[TI] Tinkers & dekentroubles..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Tinkers & dekentroubles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 16:30

snowdon schreef:

Ik heb een zweetdeken 185 liggen, wil je passen? Misschien is die wel breed genoeg...

(Hij is zelfs minder breed gemaakt voor Snowdon...)
Op Snowdon is hij eigenlijk net iets aan de kleine kant, maar zovaak gebruik ik hem niet, dus is voor ons goed zat.

Als ik een keertje mag passen, heel graag!
Misschien dat mijn eigen zweetdekens gewoon niet zo breed van zichzelf zijn.. ik weet het ook niet..
Lekker gemend trouwens vanmiddag?

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:39

turbotinker schreef:
Hmmm dit probleem is bekent.
Connor (1.52m) Heeft inprincipe maat 185.
Maar omdat hij voor zwaarder gebouwds is (Hengstennek )
Zit de deken hem voor te krap.
195 daarentegen is te lang...
Nu heb ik een deken gevonden die hem wel past (maar dan moet hij niet veel breder worden )
Het is van BR,de nieuwste collectie.Daarvan past hij de 185 perfect...
Kunnen er geen speciale tinker/koudbloedendekens worden gemaakt?

Met Jordy heb ik ook zo'n soort probleem. Jordy is heel slank op zijn lijf, maar wel met een brede boeg en halsaanzet. Dus een deken die op zijn lijf netjes ligt krijg ik aan de voorkant niet dicht.
Toen ik Jordy kocht (4 jaar oud en 1.46) had hij dekenmaat 175, nu (7 jaar oud en 1.54) zit hij inmiddels aan dekenmaat 195.
Ik heb 1 hele fijne winterdeken van HH maat 185 voor hem, die valt echt groot. De deken zit echt als een hobbezak om hem heen, in 1e instantie dacht ik dat dat niet goed ging komen, maar het blijkt de enige deken te zijn waar hij geen plekken van krijgt (zelfs niet als hij geschoren is). En nog een hele grote plus, hele sterke stof, Jordy is een enthousiast dekensloper.... Maar het ziet er niet uit

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:05

HannekeS schreef:
Heb net 6 foto's naar flettie gemaild. Hoop dat ze een beetje goed en duidelijk zijn overgekomen.

Sorry, sorry Het heeft even geduurd want om de een of andere vage reden kreeg ik ze ook nog eens als .bit in plaats van .jpg op mijn computer Anyway, even omgezet dus en hier zijn ze dan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het best wel een mooie deken. Ziet er goed stevig uit en idd van die mooie lange/grote loopsplitten. Even afwachten op een berichtje van Kowloon en mocht zij geen ongevoerde regendeken meer hebben dan denk ik dat ik er een van deze bestel.

Oooh... HannekeS: mooie Tink heb je hoor!

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:41

@ Flettie: dank je. Maar wel een met een hele, hele, hele, HELE vieze staart. Mevrouw tilt hem ook niet op hoor wanneer er gemest moet worden. Hoezo, zo gaat het toch ook. Veel te vermoeiend om die staart op te tillen

Maar ze heeft in draf een hoog tempo. Zo hoog zelfs dat mijn Arabieren soms in galop moeten aanspringen om mevrouwtje bij te houden. De }>

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:36

Rampzalig ja.

Bij mij is het ook een zoektocht geweest.

Het grote probleem zat hem in bij de hals. Mijn tink heeft een verschrikkelijk brede hals, dus ik kreeg vaak de bovenste voor-sluiting niet dicht. Heeel veel dekens op elkaar gelegd en daarvan degene met grotese hals-opening meegenomen. (Nadat ik al een stuk of 5 dekens gepast had )
Die paste redelijk.

Geen idee wat voor merk... staat er niet zo op aan de buitenkant.
Duncan heeft hem voor het 2de jaar op. Bilriempjes heeft ie al gesloopt, en er zit al een gat in. Denk niet dat het aan de deken ligt... eerder aan Duncan. Die houdt ervan om dekens te slopen.

(Staldeken stelt niets meer voor... lag aan stukken gescheurd in de wei )

Hij knapt er alsnog bijna uit hoor... verschrikkelijk... dat knollebeest blijft maar groeien. Volgend jaar past hij hier iig niet meer in. Als hij hem dan nog niet gesloopt heeft.

In mijn profiel staat wel een foto met deken op... als je benieuwd bent..

Graaskorf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:31

Een bekend probleem bij onze bolle ook. Die heeft nu 205 nodig en dat past net. het probleem bij alle dekens is dat zijn nek te dik is voor een hoger uitgesneden deken. Dan krijg je een afgeklemd nekje op het moment dat hij zijn hoofd naar beneden doet.

Normaal ben ik anti deken maar nu moesten we er toch ook aan geloven. S nachts heeft hij een dunne ongevoerde katoenen deken nodig ivm stijfheid helaas.

En overdag staat ie nu nog met een te kleine regendeken op ivm verhoging als gevolg van een keelontsteking. Gelukkig is die weer bijna over maar een nieuwe regendeken moet ik toch aan geloven. Dat wordt wel een 205 en van iemadn op stal heb ik een premiere kunen passen. Die ligt goed aan de voorkant.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:10

Ik heb een Big D deken op ryon liggen, hiervoor had ik 2 jaar een amerikaanse deken van Lamycel op Ryon liggen.
Die amerikaanse dekens zijn echt perfect voor onze Tinkers/Cobs, omdat er veel meer ronding voor de billen en de borst in zitten. Voor mij geen andere dekens meer!!!

Ik heb ook wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb mijn deken bij de Oregon Trail tack store vandaan in Westerbork.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:35

Die deken ziet er goed uit Annelot. Wat ik wel een nadeel vind is dat er totaal geen hals op zit, nou ja, geen borst ook. Ik zou wel een deken willen met elastische sluitingen aan de voorkant. De Rhino van mij heeft ook gewoon 2 borstsluitingen die je dus niet kunt verstellen. Klik je in elkaar. Met het grazen vind ik hem gewoon krap zitten maar Sox lijkt er niet mee te zitten. Verder vind ik een behoorlijke staartflap wel prettig (mis ik hierboven) want die houdt de achterkant behoorlijk droog en uit de wind Ik zou hem alleen in 1.95 willen ipv 185.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:37

Gillian schommelt een beetje tussen dekenmaat 185 en 195. Ze is niet hoog (ongeveer 1.48) maar wel erg breed. Daardoor verdwijnt er veel deken in de breedte Ik gebruik overigens alleen maar zweetdekens, voor de rest gaat ze dekenloos door het leven.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:26

Vasthi heeft net als Damian een Weatherbeeta. De loopsplitten zijn erg fijn en ook de staartflap want die is zo gemaakt dat hij niet omhoog kan waaien ofzo.

Afbeelding

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:21

Bovenstaande WB deken ziet er erg comfortabel uit

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:12

oeh die van annelot is mijn stijl!! bedekt genoeg en sluit goed af!! je krijgt er bijna weer zin in om eentje te kopen hahaha, voor de heb!