Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Brentina, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je echt een dressuurpaard wilt dan zou ik echt voor een Hannoveraan gaan.
(m.a.w. dus een KWPN-er voldoet ook wel) --> iig op mijn niveau

), hij is dit jaar gekeurd in hannover en werd er reservesieger bij de springhengsten
, die kon daar geweldig draven en galoperen, ik denk dat het wel een goede allrounder gaat komen
, voor alle info over deze Conquest mag je me altijd pb'nMarion71 schreef:...Enne, veel KWPN-ers stammen af van oa. Duitse hengsten. Er wordt wel sjiek gedaan over de KWPN-ers die het zo goed doen, maar zonder de invloed van de buitenlandse bloedlijnen (denk ook aan Frans en Engels) blijft er van onze KWPN-er niet veel over...
Sjappie schreef:Bekijk eens een uitslaglijst van de GP-dressuur (en dan de top 10), naast wat uitschieters van een Zweeds warmbloed, hier en daar een KWPN-er en nog wat zulks meer zie je eigenlijk alleen Hannoveranen die in de top meedraaien. Salinero, Satchmo, Donatha S, Warum Nicht, Beauvalais, Weltall Brentina, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als je echt een dressuurpaard wilt dan zou ik echt voor een Hannoveraan gaan.
Xox schreef:Toch heeft Duitsland vele mooie hengsten. En je hebt veel meer keus als bij het KWPN. Tenminste dat is mijn mening. Als de KWPN fokkerij zo door gaat zijn er straks alleen nog maar Jazzen en Kracks.
Netje schreef:Royal Dance is ook goedgekeurd bij het KWPN (zit Rubinstein en Donnerhall achter) !!
Staat bij de IJzeren Man (Limburg).
Nederlandse paarden hebben niet allemaal zo veel kracht in de draf, maar die Duiters bijna allemaal! 

Ik heb zelf een nakomeling van Freestyle, die van mij lijtk alleen eerder op Florestan I (waar ik ook erg trots op ben..) en niet echt veel op d'r vader Freestyle. Ze heeft supergangen en een hele erg meewerkend en meedenkend karakter onder het zadel. Ze pakt alles supersnel op en ben van plan haar in januari te laten starten.
sammie_44 schreef:Alleen volgens mij kan je je paard niet laten dekken door Freestyle, omdat die Amerikanen niet doen dacht ik aan kunstmatige inseminatie.
Netje schreef:Royal Dance is ook goedgekeurd bij het KWPN!!
sammie_44 schreef:Wauuw,,!! Prachtige hengst!! Die kende ik nog niet, maar lijkt erg veel op Florestan IIk heb zelf een nakomeling van Freestyle, die van mij lijtk alleen eerder op Florestan I (waar ik ook erg trots op ben..) en niet echt veel op d'r vader Freestyle. Ze heeft supergangen en een hele erg meewerkend en meedenkend karakter onder het zadel. Ze pakt alles supersnel op en ben van plan haar in januari te laten starten.
Wel jammer dat die hengst van die foto's ook van florestan is.. anders zou ik haar daar supergraag mee laten dekken!!
Alleen volgens mij kan je je paard niet laten dekken door Freestyle, omdat die Amerikanen niet doen dacht ik aan kunstmatige inseminatie.
MissHIS schreef:Netje schreef:Royal Dance is ook goedgekeurd bij het KWPN!!
Gelukkig niet zeg!!!
chantal1 schreef:Netje schreef:Royal Dance is ook goedgekeurd bij het KWPN (zit Rubinstein en Donnerhall achter) !!
Staat bij de IJzeren Man (Limburg).
En gefokt door een Belg![]()
Internationaal paardje hoor.![]()
Ik was altijd erg gecharmeerd van Royal Dance.
) sophie schreef:Weten jullie echt zeker dat Royal Dance ook goedgekeurd is bij het KWPN? Ik dacht namelijk dat het niet zo was (en als het wel zo is gaat mijn merrie hier naar de keuring)
) ontbrak (heb ik inmiddels wel gelukkig) en ik meen me te herinneren dat me dat toen verteld is. Ik heb het gevraagd omdat ik Unique misschien ook bij het KNHS wil laten keuren.Netje schreef:Hoezo, gelukkig niet ??
Netje schreef:sophie schreef:Weten jullie echt zeker dat Royal Dance ook goedgekeurd is bij het KWPN? Ik dacht namelijk dat het niet zo was (en als het wel zo is gaat mijn merrie hier naar de keuring)
Nee, ik weet het niet zeker. Maar ik heb indertijd kontakt gehad met diverse instanties, omdat het eigendomsbewijs van Unique (mijn Royal Dance merrie) ontbrak (heb ik inmiddels wel gelukkig) en ik meen me te herinneren dat me dat toen verteld is. Ik heb het gevraagd omdat ik Unique misschien ook bij het KNHS wil laten keuren.
) niet goedgekeurd bij het KWPN. MissHIS schreef:Netje schreef:Hoezo, gelukkig niet ??
Dat zou ik dan geen aanwinst vinden.
MissHIS schreef:Die promotie-praatjes zeggen mij niet zo veel. Heb de hengst meermalen mogen aanschouwen en ik vind zijn achterbeengebruik (oa) echt onvoldoende.
Ik heb ook een aantal nakomelingen van deze hengst gezien. Meestal heel mooi (hij fokt uniform), met veel front en mooie koppies. Vaak week in de bovenlijn. Qua beweging kunnen zij mij doorgaans ook niet bekoren. Weinig kracht.
!!!