Quavarotti

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:15

Zowel Pavarotti als Quavarottie vond ik meer springpaarden dan dressuurpaarden. Beide hengsten zouden dan ook beter als allrounders gezien worden dan als dressuurhengsten. Persoonlijk was ik trouwens van geen van beide fan. Quavarottie vond ik wel iets beter dan zijn vader. Quava een paar keer op wedstrijd gezien en hetgeen ik zag sprak me niet echt aan.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:29

petraaken schreef:
Zowel Pavarotti als Quavarottie vond ik meer springpaarden dan dressuurpaarden. Beide hengsten zouden dan ook beter als allrounders gezien worden dan als dressuurhengsten. Persoonlijk was ik trouwens van geen van beide fan. Quavarottie vond ik wel iets beter dan zijn vader. Quava een paar keer op wedstrijd gezien en hetgeen ik zag sprak me niet echt aan.

Een hengst die zowel de 4 ,5 als 6 jarigen rubrieken wint en zeer goed meekomt op prix st. george niveau vind ik toch écht wel een dressuurhengst!

Balte

Re: Quavarotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:08

Ik ga me Petraaken mee, die rubrieken in Belgie winnen met een stamboek dat volledig springgericht is, is niet zo super moeilijk. Niet vergeten dat Quavarotti de eerste hengst was die voor BWP in de richting dressuur gekeurd werd, in het land der blinden is eenoog nog altijd koning.
Bovendien had Quavarotti een super chauffeur op zijn rug. Ik heb ze hem nog zien voorstellen op een trensje en hij deed heel keurig al zijn werk.
Een dressuurhengst moet voor mij echter meer hebben, die moet zelf uitmuntend bewegen en dat ook vererven. En om heel eerlijk te zijn, binnen het BWP bestand van dressuurhengsten zijn er niet veel die aan dat criterium beantwoorden.
Men fokt veelal nog vanuit het standpunt dat ze vooral moeten kunnen springen en als ze dan een beetje kunnen bewegen (eentje die geen stikmachientje is wordt al als goed bewegend aanzien) dan kunnen ze als ze niet goed genoeg zijn voor de springsport nog voor de dressuur dienen. Eentje gefokt op bewegen die niet zou kunnen springen, tja, die is niks waard