NRPS hengstenkeuring 9 & 10 december

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Re: NRPS hengstenkeuring 9 & 10 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:10

Bucephalus schreef:
Valkenier komt net als Playboy (Kaiserstern x Kennedy) uit dezelfde fokfamilie als onze vos. Ik volg deze lijnen al jaren en ik ben er zeer gecharmeerd van. Je ziet steeds weer dezelfde kenmerken terug bij de juiste aanparingen, ongeacht welke tak het is. Mooie herkenbare, rassige hoofdjes, fijne karakers en goede gangen. De hengst Nassau heeft in zijn moederlijn ook een hengst zitten die uit deze fokfamilie komt. Hij heeft dezelfde kenmerken. De eigenschappen worden dus goed doorgegeven. Ik kijk in Weert uit naar Playboy. Valkenier heb ik gezien op de HK. Ook hij paste in het plaatje. Waar je, denk ik, wel rekening mee moet houden is de maat. Er willen nog wel eens kleintjes tussen zitten. Valkenier was, dacht ik, ook niet een van de grootsten. Kwaliteit krijg je er echter wel bij.

Is Playboy niet Kennedy x Kaiserstern?
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=8748

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:40

Sorry, je hebt gelijk. Ik heb het omgedraaid. Was direct verdiept in allerlei stambomen....

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:07

gabrycha schreef:
Om heel eerlijk te zijn vond ik de kwaliteit behoorlijk onder de maat nu heb ik ze niet allemaal gezien.
Bij de rijpaarden waren nogal veel hengsten met ongelijke voeten.

Jah, en hadden ze geen ongelijke voeten, dan hadden ze wel kromme achterbenen of traag van achter, beetje jammer.
Maar Nielsje is door

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:12

Nummer 71 was een erg aansprekend paard, ik heb een andere ferro gezien die qua type erg mooi was en erg zwart maar daarmee was ook alles gezegd, dat paard kon op het harde absoluut niet uit de voeten. Weet even zijn nummer niet meer....

Voor bokkenootje wat voor een pony had jij? IK heb ook een grapjas gezien die tussen de hindernissen omdraaide en stro ging zitten eten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:02

Dan is het iig wel een nuchter dier gabrycha

Die Ferro x Darwin heeft ook al in het najaarsverrichtingsonderzoek meegelopen, maar is voor het einde teruggetrokken meen ik. Heeft iig geen examen gedaan
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er onder het zadel erg weinig aanvond...Beetje ponyachtig.

Citaat:
-londentimes x voltaire super van karakter,niet te groot wel veel kunnen springen.

-Riverman x corland echt een super beestje, veel lossigheid veel lopen en ook nog super springen. maat genoeg

Thanx, daar kan ik wat mee! Dat zijn er dus wel twee om in het oog te houden voor me. Al valt de londentimes voor mijn merrie wsl af, merrie heeft al teveel bloed en is al te klein

Ik zal zo eens kijken wat er nog voor leuks bijgekomen is gister

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:10

Weinig interessants bijgekomen verder

Now or never(nothing to lose x zeus) is een fijn paard. Goed springen, heel fijn bewegen en voldoende maat. Komt ook uit een hele beste merrie (ken er wat halfbroers/zussen van en dat zijn ook erg fijne sportpaarden(springen)).

De Hold up premier komt uit een mooie lijn, maar ik wil bij mijn merrie liever geen frans bloed.

Ben nog wel nieuwsgierig naar de Jumpy des fontaines. Zou weleens een heel massaal dier kunnen zijn.

De andiamo is ook mooi gefokt, maar animo durf ik niet op mijn merrie

Nu afwachten wat ik daadwerkelijk te zien krijg van de paarden die ik wil zien. 7 januari zit ik in Wanroij dus ik zie alleen de derde bezichtiging de 28ste

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:51

En de dressuurgerichte hengsten hoe waren die?

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:37

ponymens schreef:
Ook onze Boogie Man mag door !
Heb je nog recente foto's van hem??

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:49

petraaken schreef:
En de dressuurgerichte hengsten hoe waren die?

Ik heb de future gezien uit wulia moeder van pardon, jimtown en farmer, op zich een leuk paard maar behoorlijk scheef van achteren. Een ferro zag er leuk uit die uit de darwin en een ander was ene plaatje om te zien maar kon niet overtuigen op het harde. Veder heb ik nog een Rohdiamant x Ramino gezien, erg chique paard leuk bewegen maar mist iets maat.

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:55

gabrycha schreef:
Nummer 71 was een erg aansprekend paard, ik heb een andere ferro gezien die qua type erg mooi was en erg zwart maar daarmee was ook alles gezegd, dat paard kon op het harde absoluut niet uit de voeten. Weet even zijn nummer niet meer....

Voor bokkenootje wat voor een pony had jij? IK heb ook een grapjas gezien die tussen de hindernissen omdraaide en stro ging zitten eten

Die kleine zwarte is mijn dochtertje! Superbraaf diertje, maar hij was zo overdonderd door alle indrukken dat hij zich niet optimaal liet zien. Pony is een echte laatbloeier zich nog niet bewust van zijn hengstzijn! En net als zijn vader overigens een echte kinderpony. HIj ging alleen veel te hard over de sprong en werd ook niet getemperd door de heren daar aanwezig, hij kan namelijk goed springen, pas nadat hij in de hindernis gesprongen had liet hij een correcte sprong zien. Jammer maar helaas, omdat hij zo braaf is laten we hem wellicht nog een jaar hengst en bekijken we hem onder zadel nog eens een keer.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:59

Die kleine zwarte is mijn dochtertje! Superbraaf diertje, maar hij was zo overdonderd door alle indrukken dat hij zich niet optimaal liet zien. Pony is een echte laatbloeier zich nog niet bewust van zijn hengstzijn! En net als zijn vader overigens een echte kinderpony. HIj ging alleen veel te hard over de sprong en werd ook niet getemperd door de heren daar aanwezig, hij kan namelijk goed springen, pas nadat hij in de hindernis gesprongen had liet hij een correcte sprong zien. Jammer maar helaas, omdat hij zo braaf is laten we hem wellicht nog een jaar hengst en bekijken we hem onder zadel nog eens een keer

Ja die pour lamour? Die vonden we erg symphatiek overkomen en mijn vader zei al die zou ik zo kopen voor de kids om mee te rijden. Maar ja helaas tis ff niet anders.

En Gomir de jumpy was tot mijn verbazing eigenlijk een erg goed gemodeleerde vos met veel maat en een mooi sprekend hoofd, was voor echter ongelijk maar liet zich goed zien op het harde.
en die hold up premier was ook een fraai paard om te zien liet zich ook goed zien op het harde ik heb ze beide niet zien springen helaas.

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:08

Inderdaad hij is van Pour L'amour, het is echt een droppie en dat straalt hij ook uit!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:12

Die Hold up premier had ik onder het zadel. Wat dat franse bloed betreft, die staan erom bekend dat er stoere bekkies op zitten maar ik moet zeggen dat deze echt super fijn te rijden is. Nuchter dier en wil super werken voor je. Ben dan ook blij dat tie een rondje verder is, hoop dat tie een kans krijgt.

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:16

bokkenootje schreef:
Inderdaad hij is van Pour L'amour, het is echt een droppie en dat straalt hij ook uit!
Foto's???

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:35

http://www.mijnalbum.nl/Album=SFGGLXN8

Ik hoop dat je hier een foto kan zien, heb dit nooit eerder gedaan. Deze foto's van de zomer gemaakt, uiteraard was hij gisteren geheel als heer vermomd, ik hoop dat de NRPS daar mooie foto's van heeft.
Wij waren ons fototoestel vergeten!

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:38

Ik zie net dat de link alle foto's weergeeft, het gaat om de zwarte pony, de ander is al een paar jaar geen hengst meer!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:46

Is het deze:

Afbeelding

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:48

Ja, krijg jij er nu maar een van hem te zien?

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:58

bokkenootje schreef:
Ja, krijg jij er nu maar een van hem te zien?
Nee, maar dit is wel een mooie actie foto

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:59

iemand toevallig foto's gemaakt van de hold up premier?????

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:03

gabrycha schreef:
En Gomir de jumpy was tot mijn verbazing eigenlijk een erg goed gemodeleerde vos met veel maat en een mooi sprekend hoofd, was voor echter ongelijk maar liet zich goed zien op het harde.
en die hold up premier was ook een fraai paard om te zien liet zich ook goed zien op het harde ik heb ze beide niet zien springen helaas.

Dan ga ik toch eens naar die Jumpy kijken als hij erdoor komt. Maar een paard dat voor niet gelijk is zou toch eigenlijk niet verder moeten komen dan het harde...? Of zie ik dat nou verkeerd

Het gaat mij niet zozeer om de mond waar ze om bekend staan, maar mijn merrie is iets lang in de rug, steil achterbeen en op de voorhand gebouwd.
Er is mij door meerdere mensen sterk afgeraden om voor een hengst met veel frans bloed te gaan en omdat er zoveel andere interessante hengsten zijn richt ik me eerst eens daar op Kan altijd nog eigenwijs worden

Stoere pony bokkenootje!

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:08

ik vind het een top paard, dat meen ik echt. (hold up) En ik zal best beinvloed worden in mijn mening omdat ik hem ook mag rijden maar ik ben echt zeer positief over hem. Hij is best groot 1.71 gemeten maar niet lomp of iets. Ik heb wel iets met dat dier.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:31

Ik ken nog zo'n fijne hold up en ik geloof je gerust, maar voor mijn merrie is dat bloed gewoon niet de eerste keus. Had ik een ander type paard dan zou ik er wsl weer heel anders over denken

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:34

Dit is onze Djamai du Bois.
Afbeelding

Bokkenootje: Pinocchio is echt een leuk beesie! en zeker lekker op gaan rijden ! en maybe volgend jaar weer.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:05

Het gaat mij niet zozeer om de mond waar ze om bekend staan, maar mijn merrie is iets lang in de rug, steil achterbeen en op de voorhand gebouwd.
Er is mij door meerdere mensen sterk afgeraden om voor een hengst met veel frans bloed te gaan en omdat er zoveel andere interessante hengsten zijn richt ik me eerst eens daar op Kan altijd nog eigenwijs worden

Stoere pony bokkenootje![/quote]

Nou, dan hoef je frans bloed niet te laten staan hoor. Met die punten heb je een hele ruime keuze van franse hengsten die voor jou merrie in aanmerking kunnen komen!