Wie heeft er een afstammeling van indoctro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:57

nou waarschijnlijk is mijn indoctro verkocht

moet em morgen rongtenologisch keuren....als ie goed is , dan breng ik em dinsdag weg.....

wel jammer....maar ja.. verkopen hoort er bij....en helemaal als je een goede prijs kan krijgen...

maar 1 positief punt......

Ik heb 1 merrie drachtig van Indoctro,( waarschijnlijk word zij terug gedekt door hem ) eind mei uit gerekend en ik dek dit jaar mijn andere merrie , Gamora, ook bij Indoctro...

Dus dit jaar en volgends jaar heb ik er wel weer een indoctro-tje bij

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:16

Nou, Is hij goedgekeurd? wel jammer dat je hem dan kwijt bent, maar er is als het goed al een nieuwe indoctro op weg toch? haha!
groetjes!

Peppertree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:26

Heb er nu niet een, maar wel een ingereden en daarna gereden, ze is helaas verkocht. (Zweden)

Dat was een stermerrie (mv. Nimmerdor) en een héél leuk paard. Wel een beetje strak in de rug met springen. Ze heeft vanaf het eerste moment geen stap verkeerd gezet, en was superbraaf, maar zeker geen slome. Ze was 1.75m, dus wel een heel kasteel om erop te komen!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:32

kelly0188 schreef:
Nou, Is hij goedgekeurd? wel jammer dat je hem dan kwijt bent, maar er is als het goed al een nieuwe indoctro op weg toch? haha!
groetjes!

Fotos waren in orde, geen aan of opmerkingen....

Zantosz was super braaf...op trailer en bij het nemen van de fotos...

Breng em morgenvroeg weg....

Wel een beetje dubbel..heb nooit zoveel moeite om mijn veulens te verkopen, maar met deze had ik toch wel een speciale band...

Nilan

Re: Wie heeft er een afstammeling van indoctro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:01

Mijn paard is ook 'n afstammeling van Indoctro...
De vader van m'n paard is namelijk Oramé.
Het is 'n heel lief, intelligent en super wendbaar paard die nu ca. 1.67 meet en nog ca. 5 cm. zal groeien...

Maar wat wil je precies weten dan?

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:16

Als ze/hij lief is met rijden of in de omgang, als ze heet zijn of juist rustig, makkelijk of moeilijk, Ik wou gewoon graag weten hoe indoctro's zijn of waar ze bekend om staan, , en als er misschien verbanden zijn met mijn indoctro..

Nilan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:28

kelly0188 schreef:
Als ze/hij lief is met rijden of in de omgang, als ze heet zijn of juist rustig, makkelijk of moeilijk, Ik wou gewoon graag weten hoe indoctro's zijn of waar ze bekend om staan, , en als er misschien verbanden zijn met mijn indoctro..

Die van mij is relatief rustig, maar wel eenkennig. Met rijden is hij erg braaf en 'n snelle leerling. Maar goed, it takes two to make a new horse... Of tewel, je moet denk ik ook naar de kant van moeders kijken... De opa van m'n paard is Pion en tja, eigenzinnig is meneer wel hoor!

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:52

Ik ken Pion alleen van naam,,maar hoe staat die bekend dan?

Nilan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:48

Als zeer eigenzinnig!! Maar met rijden, als je van "verend" rijden houdt, moet je bij Pion wezen

marije1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:00

Ik heb ook een Indoctro merrie, voor foto's zie profiel. Heet paardjes, maar echt verwonderlijk is dat niet, aangezien dr opa van moeder kant Le Val Blanc is(volbloed). Ze kan erg goed vrijspringen en is enorm werkwillig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:09

Afbeelding
Dit is dus Onyva, de Indoctro die ik heb gereden. Super paardje, heet met het springen, geweldige fokmerrie. Ik vind zelf dat ze veel op haar papa lijkt (hoewel op deze foto dat misschien niet helemaal naar voren komt...). In ieder geval, hier nog 2 van haar 4 nakomelingen, kunnen jullie een beetje zien hoe ze fokt.... :

Afbeelding
Typique, Cavalier x Indoctro x Concorde x Zeoliet.....een toppertje!!!!

Afbeelding
Unideux, Ohorn x Indoctro x Concorde x Zeoliet....super-lief en braaf, wel een beetje apart paard qua doen en laten

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:30

hier ook een indoctro x wellington .merrie 1.75
kan ook super springen,maar moet eerst dressuurmatig veel beter..ze is best moeilijk te rijden
voor fotos zie mijn profiel

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:24

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:55

Owh , ik heb Nike wel eens op tv gezien volgens mij.. En in het boekje van de VDL stud staat Nike ook vermeld bij de nakomelingen van indoctro of niet? Is het een merrie trouwens?

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:56

Mijn instructrice had een Indoctro, tijdje geleden verkocht.
Echt bloedpaard, vreselijk pittig.
Ze is menig keer de ring binnengekomen met een op de achterbenen springend paard.
Paard wel met enorm veel potentie, en goudeerlijk.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:14

Heb de halfzus van Diejasper int.spr. met vleut ,Indoctroxfarnxmatchimxx...
Heel rustig maar gebrand op werken is fokmerrie drachtig van radisson,28feb uitgerekend.-78-

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:38

ja, stond ook in het boekje van VDL
Nike is een ruin

we hebben nog wel een halfzus van Nike (zelfde moeder), deze heeft nu een hengstje, is nog maar 3/4 jaar oud, maar lijkt weer goed.

is al 3x uit de wei gesprongen, en 2x over de onderdeur van de stal

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:32

Ik wil Indoctro ook gebruiken voor een Tin Rocco x Laertes merrie, omdat de combinatie toch best wel eens interessant kan zijn.

Alleen de eigenaar twijfelt omdat Nadia (die internationaal loopt onder Miss Bloomberg) nogal een lelijk veulen blijkt te zijn geweest... hij is namelijk de fokker. Dat het paard internationaal loopt boeit hem blijkbaar niet zo.

Maar die grote paarden die hier worden genoemd komen die ook uit groot fokkende merries?

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:53

ja dat wil ik ook wel weten..de moeder van mijn merrie was ook niet zo groot

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:22

Uit wat voor moeders komen jullie Indoctro's? Groot, klein?

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:28

Onze merrie was een Octrooi x willow cratic van 1.58 mtr groot
ze fokte wisselend, kleinste en grootste veulen hadden we van de zelfde hengst; merrie veulen van 1.61 mtr; ruin van 1.80 mtr

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:54

Bedankt!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:41

Onyva (zie foto hierboven) Komt uit een 1.65 m. Concorde x Zeoliet met de naam Jolinque, Onyva is zelf ong. 1.68. Zowel Jolinque als Onyva fokken groooooooot!!!!! Unideux en Typique (zie ook foto's hierboven) hebben beide een stokmaat van 1.73 m. (maar dat is 2 jaar terug gemeten, ze zullen nu beide wel rond de 1.75 m. zijn)

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:33

Ok, goed om te horen!

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:58

Mijn Indoctro is wordt in mei 3 jaar. Hij is nu 1.65m, dus hopelijk wordt hij zo rond de 1.69m. Ik weet niet precies hoe groot zijn moeder is, dat was een Wolfgang x Ulft.

Ik hoor wel van meerdere mensen om mij heen dat Indoctro's wel redelijk heet kunnen zijn, ze hebben veel werklust. Dat kan ik bij die van mij ook wel merken. Op stal is het echt een kroelerd, en super rustig. De buurman slaat ongeveer de tralies eruit met voeren, maar hij blijft gewoon rustig staan kijken. MAAR, zodra je hem aan het werk zet, dan wordt ie wakker . Hij is wel al 1 x over een hek gesprongen en door een ander, en van de week stond hij ook alweer overeind toen ik met hem aan het stappen was. In de omgang zelf (laden, voetjes afsuiten, poetsen etc) is het wel een echte schat!!!

Ik merk ook wel dat hij heel gevoelig is. Sommige paarden zijn heel lomp, maar hij is heel voorzichtig. Je hoeft hem ook niet 2x voor hetzelfde te straffen, want hij is heeeel slim (is soms ook een nadeel ). Je moet hem echt FAIR behandelen, dan doet hij dat ook bij jou.

Ik denk dus dat het goede, harde werkers zijn, met een hart van goud. Maar je moet er wel mee om kunnen gaan.

PS de foto's staan op pag 1