[TI] 16 december 2005: Nieuwe vereniging voor Irish Cobs een feit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: 16 december 2005: Nieuwe vereniging voor Irish Cobs een

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:27

zoiets dacht ik ook dienie, voor wie daadwerkelijk interesse heeft is een klikje meer of minder niet erg.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:51

Kwam nog een stukje tegen op jullie site van de Irish Cob Vereniging, dat deed mijn gezicht toch een andere uitdrukking aannemen....

Wat is het verschil tussen de vereniging en de twee in Nederland bestaande stamboeken?

- Wij behandelen alle leden gelijk.

Op mij komt dit over alsof dit bij het NSvT niet zo zou zijn omdat dit over een paar puntjes gaat die afwijken van de TWEE in Nederland bestaande stamboeken...... Afbeelding

Nou, dat gevoel deel ik dus echt niet, sorry.

Daarnaast vind ik het erg jammer dat het blijkbaar toch weer zo moet. Haal die regel weg en vervang hem bijvoorbeeld voor iets anders als je wat meer punten aan wilt halen. Zo blijft het modder gooien en verkeerde dingen roepen. Dacht dat jullie iets anders in het hoofd hadden en geen negatieve dingen meer. Nope dit ga ik niet steunen.

Mocht je je afvragen waarom ik hier over val. Het gaat wel over 'mijn' stamboek en daar kom ik voor op als ik voel dat daar onrecht over gesproken wordt. Maar dat gevoel herkennen jullie waarschijnlijk nog wel

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:51

Blijkbaar valt er weinig te zeggen op jouw reactie Cheveyo! Of dat nu zo'n goed teken is vanuit de nieuwe vereniging gezien?

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:50

waar wordt nou zo moeilijk over gedaan?

Het verschil tussen een vereniging en een stichting is:
-een vereniging heeft leden die mee mogen beslissen over het beleid (behalve bij het ICS)
-bij een stichting heb je alleen contribuanten, die hebben dus niks mee te beslissen!

Het heeft dus niks met het tinkerstamboek te maken, want dat is een stichting!!
En in deze nieuwe vereniging worden gewoon alle leden gelijk behandeld

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:00

Sorry meligemaaike, het staat er toch echt alsof het niet zo op die manier bedoeld is...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:44

Het lijkt er wel een beetje op Indezz.

Meligemaaike je kunt het leuk vertellen maar dit onderstaande komt van de site en het zit me gewoon wel degelijk dwars dat dit over o.a. het NSvT gaat. Of jij moet mij kunnen vertellen om welke andere het gaat, wellicht heb ik het verkeerd begrepen.

Ierse Cob Vereniging schreef:
Wat is het verschil tussen de vereniging en de
twee in Nederland bestaande stamboeken?

- Wij zijn een vereniging, geen stichting, bij ons kiezen de leden voor het beleid dat de vereniging
in de toekomst zal gaan voeren.

- Wij vermelden alle paarden op de stamboomcertificaten en niet alleen de paarden die bij ons aangemeld zijn.
- Wij voeren een open boekhouding.
- De leden hebben stemrecht, hier zal gevolg aan gegeven worden

Dat jullie het ICS misschien iets willen nageven daar ga ik niet over ook al zou ik dat niet netjes vinden en niet echt vernieuwend. Maar dat het over het NSvT gaat daar kan ik geen vrede mee hebben. Het NSvT handelt correct naar mijn ervaring en ik heb nog geen ongelijkenis gevoeld in behandeling van mensen. Er zullen er misschien meerdere met mij zijn maar ik ben nu toevallig degene die er iets over zegt.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:57

En ik moet zeggen dat ik het NST nog nooit op "moddergooien" heb kunnen betrappen, terwijl ik toch regelmatig wel eens balletjes opgegooid heb bij het stamboek ..... Ik heb daar zelf heel veel respect voor!

Meligemaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:43

snowdon schreef:
Sorry meligemaaike, het staat er toch echt alsof het niet zo op die manier bedoeld is...

zo is het denk ik niet bedoeld dan

Meligemaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:51

Cheveyo schreef:
Het lijkt er wel een beetje op Indezz.

Meligemaaike je kunt het leuk vertellen maar dit onderstaande komt van de site en het zit me gewoon wel degelijk dwars dat dit over o.a. het NSvT gaat. Of jij moet mij kunnen vertellen om welke andere het gaat, wellicht heb ik het verkeerd begrepen.

Ierse Cob Vereniging schreef:
Wat is het verschil tussen de vereniging en de
twee in Nederland bestaande stamboeken?

- Wij zijn een vereniging, geen stichting, bij ons kiezen de leden voor het beleid dat de vereniging
in de toekomst zal gaan voeren.

- Wij vermelden alle paarden op de stamboomcertificaten en niet alleen de paarden die bij ons aangemeld zijn.
- Wij voeren een open boekhouding.
- De leden hebben stemrecht, hier zal gevolg aan gegeven worden

Dat jullie het ICS misschien iets willen nageven daar ga ik niet over ook al zou ik dat niet netjes vinden en niet echt vernieuwend. Maar dat het over het NSvT gaat daar kan ik geen vrede mee hebben. Het NSvT handelt correct naar mijn ervaring en ik heb nog geen ongelijkenis gevoeld in behandeling van mensen. Er zullen er misschien meerdere met mij zijn maar ik ben nu toevallig degene die er iets over zegt.

Het gaat hier toch niet om het tinkerstamboek, er wordt gewoon uitgelegd wat deze nieuwe vereniging allemaal inhoud en doet en het heeft met het tinkerstamboek dus niks te maken, ik denk dat jullie het gewoon anders moet opvatten
pff nou ga ik slapen, net kerstbal gehad dus ben behoorlijk gaar

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:13

In het stukje wordt uitgelegd op welke manieren de nieuwe vereniging afwijkt van de bestaande stamboeken...!

Het zal misschien niet zo bedoeld zijn, laten we uitgaan van het goede van de mens en de nieuwe vereniging, maar het staat er wel!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:33

Meligemaaike, het gaat wel degelijk over het tinkerstamboek, welke 2 zijn het dan volgens jou? Ik ken echt maar 2 namen die daar onder kunnen vallen. Anders gelezen snap ik jouw opmerking wel maar dat voel ik als pronken met andermans inmiddels gebroken veren.....nou het NSvT vliegt volgens mij nog steeds recht en volgens koers.

Als ze het niet zo bedoelen moeten ze die regel ook niet zo neerzetten. Die ene regel is al totaal niet van belang als je iets wilt promoten. Op deze manier gaat het weer net zo'n beetje als dat het nu al gaat. Tevens wek je de suggestie dat het bij het NSvT niet zo zou zijn dat alle leden gelijk behandeld worden. Dat vind ik niet netjes want het is gewoon niet zo en het NSvT heeft dat niet verdiend, die houden zich juist netjes een beetje afzijdig van het hele gebeuren.

Als het niet zo bedoeld is dan kan die zin er van mijn part uit OF maak er een andere zin van waar je wellicht even op zult moeten broeden om hem kant EN wal te laten raken maar net niet de onschuldige derde.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:26

De ICV kan beter neutraal blijven in deze, anders gaan de mensen weer nadenken, welke club ze dan eigenlijk het beste past en waarom ze nou juist lid moeten worden van de nieuwe vereniging. Mensen worden nu min of meer gedwongen om een keuze te maken tussen de 2 stamboeken en de vereniging. Nu hangt er gelijk z'on zwaar negatief gevoel bij.

Ze hadden beter kunnen schrijven van: Er is een nieuwe vereniging voor Irish Cob liefhebbers opgericht. Heeft u zin om lid te worden? Kom erbij en geniet samen met ons van onze mooie paardjes, leuke ritten, evenementen etc. En niks geen stamboekheisa eromheen. Dat weet iedereen onderhand wel en laat je daardoor iedereen in zijn waarde.

Nu komt het over als wij zijn zo ontevreden met de huidige 2 stamboeken, daarom hebben we maar een nieuwe club opgericht om ons af te scheiden van de rest. Dat werkt vaak erg negatief.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:36

En het jammere is dat ook de vereniging in de toekomst een stamboek wil worden..... Persoonlijk vind ik het een hopeloos gedoe allemaal.... Wat jij schreef Nikita, dat had leuk gworden :

Zin om lid te worden ? Kom erbij en geniet samen met ons van onze mooie paardjes, leuke ritten, evenementen, etc.....

Daar had ik wel lid van willen worden, maar nu ga ik de vereniging echt niet spekken. Zeker niet op deze manier!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:48

Mee eens hoor indezz, wat moeten al die mensen die nu bij het NTS zitten en bv een vanner of een grai hebben die paardjes worden in het nieuwe Irish cob stamboek niet opgenomen en dergelijk want ze willen alleen irsh cob`s.

zo blijft er dus maar weer een bepaalde groep over voor de vereneging en zorgt weer voor een 2deling, ik had zo graag een leuke vereneging gezien voor al onze paardjes zonder stamboek gezeur en dergelijk.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:11

Ik krijg er weer een naar bijsmaakje van en laat het dus mooi even aan mijn neus voorbij gaan!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:09

Kan iemand me uitleggen waarom ze het ICS liever hebben qua keuren?
Ik weet dat ICS het liefst alleen Irisch Cobs heeft, de zwaarder types en dat NST 4 verschillende "soorten" tinkers keurt. Het voordeel van NST is dat ze mij het gevoel geven dat iedereen welkom is, maakt niet uit welk type tinker je hebt, maar ik kan me vergissen qua ICS.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:36

Indezz - bij het ICS hebben ze 1 rasstandaard en dat is die van de Irish Cob. Om het ras in stand te houden en te verbeteren mogen er alleen paarden ingeschreven worden, die voldoen aan de raskenkenmerken, anders ben je niet rastypisch bezig. Een ras bestaat uit 1 en hetzelfde paard, die onderling natuurlijk wel iets af kunnen wijken, maar we proberen in de toekomst om alle kenmerken gelijk te krijgen. (Dat heeft een bepaald woord, maar daar kom ik nu even niet op.)

Ik heb Irish Lady een PM-etje gestuurd met een idee over een 4e vereniging in Holland

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:53

NikitaGoGo schreef:
Indezz - bij het ICS hebben ze 1 rasstandaard en dat is die van de Irish Cob. Om het ras in stand te houden en te verbeteren mogen er alleen paarden ingeschreven worden, die voldoen aan de raskenkenmerken, anders ben je niet rastypisch bezig. Een ras bestaat uit 1 en hetzelfde paard, die onderling natuurlijk wel iets af kunnen wijken, maar we proberen in de toekomst om alle kenmerken gelijk te krijgen. (Dat heeft een bepaald woord, maar daar kom ik nu even niet op.)

Ik heb Irish Lady een PM-etje gestuurd met een idee over een 4e vereniging in Holland

Oke, ik snap het! Bedankt!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:02

NikitaGoGo schreef:

Gaaf! kunnen ze kwartetten!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:27

Had je vroeger niet een kwartetspel dat Zwarte Pieten heette Ik heb het als kind nog gespeeld.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:45

wahahahha.. maar als dit een onpartijdige vereniging is.. waarom de naar irish cob er in? mogen TINKERS dan ook? dit wekt naar mijn mening wel weer iets ics er in.
en mensen die anti zijn ( ok ik ben ook zo ) die voelen zich weer bij het ICS betrokken..

Meligemaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:30

Cayusejuhh schreef:
wahahahha.. maar als dit een onpartijdige vereniging is.. waarom de naar irish cob er in? mogen TINKERS dan ook? dit wekt naar mijn mening wel weer iets ics er in.
en mensen die anti zijn ( ok ik ben ook zo ) die voelen zich weer bij het ICS betrokken..

dat zal toch wel moge?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:18

Ik vind het zo jammer dat de nieuwe vereniging zich toch een beetje als tweederangs stamboek gaat gedragen.
Waarom nou stamboekcertificaten uitgeven? (en wat zijn dat in vredesnaam?)
Waarom wel bemiddelen in het verkrijgen van een paspoort?
Bovendien gaat de ICV nu beide bestaande stamboeken afzeiken.
Als zo'n club begint met zich afzetten tegen het bestaande, dan vind ik dat een hele negatieve start.

By the way mariska hoe kom je erbij dat paspoorten slechts reisdocumenten zijn???

Als bijna-exlid van ICS (ik heb per 1-1 opgezegd) heb ik meegemaakt dat de tinkervereniging opgeslokt is door het ICS.
Nu gaat de nieuwe vereniging weer zo'n rare move maken door niet alleen met evenementen te organiseren maar ook weer stamboekactiviteiten te ontwikkelen.

Gemiste kans...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:06

Wat ik nou echt l*llig vind is dat iemand een topic plaats, 3x een reactie geeft en verder dus niks van zich laat horen en nergens meer op reageerd.......
Dan vraag ik me echt af hoe serieus ik dit moet nemen en of het dus inderdaad wel voor alle tinkerfans is....
Als je zoiets plaatst en er komen vragen en reacties op, vind ik het ook niet meer dan gewoon dat hierop gereageerd wordt!

Niks voor mij dus zo'n beginnende vereniging die nu al nergens op reageerd!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:28

ik heb de vragen en antwoorden ook nog niet terug gezien op de site van de ICV tot dusver. Vraag me ook af waar we de antwoorden kunnen vinden en wanneer.