Afstammelingen BMC Kigali?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:18

Ik zie reacties van een aantal bokkers met een Kigali-nakomeling in het Z2.
Dat is voor mij nieuw, en verrast me positief over Kigali.

Allroundfokkend, indeed. Positief :d

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:12

Verbaast mij ook wel eigenlijk; waarom horen we dat nu pas..?! (grapje). Ben erg pro all round fokkerij en het fokken op karakter en Kigaly komt nu op mijn lijsje van mogelijke opties!

dooozzz

Re: Afstammelingen BMC Kigali?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:35

Weet niet hoe ik foto's op bokt krijg.... Iemand anders wel misschien?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 14:35

dooozzz schreef:
Weet niet hoe ik foto's op bokt krijg.... Iemand anders wel misschien?

Je moet de foto's ergens op internet uploaden en dan kan je via de tags [ img] en [ /img] ze in je bericht plakken. Tussen de tags moet dan de url naar de foto staan. (Je moet wel de spatie ertussen uitlaten, maar anders zie je ze hier niet...)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:46

Citaat:
22-12-2005: BMC Kigali onderwerp op Bokt.nl
Fokkerij onderwerp van gesprek op internet

Internet is een medium dat steeds belangrijker wordt in de communicatie onderling. Zo ook in de paardenwereld.
Men ontmoet elkaar op internet en wisselt allerlei informatie met elkaar uit. Op het net zijn diverse fora te vinden waar er
flink op los gekletst wordt. Zo ook op www.bokt.nl
Op dit forum zijn verschillende onderwerpen ondergebracht in een overzichtelijk schema. Een daarvan is Fokkerij en
Afstamming. Momenteel is daar een topic gestart omtrent BMC Kigali en zijn nafok. De algemene conclusie uit het stuk
is dat hij voor interessante nafok zorgt. Allen met goede bewegingen en geweldige karakters.

Dressuurstal Van Baalen is altijd geinteresseerd in de ontwikkelingen van de nakomelingen van deze fijne hengst. Tijdens
een clinic van Coby kwam zij in contact net de eigenaren van een zesjarige Kigali. Deze Silvester komt momenteel succesvol
uit in het Z2 en is gestald op de Harley World Stables in Lexmond. Ook in het geval van Silvester zijn de goede bewegingen
en het fijne karakter doorgegeven door zijn vader.

Meer informatie: www.bokt.nl of het betreffende topic: viewtopic.php?f=22&t=508153
Harley World Stables: www.harleyworldstables.nl

Bron: www.dressuurstalvanbaalen.nl

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:20

Wat grappig dat ze daar een stukje over geschreven hebben.

colletje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:26

Na alle reactie gelezen te hebben, hier ook maar ff mijn reactie.
BMC Kigali is een onwijs fijn paard in de omgang. Niet voor niets is hij in no-time omgeschoold van springen naar dressuur. Dat hij als springpaard zo succesvol is geweest bewijst zijn coole karakter wel. Ik heb helaas nog geen ervaringen met nakomelingen van hem. Ik zou persoonlijk niet met hem dekken maar ik denk dat als je een wat fijnere merrie hebt ( als je een echt dressuurpaard wilt fokken) met een mooie halsaanzet en een wat kortere rug, dat je aan Kigali een prima vaderpaard hebt. ik weet alleen niet of de veulens bij het KWPN in de spring of dressuur richting worden geplaatst????!

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 09:29

Voel me nu wel vereerd dat ze bij Van Baalen nu een topic dat ik gestart heb online hebben staan!

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:32

hahahahahah

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:35

Wat een ongelooflijk dom stuk op die Van Baalen site.
Typisch reclame... alleen de positieve dingen pakken en de minder mooie dingen vooral weglaten.

Ik vind dat Bokt hier misbruikt wordt voor reclame-doeleinden. Belachelijk.

Daarnaast, wat is 'goede beweging'? Iemand die de lat niet hoog legt, vind praktisch elke gang "goede beweging".
Puur het poppetje erop bepaald niet de fokrichting van de genen.
Ik blijf erbij dat mocht ik een dressuurpaard willen fokken, zijn er duidelijk interessantere hengsten voor dat fokdoel.

Als de topicstartster met haar REx Magna merrie een allround sportpaard wil fokken, lijkt me Kigali best een leuke hengst.
(*zo, na het uit de slof schieten, toch weer terug 'on topic' )

develsgirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:02

Dees schreef:
Wat een ongelooflijk dom stuk op die Van Baalen site.
Typisch reclame... alleen de positieve dingen pakken en de minder mooie dingen vooral weglaten.

Ik vind dat Bokt hier misbruikt wordt voor reclame-doeleinden. Belachelijk.

of terwijl jij kyunt niet lezen er staat dus dat ze het leuk vinden dat er een stukje staat op bokt over hun paard!!!!!!!!!!!!!!

en een link hier naasr toe zodat iedereen kan lezen wat er over hem verteld wordt en geen reclame dus maar meningen!!!

hier staan namelijk ook dingen in die nergens op slaan zoals jouw stukje

als je niet kunt lezen moet je ook niet over een tekst oordelen

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:25

Leeft u vrolijk verder in deze propaganda-economie.
Men zou geen link naar MENINGEN plaatsen als het paard zou worden afgekraakt.

Men is dus niet geinteresseerd in MENINGEN maar in FREE PUBLICITY. Oftewel, gratis reclame.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:50

ik vind kigali een ongelovelijk paard.
Heb hem dit jaar in Zuidlaren zien lopen

Misschien dat ik mijn merrie over een paar jaar wel laat dekken door hem, eerst nog even wat info zoeken en dekgeld enz. maar ik vind het iig een super hengst

colletje88 schreef:
Na alle reactie gelezen te hebben, hier ook maar ff mijn reactie.
BMC Kigali is een onwijs fijn paard in de omgang. Niet voor niets is hij in no-time omgeschoold van springen naar dressuur. Dat hij als springpaard zo succesvol is geweest bewijst zijn coole karakter wel. Ik heb helaas nog geen ervaringen met nakomelingen van hem. Ik zou persoonlijk niet met hem dekken maar ik denk dat als je een wat fijnere merrie hebt ( als je een echt dressuurpaard wilt fokken) met een mooie halsaanzet en een wat kortere rug, dat je aan Kigali een prima vaderpaard hebt. ik weet alleen niet of de veulens bij het KWPN in de spring of dressuur richting worden geplaatst????!

Wat dat betreft zou die dan goed op mijn paard passen, die is ietwat lang in de rug, En ze mag wel wat meer knie in haar bewegingen..
dus zou kigali wel goed passen denk ik.

nou ik heb nog een paar jaar dus

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:27

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

dit is mijn kigali x ferro

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:17

Toke schreef:
Hebben ook nog een 3-jarige Ferro-zoon van haar.

Afbeelding

Wauwie, die vind ik leuk!! Lijkt trouwens veel op mijn Ferrootje, ook zo rond en zwart met hetzelfde wit.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:35

Die reclame is grappig, maar het zijn nog niet eens twee pagina's; om daar nu 'conclusies' aan te koppelen gaat mij wel wat ver...

Toch ben ik wel positief over de hengst, met name het veelzijdige karakter spreekt mij zeer aan.

Wat springrichting en dressuurrichting bij het KWPN betreft; dat mag je zelf kiezen èn hangt er ook vanaf welke afstamming de moeder heeft.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:56

Hallo
Ik vind Kigali ook een interessant hengst voor mijn merrie (Purioso x Cavalier) Na het lezen van deze topic werd hij alleen nog maar interessanter vanwege karakter enzo. Ik heb twee keer een mail gestuurd naar azoer voor het dekgeld alleen geen bericht terug ontvangen weet iemand hier mischien wat het dekgeld van Kigali is?
Wil de topic starter vast ook graag weten

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:51

volgens mij hoorde ik laatst ook op een van de stallen waar ik rijd dat daar een Kigali x Amethist x Purioso is gefokt en dat die momenteel ZZ in Ierland loopt.

dooozzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:31

Vorig jaar was het dekgeld van Kigali 1.000 euro

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:31

Een paar jaar geleden heb ik een jonge Kigali gereden,dit paard was niet super in exterieur,lange achterbenen,korte verticale hals,beetje overbouwd.Maar als hij ging draven dan draafde hij met veel veer en tact. Zijn galop is lange tijd moeilijk geweest,stap oke.Alleen onder het zadel had hij niet het allerfijnste karakter.Maar wat ik gehoord had scheen dat van de moeder te komen,dat scheen een erg lastige merrie geweest te zijn.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:19

Heb zelf een Kigali x Purioso... echt een merrie, maar heerlijk paard.. Beetje rillerig, super lopen, alleen stap is wat minder. Zie mijn profiel voor meer foto's. Ze moet weten wie er de baas is, maar dan is ze ook voor jou, ben heel blij met haar!!!
Ze is idd ook wel een heethoofd, die er toch ook niet bang voor is om er een keer dik tegen in te gaan, maar ze is niet gemeen oid, maar tis een karaktertje op zich!
Het is een kleintje gebleven, officieel is ze 1.61 ong denk ik, maar is ingemeten bij de pony's.
Zowel in t springen als in de dressuur super beestje, echt n talentje.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:11

Ik rij een 6jarige Kigali merrie, superkarakter.
Vrij heet in het begin, maar na een half uur gereden te hebben rijd ze heerlijk ontspannen. Geweldig beest.

Verder ben ik net een maandje bezig met een driejarige ruin van Kigali.
Wat mij opvalt is dat hij heel leergierig is en heel graag wil gehoorzamen en het goed wil doen.

Ben ook bezig met een driejarige van Faldo en dat gaat wat moeizamer en duurt allemaal wat langer.

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:14

Dees schreef:
Tja, uit een best bewegende merrie die dat ook nafokt, zal een veulen uit elke hengst goed kunnen lopen. Dat is de reden dat er ook leuk lopende Lancelot's bestaan.
Dat maakt Lancelot nog bepaald geen dressuur-vaderdier.

Ik snap werkelijk niet wat jij tegen lancelot hebt, in een ander topic haalde je ook al een paar keer venijnig uit naar hem

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:59

Hahahaha ik vind Lancelot wel een leuk dier, het is mij nog niet opgevallen dat hij door bepaalde mensen niet gewaardeerd wordt. Wel ben ik er mee eens dat een lancelot op een bepaalde merrie beter doet dan op een andere, maar geldt dat niet voor elke hengst???

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:04

Ik heb ook een Kigali afstammeling!
Heeel vriendelijk paard.. hij is echt op zijn ruiter gericht en wil ook voor je werken. Wel gevoelig.. dus belonen als het goed gaat is heel belangrijk bij hem. Maar hij heeft ook zijn streken in de vorm van een lekker karakter ;) je moet het bij hem wel verdienen! je kan niet met hem meeliften. hij is gewoon eerlijk.
Ik spring en dressuur met hem. Springen nog niet officieel maar hij vliegt over de hindernissen heen en ik ben in een zeer korte tijd met hem in het L2 gekomen dus ik vind dat Kigali wel geprezen kan worden!:D
Hij heeft inderdaad een wat hogere achterhand, maar ik vind da een goede ruiter hier wel mee weet om te gaan. bij mijn paard is het al een stuk minder dan toen ik hem 2jaar geleden kocht! en iedereen op stal is verliefd op zijn heerlijke ronde billen..( <3 ik ook!) en dat is ook kenmerkend voor een kigali volgens mij!