Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Michelle85 schreef:Mijn Scandic jaarling was in juli al de 1.50 gepaseert. Ik heb hem nu al een paar maanden niet gezien, maar volgens de mensen waar hij in de opfok staat, is hij nu tussen de 1.55 en 1.60. Dus ik denk dat hij de 1.66 (wat ik minimaal wil qua maat) wel haalt! Hij komt uit een Gribaldi merrie van 1.72m. En hij lijkt heel veel op haar, ook qua gedrag!
Gitta schreef:Tabel gaat idd niet altijd op mijn vorige merrie was als jaarling maar 1.45 m op 3 jaar 1.63m uiteindelijk is ze toch nog 1.69m geworden blijft toch wel een beetje een verrassing !!
Hopelijk sta ik ook voor zo'n verrassing
Zamiroo schreef:Michelle85 schreef:Mijn Scandic jaarling was in juli al de 1.50 gepaseert. Ik heb hem nu al een paar maanden niet gezien, maar volgens de mensen waar hij in de opfok staat, is hij nu tussen de 1.55 en 1.60. Dus ik denk dat hij de 1.66 (wat ik minimaal wil qua maat) wel haalt! Hij komt uit een Gribaldi merrie van 1.72m. En hij lijkt heel veel op haar, ook qua gedrag!
Als hij nu al tussen de 155 en 160 is gaat hij de 166 makkelijk halen hoor, vooral omdat hij nog hengst is, zodra je hem heb laten ruinen schieten ze gigantisch omhoog!
De mijne is de 1,5 jaar en ook ruim 155
Quirinake schreef:Gitta schreef:Tabel gaat idd niet altijd op mijn vorige merrie was als jaarling maar 1.45 m op 3 jaar 1.63m uiteindelijk is ze toch nog 1.69m geworden blijft toch wel een beetje een verrassing !!
wow!! Dat is pas een verrassingHopelijk sta ik ook voor zo'n verrassing
[/quote]
[/quote]
Zamiroo schreef:Ik laat hem waarschijnlijk niet ruinen, als hij zo knap blijft

Stacey schreef:Neonlight schreef:Methode gaat niet helemaal op. Wij hadden een jaarling van 1.32m.
Dus 1.32:90*100 = 1.4666m.......helaas is hij nu 4 en meet hij 1.35m.
Heb het ook gechecked voor de meeste van onze paarden en er is er maar eentje bij die een beetje "klopt" volgens deze berekening (van de 6...)
Moraal van het verhaal......ieder paard heeft op een ander moment zijn groeistuip en tabellen en berekeningen werken hierdoor niet.
Ik hoop ook maar dat die niet klopt!! Dit zou betekenen dat mijn jaarling 1.81 wordt!! (1.63 op 18 mnd) De mijne is vanaf haar 4de maand als een gek gaan groeien en dit is pas deze maand een beetje afgenomen. Ze is nog maar een halve centimeter gegroeid afgelopen maand.

Michelle85 schreef:Zamiroo schreef:Er is interesse voor, maar ik ga er zelf niet aan beginnen hoor! Hij heeft duidelijk de genen van mama (Gribaldi), en ik wil niet in het ziekenhuis belanden
Er zijn genoeg mensen die ongelukken maken met Griebels, maar ik heb een hele lieve kennis die een Griebel verzameling heeft dus hij gaat deze ff inrijden voor mij

Michelle85 schreef:Nee Pasteur is geen hengst meerEr zijn genoeg mensen die ongelukken maken met Griebels, maar ik heb een hele lieve kennis die een Griebel verzameling heeft dus hij gaat deze ff inrijden voor mij
![]()
Ontopic, ik hoop dat hij rond de 1.70m wordt! Verder geloof ik niet zo in die tabellen. Het is idd maar net wanneer ze hun groeistuip krijgen. Zo hebben wij een Shet van 1 jaar die al 1.00 m is en ze mag max 1.05 halen voor haar derde anders wordt ze niet opgenomen in het stamboek. En die groeit nu echt niet meer hoor !