Wie heeft er een nakomeling van Saros vh Gestelhof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:34

Bokker Michele heeft dit jaar een hengstveulen van Saros van het Gestelhof bij haar merrie gefokt.
Is een erg leuk dier.

vegeel

Re: Wie heeft er een nakomeling van Saros vh Gestelhof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:00

Neen ik bedoel dit algemeen. Ik, en zeker mijn klanten, vinden dat algemeen gesproken dressuurpaarden tussen 1.67m en 1.73 m moeten zijn.Ik vind dus dat fokkers van dressuurpaarden moeten trachten grote langgelijnde paarden te fokken, behalve als het voor eigen gebruik is en U kleine paarden wilt. In ieder geval kan ik grote paarden veel duurder verkopen over het algemeen.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:43

vegeel schreef:
...en zeker de afbraakjournalistiek van het blad Paardenkracht die de hengsten van Gestelhof extra aanpakt omdat deze weigert publiciteit te plaatsen in dit roddelblad.

Je moet al een dikke sukkel zijn om dit te schrijven van achter een schuilnaam. Wil je op een forum grote woorden als "afbraakjournalistiek" en "roddelblad" gebruiken, moet je tenminste het lef hebben om er je eigen naam onder te zetten.

Voor alle duidelijkheid, PK is (1) eerlijk, (2) recht door zee, en (3) niet omkoopbaar. Bij ons worden de dingen gezegd zoals ze zijn, de plussen én de minnen, zonder rond de pot te draaien. Okee, dat komt soms hard aan, en ik vind het altijd jammer als mensen zich gekwetst voelen door dingen die in de PK staan, maar een vakblad moet eerst en vooral de waarheid schrijven, en al de rest is bullshit.

Wat die publiciteit betreft, laat me niet lachen. Het Gestelhof was minstens drie seizoenen één van de grootste adverteerders in Paardekracht, en dat kan ik gemakkelijk zwart op wit bewijzen. Toen in de wedstrijdverslagen naast de sterke, ook de mindere kanten van Saros werden genoemd, was het plots gedaan met de advertenties. Niets op tegen, maar het is nogal belachelijk om de zaken nu om te draaien.

Tenslotte nog dit. Ik heb wat gesearched en gegoogeld, en wat blijkt ? Vegeel zit op veel forums, ook in België (oa als gvl). Zijn berichten gaan telkens in dezelfde richting. Andere (Belgische) dressuurhengsten zo veel mogelijk afbreken, en Saros/Warkant promoten. Dit is geen gewone fokker meer, die op een forum wat info en ideeën komt uitwisselen. Nee, hier is meer aan de hand. Hier spelen andere belangen mee.

Rob
Paardekracht
Laatst bijgewerkt door Heike op 22-12-05 01:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd. User kan erzelf ervoor kiezen om zijn of haar naam bekend te maken.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:47

Euh, ik snap dat jij je wil verdedigen Rob.
Maar ik vind dit wel wat persoonlijk.
Al is het van de kant van Vegeel niet zo netjes om zo over jouw blad te praten.
Maar iemand kiest er voor om onder een nickname te plaatsen, en ik vind het dan niet echt netjes om de eigen naam van die persoon te noemen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:03

ik ben dan wel een grote paardekracht fan ,ik vind het één van de weinige bladen die recht voor de raap is en schrijft zoals het is en daar zullen sommige mensen zich gekwetst in voelen (want de waarheid kwetst )

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:09

Ik heb ook al een jaar of 2 een abbonoment op paardenkracht en vind het ook blad dat eindelijk eens de waarheid durft schrijven. Dat ze zich daardoor bij sommige eigenaars niet zo geliefd maken nemen ze erg graag bij.

En wat betreft Vegeel daar had ik al eerder mijn gedacht over, en het is inderdaad zo dat hij de hengsten van het Gestelhof wel echt promoot en dat andere belgische dressuurhengsten niet zo goed zijn als die van L.V.G.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:22

Beste Rob,

Dit is nu wel echt de omgekeerde wereld !!!
Paardekracht, die velen persoonlijk (vb.: mev. Witthages, gestelhof,Van De Heffinck, Wentein......) en via de paarden (vb jus de pommes, darco ,clinton, warkant, saros....) aanvalt en vernedert als revanche (geen publiciteit ,concurrentie of persoonlijk) of om platte verkoopsredenen is nu verontwaardigd om wat kritiek op zijn blad.
Hier kan jij je nog verdedigen of eigen mening geven .In uw blad zijn de aangevallen personen machteloos. Een recht op antwoord werkt contraproduktief en wil bijna niemand.
Ik heb over deze zaak telefonisch contakt gehad met gestelhof (hij is enkele dagen voor zaken in buitenland) en gaf mij de raad PK en U te negeren.Hij heeft weinig tijd wat ik begrijp met verschillende bedrijven in binnen en buitenland en meer dan 100 mensen die voor hem werken.Voor hem zijn paarden een passie en hij wil zijn hobby niet door 1 man laten verpesten.IK kan dit veel moeilijker verdragen.
Maar laten wij terug naar saros komen, mijn grote favoriet.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:30

Nou nou, wat een woorden allemaal. het maakt het beeld voor mij niet duidelijker op Saros, de ene zegt dit en de ander weer iets anders.............

Zo zie je maar weer zo'n forum is leuk en kan goede ideëen geven, maar je moet toch altijd weer op je eigen gevoel terug komen. Het zijn allemaal maar meningen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:53

vegeel schreef:
Neen ik bedoel dit algemeen. Ik, en zeker mijn klanten, vinden dat algemeen gesproken dressuurpaarden tussen 1.67m en 1.73 m moeten zijn.Ik vind dus dat fokkers van dressuurpaarden moeten trachten grote langgelijnde paarden te fokken, behalve als het voor eigen gebruik is en U kleine paarden wilt. In ieder geval kan ik grote paarden veel duurder verkopen over het algemeen.

Sorry, maar dat vind ik nu toch wel grote onzin. Een paard moet niet groot zijn om te kunnen presteren in de dressuurring. Ik zie stukken liever een kleintje die goed gereden wordt en goed loopt dan een kasteel van een paard die zogenaamd goed loopt.

Dat een dressuurpaard hoogbenig moet zijn akkoord maar dat heeft dus letterlijk niets met de stokmaat te maken.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:07

Ik ben ook jaren geabonneerd geweest op PK. In het begin ben je als lezer ‘gefascineerd’ door de gedurfdheid van schrijven, dat is waar. Maar op den duur begint het te vervelen en ik ging mij verschrikkelijk ergeren. Veel mensen lezen enkel het artikel en zijn niet aanwezig op evenementen waarover het gaat of kennen de paarden niet goed genoeg waarover wordt geschreven. Zij krijgen op die manier een vertekend beeld. Ik heb uit de paardenjournalistiek geleerd (ik ben geabonneerd op vele binnen en buitenlands tijdschriften) : oordeel of geloof niets wanneer je het zelf niet hebt gezien. Iedereen heeft een verschillende mening en smaak, …. Gelukkig maar !! Mijn abonnement heb ik reeds lang opgezegd, ik baseer mijn bv. wat betreft de kwaliteit van een dekhengst op zijn prestaties en die van zijn nakomelingen. Daarvoor kun je alle uitslagen nagaan op het internet en moet je grootpraters in zogenaamde vakbladen niet klakkeloos geloven. Dus wat Saros betreft: volg komend jaar de prestaties van zijn afstammelingen en trek persoonlijk conclusies, en ik kan reeds een kleine voorspelling maken : ze zullen opvallen in positieve zin.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:16

Ik sluit me daarbij volledig bij Petraaken aan. Voor mij en ik denk ook voor vele anderen hoeft een dressuurpaard niet per se 1.70m te zijn. De dressuursport vervrouwelijkt en niet alle vrouwen willen met een kasteel rond rijden.
Ik lees PK niet, sorry RobbyvdPK, maar als Belg ben ik genoeg bekend met de heilige huisjes die Vegeel in zijn bericht noemt en waar PK zou tegenaan schoppen.
Persoonlijk vind ik dat iedereen het recht heeft om met goeie argumenten iets te zeggen over een Saros of over een Van de Heffinck die wonderlijk genoeg altijd een hengst op de hengstenkeuring heeft, of altijd wel veulenkampioenschappen gaat winnen. Dat laatste kan mij eigenlijk totaal niet schelen. Als fokker is men vrij te kiezen met welke hengst men fokt en als men niet akkkoord is met de keuzes van BWP, is er elders genoeg moois te vinden.
Als sportpaard heeft Saros zich knap bewezen. Dat zijn nakomelingen zich ook bewijzen, dat verbaast me ook niet. Er zullen er inderdaad goeie tussen zitten die het geluk hebben onder de juiste ruiter en het juiste management te vallen waardoor ze zich in de kijker kunnen lopen.
Ik heb hier een supersjieke en super bewegende Don Renoir merrie staan die nog niet is buiten geweest omdat baasje (ondanks het superbrave karakter van de merrie) niet met een jong paard op wedstrijd durft. Dus die kan haar vader als afstammeling al niet van mooie reclame voorzien.
Ik vind dat als je gaat fokken dat je ook goed naar de bloedlijnen achter de hengst moet gaan kijken. Saros voert twee hele mooie bloedlijnen, een sterke, veelzijdige en bewezen vaderlijn (Ramiro) die zowel springers als dressuurpaarden geleverd heeft, en een interessante Duitse moederlijn
http://www.allbreedpedigree.com/pik+koenig
Als die lijnen passen in wat je als fokker voor ogen hebt, dan is Saros de juiste keuze.
Als je echter puur dressuur wil fokken en de moeder wil veredelen, dan is volgens mij Saros niet de juiste keuze.

finley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:58

Ik ben een van de weinigen die waarschijnlijk op 90% van de belgische dressurwedstrijden aanwezig is en dan kan ik toch aangeven wat in PK over dressuur geschreven wordt heel dicht bij de waarheid aanleunt. Dit is nog eens ongecensureerde vakpers! Proficiat PK!