Bonte hengst ZONDER samber bloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:41

Ellende schreef:
Zijn er al ergens foto's beschikbaar van Wild Dancer (wat een naam trouwens :/ )

Ik heb wel foto`s, moet ze alleen even opzoeken... ik had nl interesse toen die merrie drachtig was van Redford in het veulen en 1e koop als het een merrieveulen zou zijn. Helaas werd het een hengstveulen. Hij heeft wel een witte melkmuil.

*zoekt ondertussen foto`s op*

Wat voor merrie wil je gaan dekken? Bont x Bont is niet altijd garantie op een bont veulen. Aantal hengsten die echt Samber vrij zijn:

Ico Sun
Mecenas (nog via KI beschikbaar)
King Nero
Neron (zijn overigens maat paard nakomelingen van neron bekend)

Je kan ook nakomelingen nemen waarin samber 3e of 4e generatie is...
Bijv. Utah van Erpekom ( www.utah-van-erpenkom.co.uk)

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:20

Camaro wordt KI aangeboden en is ggh bij trakhener de enige bonte, en Samber & ico vrije bloedlijn.
Legde de 30 dagen test succesvol af in 2003 toen hij werdt goedgekeurd. Vanaf '97 zijn pas de eerste bonte trakheners bij het duitse stamboek opgenomen in het stamboek omdat vanaft toen de richtlijnen zij gewijzigd t.a.v. de kleur, daarvoor was bont namelijk niet teogestaan.
Hier wat foto's van de hengst van 1.71 groot.
je krijgt \
Afbeelding

Afbeelding

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:18

agerrits schreef:
Camaro wordt KI aangeboden en is ggh bij trakhener de enige bonte, en Samber & ico vrije bloedlijn.
Legde de 30 dagen test succesvol af in 2003 toen hij werdt goedgekeurd. Vanaf '97 zijn pas de eerste bonte trakheners bij het duitse stamboek opgenomen in het stamboek omdat vanaft toen de richtlijnen zij gewijzigd t.a.v. de kleur, daarvoor was bont namelijk niet teogestaan.
Hier wat foto's van de hengst van 1.71 groot.
je krijgt \
Afbeelding

Afbeelding

Niet de enige bonte ggk trakehner, maar wel een leuke, zeker voor eventing. Stamt net als de meeste bonte trakehners af van karabin. Dit is zijn dekstation/ eigenaar: http://www.inselgestuet-christiansen.de/hengste.html.

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:31

klopt maar wel enige bonte goedgekeurde dekhengst bij het trakhener (zucht verband)

jubeltje

Re: Bonte hengst ZONDER samber bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:34

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:53

klopt ook, maar dat is een gemeenschap voor trakhener bonte paarden vanaf 1944 opgericht, die voorzitter (volkert westrich) heeft uiteindelijk in 1997 het opfficieele trakhener stamboek zo ver gekregen om ook bont toe te staan in het stamboek. Er zijn wel meer tarkhener bonte hengsten natuurlijk zoals hier in nederland; mecanes en king nero, maar er is er toch maar echt 1-tje in het officele stamboek als hengst erkend nl. camaro

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:56

En Grande Couleur en Cosmopolit? Grande Couleur is zelfs dit jaar in Neumunster ggk.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:03

jubeltje schreef:
En Grande Couleur en Cosmopolit? Grande Couleur is zelfs dit jaar in Neumunster ggk.

oei, je maakt het me lastig.
ze staan alleen niet in de lijst van ggh, en als ze normaal ggk zijn dan worden ze in de lijst gezet, maar kan natuurlijk zijn dat je gelijk hebt, hebben die het bont ook van elvis?

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:07

Ga niet uit van de lijst op trakehner verband, veel hengsten staan er niet op. Cosmopolit idd van Elvis via moederszijde. En Grande Couleur is er een van Indian boy, die zeker niet onbekend is onder de trakehnerliefhebber .

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:09

mmmm, bedank voor je informatie, indian boy ken ik heeft het bont van nil net als king nero dat heeft. weet je ook een site waar ik die hengsten kan vinden?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:21

EINDELIJK FOTOOS!!!!!!

Citaat:
WILD DANCER, platenbont bruin
v. Redford, v. Krack C
m. Iquita pref prest
mv. Rossini
mm. Evita Keur
mmv. Zilverster x mmmv. Pericles
gefokt door: Fam. Smilda

Eerst als veulen...

Afbeelding

En dan als 2,5 jarige tijdens de KWPN hengstenkeuring....

Afbeelding

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:41

Leuk! de foto's

Ik vind het echt een leuke hengst om te zin. Ik vond hem in Ermelo echt leuk bewegen. Daarnaast kon hij ook nog eenbest knappe sprong maken...

Als ik jou was zou ik hem maar in de gaten houden als potentiele kandidaat...

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:42

dat vind ik knap.... eerst als veulen issie bruin bont en dan als volwassen issie zwart bont....aan de aftekening kun je zien dat het hetzelfde paard is maar...HOE KAN DIT???
(of stel ik nu een domme vraag?)

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:45

Mooi dier, heb ook foto`s van de andere kant.. (is gaan zoeken heeft nog niets gevonden helaas)

en Crista...mijn paard was ook bruinbont bij de geboorte en nu jaren later is ze zwart bont...denk dat je op de foto veulenharen ziet

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:38

I think, l am ln luuuuuvvveeee

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:48

King Nero. Die fokt ook veel bonten >80% is bont.

Afbeelding

Dat is mijn King Nero;

8 jaar oud; Z2 dressuur en L springen

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:22

Nina62, waar is die 80% van king nero op gebasseerd? Zoveel nakomelingen heeft hij nl ook weer niet.... Heb king nero nog wel eens mogen rijden, tis echt een lieverd...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:25

Die wild dancer is een knapperd

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:32

King Nero

Afbeelding

Afbeelding

Mecenas

Afbeelding

Afbeelding

Ico Sun

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wild dancer hier op de foto 1 dag oud...Hij is trouwens de 1e bonte redford...

Afbeelding

Afbeelding

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:38

RUBYWHITE schreef:
Nina62, waar is die 80% van king nero op gebasseerd? Zoveel nakomelingen heeft hij nl ook weer niet.... Heb king nero nog wel eens mogen rijden, tis echt een lieverd...

bij ons in Rheezerveen staan er maar liefst 3 nakomelingen en ons dorp is maar erg klein
In 97' hebben wij 8 merrie's bij king nero gehad waarvan 7 dracht en uiteindelijk 5 bont.
volgens de eigenaar kwam hij in de top jaren en dat z'n over een gem. van 100 dekkingen per jaar.
maar ja.....of dat klopt??? toch kennen veel paarden mensen de hengst en ik weet dat een bonte zoon van king nero goed springt in engeland afgelopen jaar ggk is bij aes. ps. mooie foto van king nero die ook al weet een dagje ouder wordt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:39

Ik kan trouwens zweren dat die eigenaren ook een website hebben? Een jaargeleden ben ik er nl. ook 1 tegen gekomen uit de Samber lijn en daar wilden ze meer naar de hengstenkeuring.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:03

100 dekkingen op een jaar zijn er erg veel, vooral omdat mij destijds door de eigenenaar zelf verteld is dat hij natuurlijk dekte en dat het zo`n 10-15 merrie`s per jaar waren...dat zijn hele andere getallen. En dan nog eens de jaren dat hij niet of nauwlijks dekte...

En om eerlijk te zijn, ik ken maar weinig mooie king nero afstammelingen...Ik weet dat er iemand ook met zijn zoon (echt een beauty van een hengst) dekt, maar die is niet goedgekeurd bij een stamboek...

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:07

Waarom moet het een hengst zijn zonder samberbloed ?
of stel ik nu domme vraag ?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:11

Misschien omdat er al (meerdere keren) samber in de merrie zit?

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:35

RUBYWHITE schreef:
En om eerlijk te zijn, ik ken maar weinig mooie king nero afstammelingen....

Die van mij toch wel??

Ik heb er ook 2 jaar mee gedekt (1995 en 1996)en de toenmalige eigenaar (Mensink) gaf een bontgarantie en als je veulen niet bont was, mocht je het jaar erop gratis opnieuw met King Nero dekken. Hij zei toen dat meer dan 85% bont was, dus vandaar dat ik zei: >80%