Weet iemand informatie over the '' Rocky Mountain Pony''

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Weet iemand informatie over the '' Rocky Mountain Pony''

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:02

Let even op als je in een heel oud topic wilt reageren. Het is wellicht beter om een nieuw topic te starten. Ik denk dat het wel belangrijk is te weten dat er nog meer RM's zijn in NL nu Toril vertrokken is naar het buitenland -voor het geval dat je ermee wilt kennismaken- maar nogmaals: met relevante nieuwe info reageren mag als het bewuste topic niet zo ongeveer uit de ijstijd stamt.

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:42

iristanja schreef:
Op stal hebben wij 2 rasechte Rockie-ruintjes en een 1/2 Rocky-merrie. Ze zijn alledrie net 3. De half-Rocky wordt door iemand anders ingereden, en 1 van de volle Rockies heb ik onder mijn hoede (: Ze hebben alledrie een heel lief karakter. Ik werk nu ongeveer 2 maanden met mijn ruintje, maar heb al zijn vertrouwen. Ik kan erop met zadel, zonder zadel. Alleen het knopje 'voorwaarts' werkt nog niet helemaal. We hebben hem zondag voor het eerst op de trailer gehad, en hij stapte er zo in. Hij wachtte met eraf stappen totdat ik het commando 'terug' gaf, en donderde niet met grof geweld de trailer uit zoals mijn Haflingermerrie doet {= we hebben toen met een Shet van stal en mijn lieverd een bosritje gemaakt. Hij was heel braaf (: ik heb er stukjes naast gelopen, maar ook erop gezeten. De eigenaresse vertelde dat de andere paardjes op stal (3 Haflingers) veel moeite hadden om de bult op te komen, maar Chief stapte zo omhoog (: Echte bergpaardjes met een superlief karakter! Hij kan ook kusjes geven. Ik wil hem nog wat meer vrijheidsdressuur leren, en uiteindelijk ook goed op hem kunnen rijden. Maar met het rijden op een RMH heb ik geen ervaring.
De merrie is overegens weleens wat heet, maar de andere helft is een Draver x Arabier {=
En ja, Rocky Mountain Horses zijn duur..... helaas... Maar je hebt waar voor je geld! Een maatje waar je je leven lang plezier van kunt hebben (:

Je kunt altijd eens een gangenpaarden training doen is erg leuk en het kan met je eigen paardje

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:09

De stal waar ik rijd is een Rocky Mountain Horse stoeterij :)
Website is in onderhoud maar geeft een goed beeld: http://www.flathillrockies.nl
Op het moment ook hele leuke paardjes te koop, voor meer info: pb :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 02:59

De stal waar mijn zusje heeft stage gelopen is fokker van o.a. Rocky Mountain horses.
Zit wel in Duitsland (Schloss Nienover)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:59

Daar staat een merrie van mij. Zij is wel Nederlands iig. Maar ze heeft volgens mij niks te koop staan.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 03:31

Op de site staat van wel?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 07:56

Geen Rocky Mountain Horses, daar gaat het toch over :D