wat is de toekomst van jullie (toekomstige) veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Re: wat is de toekomst van jullie (toekomstige) veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:37

Sweety is gedekt omdat ze haar dekking won als "mooiste merrie van de dag" (zie profiel voor het verhaal)
Ik wilde haar zowiezo binnen de 2 jaar laten dekken dus het was echt wel een leuke prijs. Alleen wist ik eerst niet of het goed uitkwam omdat het paardje van mijn nichtje ook bij sweety stond.
Toen zij besloot haar paardje te verkopen was het licht helemaal op groen en werd Sweety gedekt. Meteen viel een zware last van mijn schouders want ik kon nu het veulen zelf houden wat ik dus zeker ook ga doen.
De toekomst voor de kleine? Lekker lange bosritten maken en misschien de wagen trekken. We zien wel. Of als het een hengst is (wat ik eigenlijk denk) word hij misschien nog wel een goedgekeurde dekhengst wie weet he.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:50

Hester's veulen is gefokt om te springen haha, zoals bijna al haar veulens van afgelopen jaren..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:43

Allebei mijn paarden zijn dit jaar drachtig als het goed is. Evottie heeft haar sportcarriere al achter de rug en is gepensioneerd, nu recreatiepaard en fokmerrie. Als ze een merrieveulen krijgt wil ik dat graag houden als opvolging van Evottie, het is zo'n supermerrie. Voor een hengst zou ik een koper zoeken die er de sport mee in wil, want van beide kanten potentieel genoeg. En mooi voor de predikaten. [naam] wordt 4 en ik wil haar graag gaan rijden en mennen, maar ik vind het wel belangrijk dat ze eerst nog een zomertje mama kan zijn. Als het een merrieveulen wordt weet ik nog niet of ik het hou, moet het heel leuk zijn want ik heb [naam] immers al en een hengst is in principe ook te koop.
Ik fok gelderse paarden omdat ik dat zelf geweldige paarden vind en er zijn er niet zoveel meer van. Ik hoop dat mijn veulens gezond ter wereld komen en een visitekaartje voor het gelders paard worden.

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:41

Wij hebben bij onze merrie (Notaris x Nimmerdor uit keur pref merrie. *Onze merrie is zelf nooit naar de keuring geweest, haar 100% volle zus is keur*) 2 veulens gefokt. Ik als eerst met Metall en mijn zus het jaar daarna met Tangelo vd Zuuthoeve.

Waarom? Omdat we een super gave, onwijs mooie, niet altijd even makkelijke, maar wel altijd geweldige merrie met een zeer goed papier hebben en wij graag met dit bloed de toekomst in willen. Gwendolyn is inmiddels bijna 18, dus het is als opvolging. (Better the devil you know, than the devil you don't know )

Waar mijn zus Annwyn voor wil gaan gebruiken? Ik heb geen idee. Met Zucchero wil ik gaan trektochten, dressuren, boscrossen, springen, SGW-en, freestylen, VD-en, wandelen en ga zo maar door! Gewoon lekker alles! Maar hij moet nog 2 worden, dus ik moet nog heel veel geduld opbrengen!!

Ziolette

Re: wat is de toekomst van jullie (toekomstige) veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:08

De toekomst van het veulen van Isa is nog onzeker . In principe voor de verkoop, omdat Isa komend jaar weer gedekt wordt. Maar het ligt er een beetje aan hoe ea gaat lopen komend jaar. Een hengst mag van mij zowiezo weg, maar mijn vriend heeft al gezegd dat als het een interessant hengstveulen is hij hem aan wil houden andersom geldt hetzelfde voor een merrie. Oftewel we zijn er nog niet uit .

arabianfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:13

ik fok met arabieren en goede merrie veulens mogen blijfen en de hengsten worden in de meeste gevallen verkocht
ik fok ze voor alle doelen maar voornamelijk voor fok en show maar die wat verkocht worden zijn (als er geen afwijking is) ook zeer geschikt voor alle takken van de sport