Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dooozzz schreef:Weet niet hoe ik foto's op bokt krijg.... Iemand anders wel misschien?
Citaat:22-12-2005: BMC Kigali onderwerp op Bokt.nl
Fokkerij onderwerp van gesprek op internet
Internet is een medium dat steeds belangrijker wordt in de communicatie onderling. Zo ook in de paardenwereld.
Men ontmoet elkaar op internet en wisselt allerlei informatie met elkaar uit. Op het net zijn diverse fora te vinden waar er
flink op los gekletst wordt. Zo ook op www.bokt.nl
Op dit forum zijn verschillende onderwerpen ondergebracht in een overzichtelijk schema. Een daarvan is Fokkerij en
Afstamming. Momenteel is daar een topic gestart omtrent BMC Kigali en zijn nafok. De algemene conclusie uit het stuk
is dat hij voor interessante nafok zorgt. Allen met goede bewegingen en geweldige karakters.
Dressuurstal Van Baalen is altijd geinteresseerd in de ontwikkelingen van de nakomelingen van deze fijne hengst. Tijdens
een clinic van Coby kwam zij in contact net de eigenaren van een zesjarige Kigali. Deze Silvester komt momenteel succesvol
uit in het Z2 en is gestald op de Harley World Stables in Lexmond. Ook in het geval van Silvester zijn de goede bewegingen
en het fijne karakter doorgegeven door zijn vader.
Meer informatie: www.bokt.nl of het betreffende topic: viewtopic.php?f=22&t=508153
Harley World Stables: www.harleyworldstables.nl
Dees schreef:Wat een ongelooflijk dom stuk op die Van Baalen site.
Typisch reclame... alleen de positieve dingen pakken en de minder mooie dingen vooral weglaten.
Ik vind dat Bokt hier misbruikt wordt voor reclame-doeleinden. Belachelijk.
![]()
colletje88 schreef:Na alle reactie gelezen te hebben, hier ook maar ff mijn reactie.
BMC Kigali is een onwijs fijn paard in de omgang. Niet voor niets is hij in no-time omgeschoold van springen naar dressuur. Dat hij als springpaard zo succesvol is geweest bewijst zijn coole karakter wel. Ik heb helaas nog geen ervaringen met nakomelingen van hem. Ik zou persoonlijk niet met hem dekken maar ik denk dat als je een wat fijnere merrie hebt ( als je een echt dressuurpaard wilt fokken) met een mooie halsaanzet en een wat kortere rug, dat je aan Kigali een prima vaderpaard hebt. ik weet alleen niet of de veulens bij het KWPN in de spring of dressuur richting worden geplaatst????!
Toke schreef:Hebben ook nog een 3-jarige Ferro-zoon van haar.
Dees schreef:Tja, uit een best bewegende merrie die dat ook nafokt, zal een veulen uit elke hengst goed kunnen lopen. Dat is de reden dat er ook leuk lopende Lancelot's bestaan.
Dat maakt Lancelot nog bepaald geen dressuur-vaderdier.