Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

libke schreef:vrouw draagt 9 maanden en de merrie 11 maanden
vrouw heeft 2 benen en het paard heeft er vier
de vrouw kan tot 24 liggen kermen om te bevallen ,de merrie is met een kwartiertje klaar
appels en peren ,snappie?
Excuseme schreef:Is echt geen vergelijking. Dacht je dat een paard in het wild ook rust krijgt als het dragend is?
Weer van die Penny reacties van oh wat zielig. Nee, mooi de hele dag op stal laten staan
e had wel eerst 8 maanden geschreven
Kris25 schreef:Ik vind het heel normaal om een paardje op 3/4 jarige leeftijd in te rijden, maar nogmaals, dit paardje is vier en al bezig aan haar tweede veulen. Het is bijna zelf nog een veulen. Gun dat beest nog gewoon wat rust...

KiWiKo schreef:euhmz tweede veulen dat betekend dat ze op 3 jarige leeftijd haar eerste kreeg en dus op 2 jarige leeftijd drachtig was........... weinig kindertijd geweest.......... als het een mens was geweest hadden we allemaal met ons hoofd staan schudden........ arm meiske![]()
![]()
kan een half jaar of meer schelen.......... maargoed doet er verder niet toe
Anne_GTI schreef:Het is maar net wat je verstaat onder zadelmak. Ik lees nergens dat de TS het paard B klaar wil hebben. Onder zadelmak versta ik fatsoenlijk op en af kunnen stappen en gas en rem. Niks meer en niks minder. Dat kan zo'n merrie best hebben hoor. Moet je natuurlijk geen eeuwigheid gaan longeren....
en das imo toch echt B klaar
KiWiKo schreef:Ojaaa niet volgens het papier maar bij de kalender wisseling![]()
![]()
Kris25 schreef:Volgens mij van een andere dan jij. Wat zeg ik, dat weet ik wel zeker. ik kom van een planeet waar ik verantwoord om leer te gaan met paarden. En beter lezen. Bijna nog een veulen. Toen dat beest twee was is ze voor het eerst gedekt, beetje jammer. Maar dat zullen ze op jouw planeet ook wel normaal vinden! En officeel is wel meer...., misschien is het paard wel in juni geboren, dan kan het nog zo officieel zijn, hij blijft voor mij tot juni dan mooi 4!
Pipo schreef:KiWiKo schreef:Ojaaa niet volgens het papier maar bij de kalender wisseling![]()
![]()
Overdrijven is ook een vak. Meestal scheelt het een maand of 3 a 4.
Maar het blijft dus onzin dat ze op 2 jarige leeftijd is gedekt.

KiWiKo schreef:even kijken 4 jaar min 17 maanden is............................. give me the answer please
paardje is toch echt pas vier hoor.Citaat:Fout, als je de eerste post van de TS leest is het 5 jaar minus 18 maanden.
KiWiKo schreef:
even kijken 4 jaar min 17 maanden is............................. give me the answer please en dan hoop ik dat er nog enige tijd heeft gezeten tussen het eerste veulen en de tweede dekking
Kris25 schreef:paardje is toch echt pas vier hoor.Citaat:Fout, als je de eerste post van de TS leest is het 5 jaar minus 18 maanden.