Nakomelingen van Ed King Hill ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:49

ik heb inderdaad ook als ik denk in die hoek gaan we aangalloperen zonder dat ik me hulpenb geef doet ze dat! en ehtzelfde met afwenden!

Lientje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:12

Ik heb een afstamming van Cool Cracker. De moeder van mijn pony is een dochter van Ed King Hill. Maar mijn beessie heeft een superkarakter, heel makkelijk in de omgang. Heeft ze dan zeker van de merries geerft, haha! Ze is alleen wonderbaarlijk genoeg niet bont, maar bruin.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:42

ik ken een veulen van Ed king hill. Een draak van een veulen. Totaal geen respect voor wat dan ook. Onder het mom van waarom er omheen als erdoor ook kan?? Je kon hem straffen maar een seconde later was hij het gewoon weer vergeten.
Zijn moeder strafte ook niet.
Hiervoor heeft die merrie een veulen gehad van disconto. een superbraaf ding. (een vreselijk dom dier maar superbraaf en vriendelijk)
Gedrag van paps meegekregen dus.
Wel heel fijn bewegen.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:08

Ik heb op een stal gereden waar ze ook 2 zonen van Ed king Hill hadden .. beide nog hengst.. waren halfbroertjes en ook totaal veschillend.. de ene was heel sterk en was ook niet echt heel eerlijk de andere Ed karel heete die was juist heel braaf en lief.. Die is toen aan een meisje daar op die stal verkocht die heeft hem laten ruinen en beleerd en dat gaat heel goed.. maar volges mij staat ie te koop maar wel leuk paardje.. was ook erg mooi gevlekt had allen over zn linkerbil geloof ik een hele vage schimmelkleurige streep dat was minder mooi maar voor de rest was ie mooi getekend

pipeloi

Re: Nakomelingen van Ed King Hill ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:55

Pipeloi hier op bokt heeft laatst een zoon van EKH (Ulion) keuringsklaar gemaakt. Dat paard is echt t evenbeeld van zijn pa...[/quote]

hoihoi

dan zal ik ook maar eens mijn ervaring geven
Ulion is een zoon van Ed king hill en pas goed gekeurd als dekhengst
Het is een dikke knuffelkont , en een zeer werkwillig paard
We nemen hem overal mee naar toe , we rijden tussen merrie's
Hij vindt het allemaal prima ,makkelijk in omgang
iedereen kan er zo opstappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:10

wij hebben ook een merrie van EKH, prachtbeest met bloedmooie gangen, maar idd net als Ellende, wel met een kop erop.
Hieronder beetje sullige foto, zal eens kijken of ik een actie foto kan opdiepen...
Afbeelding

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:14

troost je jacimantho, mijn sambermerrie is ook 1 met een kop erop. Soms vragen mensen wel eens "weet je zeker dat t een samber is"

pipeloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:28

hahahah dan hebben ze Whitney nog niet ontmoet en dat is ook een samber .... in de begin jaren heb ik heel wat zand liggen happen hoor

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:46

Ik heb nu drie weken een merrie van ed king hill. Een heel fijn paard (anders had ik haar niet gekocht natuurlijk). Super mooi om te zien, wil heel graag werken en heeft voor zo ver ik het nu kan beoordelen een fijn karakter. Ze is wel flink loperig, maar dat vind ik niet rot aan een paard. Ik herken eigenlijk niet echt wat jullie vertellen, ze is niet kijkerig of drakerig met rijden, wil alleen graag lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft wel heel weinig wit voor een ed king hill.

Leuk om wat andere paarden van die hengst te zien!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:57

@ AniqueN, leuk dier zo te zien maar ik mis idd het wit

cookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:09

ik heb een Ed king hill x respect.
en qua karakter is ze net zoals de meeste hun ed king hill hier beschrijven: soms wat lomp, altijd haar zin doordrammen en onzettend slim en nieuwsgierig!!
ik heb haar pas 2 maanden en in het begin ging het niet echt (vooral met rijden niet). maar nu begint het te klikken en iedereen zegt ook: als je paard straks voor je gaat lopen heb je er echt een gouden paard aan! ze wil echt voor je werken als je haar goed rijd. en ze leert ook heel snel.
qua gangen loopt ze supermakkelijk. alleen met rijden probeert ze me ontzettend uit en loopt ze heel erg onder me uit. buiten is ze heel erg lief maar zoekt ze altijd naar dingen om eng te vinden terwijl ze die echt niet eng vind.
ze is niet zo heel groot, 1.60m en donkerbruin. verder best kort gebouwd en vierkant, met een sterke voorkant.

fotootjes: ik heb er nog niet zoveel omdat ik haar pas net heb...

Afbeelding
Afbeelding

cookaburra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:37

oh rectificatie: de moeder van mijn paardje is van EKH niet haar vader... haar vader is Respect, dus EKH is haar opa... maar toch lijkt ze erg op hoe jullie paarden klinken