nakomelingen universeel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: nakomelingen universeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:46

Zijn dekgeld was afgelopen jaar 675 euro.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 16:20

dat valt tegen of lijkt dat nou maar,de meesten zijn toch al rond de 800 euro bij goedkeuring

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:04

liliputter schreef:
dat valt tegen of lijkt dat nou maar,de meesten zijn toch al rond de 800 euro bij goedkeuring

?????? Hoezo valt dat tegen????? Wil je perse 800 euro betalen dan? Daar gaan ze vast wel akkoord mee denk ik.

Ik vind het belachelijk om een net goedgekeurde hengst meteen al zo duur te maken. Idioot!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 18:24

Mansolein schreef:
liliputter schreef:

?????? Hoezo valt dat tegen????? Wil je perse 800 euro betalen dan? Daar gaan ze vast wel akkoord mee denk ik.

Ik vind het belachelijk om een net goedgekeurde hengst meteen al zo duur te maken. Idioot!

sorry hoor maar de meeste goeie hengsten zijn rond de 800 euro,sandreo,tolando,tango en zelfs velazquez is al 750 dus....zegt ook wel weer iets over universeel

en je hoeft zo nou ook weer niet te reageren

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:59

[/quote]

sorry hoor maar de meeste goeie hengsten zijn rond de 800 euro,sandreo,tolando,tango en zelfs velazquez is al 750 dus....zegt ook wel weer iets over universeel

en je hoeft zo nou ook weer niet te reageren[/quote]

Ik vind gewoon niet dat je een hengst kan/ mag beoordelen op zijn dekgeld. Dat slaat nergens op. Kijk bijv. naar Disconto ( sorry even off topic ) die kost 550 euro. Is keur prestatie, zijn nakomelingen halen eigelijk alleen maar eerste premies en winnen veel. De eerste nakomelingen lopen grand prix dressuur in Amerika en de eerste springen al 1.50 rubrieken! Dus wat heeft dat te zeggen over het verschil tussen kwaliteit en de hoogte van het dekgeld?!?!

Dat velazquez al 750 euro is wil hoofdzakkelijk zeggen dat zijn eigenaren er graag veel geld aan willen verdienen................

Niets mis mee maar het zegt niets over de hengst zelf.

Begrijp me niet verkeerd ik val je niet af, maar veel mensen denken dat de hoogte van het dekgeld bepalend is voor de kwaliteit terwijl niets minder waar is.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:30

gefeliciteerd

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:45

Mansolein schreef:
Kijk bijv. naar Disconto ( sorry even off topic ) die kost 550 euro. Is keur prestatie, zijn nakomelingen halen eigelijk alleen maar eerste premies en winnen veel. De eerste nakomelingen lopen grand prix dressuur in Amerika en de eerste springen al 1.50 rubrieken!.

Dat is bij het NRPS, is toch anders.

Heb jij trouwens namen van die grand prix kinderen?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:47

nee geen namen maar wel betroubare bronnen

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:51

In duitsland beginnen de meeste jonge hengsten bij 600 euro, dat vind ik netjes.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:06

tsja duitsland

als je een goeie hengst hebt zou ik ook geld vragen,wie niet

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:15

Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-05-06 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto is een beetje heeel erg groot ;)

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:46

ja die had ik ook zien staan. Mooi veulen, lijkt veel op die van ons. het zijn geloof ik allemaal sterk gebouwde veulens met redelijk veel bot en veel bespiering. Mooi sterk gebouwd. Die van ons kan ook super bewegen trouwens!

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:04

heb al een aantal veulens van universeel gezien en die zien er goed uit.Mooi groot,bloederige uitstraling en beweging.

Heb zelf helaas een dood veulen gehad van Uni,maar mijn merrie is wederom drachtig van hem.En hoop een mooi en vooral gezond veulen te krijgen volgend jaar....

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:15

mallerije schreef:
heb al een aantal veulens van universeel gezien en die zien er goed uit.Mooi groot,bloederige uitstraling en beweging.

Heb zelf helaas een dood veulen gehad van Uni,maar mijn merrie is wederom drachtig van hem.En hoop een mooi en vooral gezond veulen te krijgen volgend jaar....

Wat jammer zeg!
Maar hopelijk gata het volgend jaar wel goed!

Uit wat voor een merrie krijg je dr een?

Hoe wad de langgelijndheid bij de veulens die jij gezien hebt?

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:19

Mijn merrie is een Gershwin x Patriek X Luctor (foto's in mijn profiel)

De veulens waren gemiddeld genomen best mooi langgelijnd,en met een mooi front en hoofdje.Veel rasuitstraling (jaja moeilijk woord )

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:11

Offtopic:

liliputter schreef:
ik ben helemaal weg van schimmels(moet nog iemand overtuigen)maar er zijn zo weinig mooie dressuurhengsten die schimmel zijn,en deze viel meteen op.er is nu ook een krack c goedgekeurd maar die vind ik persoonlijk minder,toen ik universeel zag dacht ik meteen van ja,dat is een super mooie,zn punten voor bewegen zijn ook super...

Over jezelf tegenspreken gesproken..... Zie overige topics over Velazquez...

Maar goed back on topic, bij de hengstenshow van Post heb ik een aantal goede veulens van hem gezien!
Afbeelding
Afstamming van de moeder weet ik niet, het veulen is van de amazone van Universeel, dus wie weet kan mallerije daar meer van vertellen...

@ Mallerije: wat een very cute Haarlem-veulen heb je!! Heb zelf een 2-jarige, zie onderschrift ook...

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:09

toen had ik hem alleen nog maar op foto,s gezien en iedereen vond m daarop minder,en op de foto zou je ook niet zeggen dat het velazquez was,in het echt is hij veel mooier....

en hoezo oude eendjes uit de sloot vissen