Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ierse Cob Vereniging schreef:Wat is het verschil tussen de vereniging en de
twee in Nederland bestaande stamboeken?
- Wij zijn een vereniging, geen stichting, bij ons kiezen de leden voor het beleid dat de vereniging
in de toekomst zal gaan voeren.
- Wij behandelen alle leden gelijk.
- Wij vermelden alle paarden op de stamboomcertificaten en niet alleen de paarden die bij ons aangemeld zijn.
- Wij voeren een open boekhouding.
- De leden hebben stemrecht, hier zal gevolg aan gegeven worden
snowdon schreef:Sorry meligemaaike, het staat er toch echt alsof het niet zo op die manier bedoeld is...
Cheveyo schreef:Het lijkt er wel een beetje op Indezz.
Meligemaaike je kunt het leuk vertellen maar dit onderstaande komt van de site en het zit me gewoon wel degelijk dwars dat dit over o.a. het NSvT gaat. Of jij moet mij kunnen vertellen om welke andere het gaat, wellicht heb ik het verkeerd begrepen.Ierse Cob Vereniging schreef:Wat is het verschil tussen de vereniging en de
twee in Nederland bestaande stamboeken?
- Wij zijn een vereniging, geen stichting, bij ons kiezen de leden voor het beleid dat de vereniging
in de toekomst zal gaan voeren.
- Wij behandelen alle leden gelijk.
- Wij vermelden alle paarden op de stamboomcertificaten en niet alleen de paarden die bij ons aangemeld zijn.
- Wij voeren een open boekhouding.
- De leden hebben stemrecht, hier zal gevolg aan gegeven worden
Dat jullie het ICS misschien iets willen nageven daar ga ik niet over ook al zou ik dat niet netjes vinden en niet echt vernieuwend. Maar dat het over het NSvT gaat daar kan ik geen vrede mee hebben. Het NSvT handelt correct naar mijn ervaring en ik heb nog geen ongelijkenis gevoeld in behandeling van mensen. Er zullen er misschien meerdere met mij zijn maar ik ben nu toevallig degene die er iets over zegt.
NikitaGoGo schreef:Indezz - bij het ICS hebben ze 1 rasstandaard en dat is die van de Irish Cob. Om het ras in stand te houden en te verbeteren mogen er alleen paarden ingeschreven worden, die voldoen aan de raskenkenmerken, anders ben je niet rastypisch bezig. Een ras bestaat uit 1 en hetzelfde paard, die onderling natuurlijk wel iets af kunnen wijken, maar we proberen in de toekomst om alle kenmerken gelijk te krijgen. (Dat heeft een bepaald woord, maar daar kom ik nu even niet op.)
Ik heb Irish Lady een PM-etje gestuurd met een idee over een 4e vereniging in Holland![]()
![]()
NikitaGoGo schreef:Indezz - bij het ICS hebben ze 1 rasstandaard en dat is die van de Irish Cob. Om het ras in stand te houden en te verbeteren mogen er alleen paarden ingeschreven worden, die voldoen aan de raskenkenmerken, anders ben je niet rastypisch bezig. Een ras bestaat uit 1 en hetzelfde paard, die onderling natuurlijk wel iets af kunnen wijken, maar we proberen in de toekomst om alle kenmerken gelijk te krijgen. (Dat heeft een bepaald woord, maar daar kom ik nu even niet op.)
Ik heb Irish Lady een PM-etje gestuurd met een idee over een 4e vereniging in Holland![]()
![]()
Ik heb het als kind nog gespeeld.
) die voelen zich weer bij het ICS betrokken.. Cayusejuhh schreef:wahahahha.. maar als dit een onpartijdige vereniging is.. waarom de naar irish cob er in? mogen TINKERS dan ook? dit wekt naar mijn mening wel weer iets ics er in.
en mensen die anti zijn ( ok ik ben ook zo) die voelen zich weer bij het ICS betrokken..