OO Seven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:27

Ik zal OO seven zeker aanraden wij hebben een OO seven schimmel hengst, echt een schat van een dier met heel erg veel kwaliteit, hij zuigt geen lucht
Mooi front geweldige bewegingen hij heeft helaas wel een iets korte rug, maar is niet storend.

Ik zou zker voor OO seven gaan, wat voor merrie wil je erbij doen dan?

Rhythm

Re: OO Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:28

LDRD schreef:
:D

Dank je.
Geef je hem dan ook de punten als je hem tzt jureert???

Tuurlijk want dan zal Jac er wel opzitten en anders mag ik niet meer komen lessen

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:16

hoihoi, ik heb ook op een ouder topic gereageerd, maar zal even wat vertellen over het karakter van de ooseven "Willem"
Willem wordt in maart 3 jaar oud en begint nu behoorlijk fris en speels te worden. Ik ben benieuwd hoe hij onder het zadel gaat worden.. Hij is nog wel onder de indruk van je stem, en hand ( met achterwaarts bijv. niet slaan;) ) maar ik denk dat hij behoorlijk heet kan gaan worden... ik ben zeer benieuwd!! op het moment denk ik wel dat hij al klaar is voor het zwaardere werk in de zin van gaan longeren enzo; we gooien nu alleen nog maar los voor de ei kwijt te raken..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 22:46

Leuk, kun je er ook een foto van plaatsen? Wat is hij aan moederskant en hoe hoog is hij nu?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:13

Mijn Joem oogt ook heet.
De eerste foto's die ik van haar heb en hier op Bokt plaatsen waren er veel mensen die zeiden dat ik daar mijn handen vol aan zou hebben.

Het tegendeel is waar, ze is zo mak als een schaap.

Ben benieuwd hoe het jullie gaat verlopen!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:19

Urielle schreef:
Leuk, kun je er ook een foto van plaatsen? Wat is hij aan moederskant en hoe hoog is hij nu?

(als het voor mij bedoeld is) er staan een paar foto's in dat andere topic nieuwe komen binnenkort Fetida is Beethoven x Lt. Generaal. Hij is nu 1.66

Dimple schreef:
Mijn Joem oogt ook heet.
De eerste foto's die ik van haar heb en hier op Bokt plaatsen waren er veel mensen die zeiden dat ik daar mijn handen vol aan zou hebben.

Ik ga eens even kijken Ik ben ook erg benieuwd hoe hij zal worden ( ow erg mooi is joemmie!!!!)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:30

Dimple schreef:

Ik heb zojuist hem even aan de hand langs de weg gestapt, een doorgaande weg richting de dorpen en een ventweg langs de snelweg. Hij keek echt nergens naar dus ik denk dat het een superbrave gaat worden!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:13

Barbara_m schreef:
007 is wel een luchtzuiger. Dat is dan ook wel het enige min punt aan de hengst.

En zowaar, de mijne is dus ook een luchtzuiger!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:15

Dat is nou jammer, maar daar loopt ie echt niet minder om!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:32

In mijn profiel staan een jaarling en veulen Ooseven x Lancet x Balzflug.
En ook een klein verhaaltje erbij geloof ik.
Ben wel benieuwd naar de bewegingsfoto's van die van jou!
Die van ons zuigen trouwens geen lucht gelukkig

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:48

@Urielle, wist je het niet toen je hem kocht?
Heeft de fokker het er niet bij vermeld?

Tja, hij loopt er niet minder om, maar ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn. Ze kunnen toch gewoon wat gevoeliger zijn op de maag en darmen.

En? Urielle, blij dat hij nu thuis staat?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:44

Dimple schreef:
@Urielle, wist je het niet toen je hem kocht?
Heeft de fokker het er niet bij vermeld?

Tja, hij loopt er niet minder om, maar ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn. Ze kunnen toch gewoon wat gevoeliger zijn op de maag en darmen.

En? Urielle, blij dat hij nu thuis staat?

Heel erg blij

Ik heb hem niet rechtstreeks van de fokker, degene waar ik hem van kocht heeft hem daar met 6 maanden gekocht. Ze zei dat ze niet wist of hij stalgebreken zou hebben omdat hij op de wei stond. Ik heb hem dus met dat risico gekocht.
Het maakt me op zich ook niet heel erg uit, zolang hij maar goed gaat lopen straks onder het zadel Maar ik had beloofd even te laten weten of mijn OO Seventje een luchtzuiger was ja of nee
Hij is momenteel ook wat dun op de mest maar ja, hij krijgt verm. voor het eerst in zijn leven voordroog en dan de stress van het verhuizen erbij.. Hij is wel snel op zijn gemak, heeft de eerste nacht al in de krullen liggen slapen (getuige zijn deken die onder de drek zat )
Mocht hij wat aan de dunne blijven dan krijgt hij een handje droge zemelen bij.
Hij staat overdag de hele dag op de paddock en zodra hij op stal is, is er brok en kuil dus aan verveling kan het niet liggen imo. Hij deed het al nadat hij een half uur op stal stond

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:52

Desire schreef:

Knappe dingen
Maar jullie hebben altijd leuke paarden staan vind ik, vorige keer op jullie site ook al

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:03

Dimple schreef:

Volum is ook zo'n braaf en nuchter paard! Ik maak sinds hij zadelmak is al buitenritten met hem en hij is niet snel onder de indruk.

Qua rijden pakt hij alles heel snel en makkelijk op, hij doet graag zijn best voor me. Hij is wel ontzettend gevoelig in de mond, wat weleens wilt resulteren in een hoop geschud. Maar daar staat tegenover dat hij heel goed op de zit en been reageert, Inmiddels loopt hij vaak al heel ontspannen in de aanleuning.

Een heerlijk paardje! Ik prijs mezelf ook zeer gelukkig met mijn oo seven!!

@Urielle: jammer dat Wrangler lucht zuigt. Blijft blijkbaar toch een gok, want Volum zuigt gelukkig geen lucht.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:52

Urielle schreef:
Desire schreef:

Knappe dingen
Maar jullie hebben altijd leuke paarden staan vind ik, vorige keer op jullie site ook al

Dankje!
En over dat luchtzuigen, liever niet natuurlijk, maar ik zou een goed paard er niet op laten staan hoor, er valt best het een en ander aan te doen dus een gigantisch probleem hoeft het niet te worden. Plaats je de nieuwe foto's ook even in dit topic?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 08:24

Zal ik doen! Heb gisteren foto's genomen maar ik kon hem niet losgooien omdat ze in de binnenbak aan het rijden waren. In mijn profiel staan dus nog wat foto's van Wrangler met deken op de paddock

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:52

Er staat nu ook 1 op marktplaats....

die heb ik vorige maand gezien...en laten staan....

super lopen, en goede afstamming..

Paard pakt helaas ook de bak... en heeft nog een forse schiefel op het buiten achterbeen zitten,,.,

maar ja daar was de prijs dan ook na.....

Wel een leuk paard, maar als je ooit weer moet verkopen....zitten er toch altijd weer haken en ogen aan....

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:36

sigrid1182 schreef:
Wel een leuk paard, maar als je ooit weer moet verkopen....zitten er toch altijd weer haken en ogen aan....

Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat je daar toch niet naar moet kijken hoor. Als je een paard koopt moet je gewoon aan jezelf denken en ik ga dan niet nadenken over wat ik er nog voor kan krijgen als ik hem weer verkoop, omdat ik er toch vanuit ga dat hij echt bij me blijft.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:58

Hier meld zich nog iemand met een ooseven nakomeling, ooseven x ulster.
Walk on top ( in de volksmond ook wel toppie genoemd) is nu 3 jaar. Rond de 1.65, zwart, nog hengst ( weet hij zelf nog steeds niet), braaf karakter maar soms wel wat schrikkerig. Heeft hetzelfde oog als zijn vader is zuigt inderdaad soms lucht.
kan goed lopen en wordt een steeds leuker dier. Over een paar maandjes kan ik vertellen hoe hij het onder het zadel doet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:13

Ik geloof niet dat ik zo makkelijk over het luchtzuigen zou heen stappen.
Ik heb er een ontzettende hekel aan.
Ook bestaat de kans dat andere paarden het overnemen (daar zijn de meningen over verdeeld, dat weet ik )

Ik heb er dus wel een paard om laten staan en daarom hoop ik dat Joem het niet gaat doen want ik zal er echt niet blij mee zijn.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 15:56

sigrid1182 schreef:

Mwah, ik denk als je het paard eerst hogerop rijdt dat er al een stuk minder mensen zijn die zouden zeuren over luchtzuigen
Bij de mijne zijn de benen gelukkig wel helemaal in orde en mooi droog, met een schiefel bij een jong paard zou ik een stuk minder blij zijn. Zou je me, even uit nieuwsgierigheid, eens willen PM-en hoeveel dat ze er voor vroegen nog?

Jow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:00

kheb ook een oo seven (x wellington), die van mij is een bruine merrie, rond de 162 ofzo, heel compact gebouwd en wel eenwat korte rug, is heel leergierig, werkt graag eigenlijk iets te graag en jawel.. ze zuigt ook lucht... deed ze bij de fokker al..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:04

toen ik paarden ging kijken ben ik ook naar een 007 en naar een flemmingh wezen kijken, vond de 007 erg leuk, sprak mij erg aan mooie gangen mooie bouw. heb die alleen niet gekocht dus meer kan ik er ook niet over vertellen helaas

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:28

Tja ik denk niet dat ik er mijn OO Seven om zou hebben laten staan.

Maar ik had geluk dat hij net al twee weken uit de opfok was gehaald, en hij stond in een vrij donkere en dichte stal; en daar stond hij redelijk rustig en vrolijk in.

Ik heb de verkoper nog gevraagd of hij geen stalgebreken had... dat zou niet het geval zijn; en tot nu toe is hij gelukkig nog niet aan luchtzuigen geslagen.

Ik zou het zwaar irritant vinden als hij het nu alsnog ging doen; maar ach, hij gaat toch niet meer weg

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:54

Mijn vriendin heeft uit haar casanovaxvariant merrie een ooseven.
Vrij stout, maar als ie daar doorheen is, is ie super!!!
Zwart (merrie koffie vos) 1.65 hoog, maar net 3 jaar oud.
Ik heb ooseven zelf gezien op stal en idd zijn enige min puntje is dat luchtzuigen, maar deze nakomeling doet dit niet.