Wat te doen met hengstje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 03:23

het ging er hier toch ook niet om hoe en of je het dier opvoed? en of ze hengstenstreken hebben? het ging er toch om of en hoelang je het hengstveulen bij de moeder laat en of dat veulen zijn moeder zou kunnen dekken?

en ja dat kan dus, ongeacht opvoeding en ras...

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:48

Hollybolly schreef:
ik had altijd t idee dat bijvoorbeeld haflinger of fjorden hengsten (zulk soort paarden) minder druk waren dan bijvoorbeeld een arabische hengst, dus dat klopt niet?

Arabieren zijn idd drukker dan fjorden enzo, maar dat heeft helemaal niks te maken met die drang om te dekken! Sommige hengsten worden gewoon met die drang geboren en bij sommige hengsten komt die drang pas met hun derde!!! Heeft dus niks met temperament te maken!!!

Allejandro

Re: Wat te doen met hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:34

Wat betekent 'IMO' ook alweer?

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:03

na een hengst kan op zijn 6de maand al willen dekken want een kennis van mij had een hengst van 6 maanden en een merrie van die leefdtijs staan en drie maanden later lag er een ongeboren nog lang niet vergroiet wit veulentjuh in het weiland dus. gewooon op het gedrag letten van je veulen die van mij kreeg gelijk een hoek van ze moeder dus die heeft het maar 1 keer gedaan gr kim.