeval niet een volledige meelsnuit (deze term heb ik ook maar eens ergens gehoord.)
En over de overbouw van je veulen, dat groeit er vaak uit, veulens die vaak later veel maat krijgen hebben overbouw in het begin. is die moeder een samber dochter? op de eerste foto loopt het wit volgens mij naar zijn linker oog, ik hoop voor je dat het geen blauw oog is geworden?

Het is gelukkig een gewoon oog, bruin ooglid met witte wimpers, wel grappig.

Hij staat nu bij van Manen en is inderdaad ook al het grootste veulen in de koppel.

Zijn afstamming: Special D x keur v.Samber x keur pref v. Ulrich

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:35

Nou ik ben er ook definitief eruit, mijn andere merrie gaat onder Special D! Nu alleen nog even wachten tot april/mei en dan gaat ze eronder...!

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:44

RUBYWHITE schreef:
RodaniaJaman schreef:
Wij hebben verschillende veulens van Special-D op t bedrijf... van één bonte tot een donkerbruine tot een zwarte
En natuurlijk staat Special D ter dekking bij ons

Vertel eens wat meer over die bonte

Het andere special D topic is erg oud, die zal ik maar niet omhoog halen

Vorig zomer (2005) heb ik een bonte kwpn merrie gekocht die in 2004 een zwart hengstveulen van Special D gebracht heeft. Dit jaar wil ik 2 van mijn bonte merrie`s laten dekken...nu zit ik voor haar (samber x procureur x gondelier x selim, merrie is zelf sport dressuur Z2+wp) weer te denken aan Special D.

Helaas heb ik van het veulen uit mijn merrie nooit een algehele foto gezien alleen een hoofdfoto. Of special d een goede keus zou zijn???

Ik hou dit topic in de gaten...

Uhm ja die bonte is wel mooi maar apart getekend... sorry dak zo laat reageer...

Uhm jah er bestaan VOS veulens v Special-D...

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:47

janderegelaa schreef:
Nee hoor dat is hem

Haha okeej wat toevallig dan... er staat op dit moment namelijk maar 1 bontveulen... een Special dus ik dacht t kan natuurlijk zo zijn dat het de jouwe is... erg grappig!! hij is inderdaad al lekker groot hoor!! Helemaal niet schuw naar mensen...

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:29

Ik moet weer eveen gaan kijken, ben al een paar maanden niet geweest