heeft er hier iemande een afstammeling van Flemmingh????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:51

Oke, dan heb ik niets gezegd. Vond het alleen niet erg geloofwaardig klinken. Sorry.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:55

geeft niet hoor iedereen kan zich weleens vergissen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:07

Tis iig wel een echt stuk !!!

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:30

Ik ken er een merrie van.. die loopt Z2 dressuur. Een leuk paard. Fokt ook best goed.

kellyb

Re: heeft er hier iemande een afstammeling van Flemmingh????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:37

Misschien wel leuk voor TS

2 foto's van Flemmingh himself. Deze foto's heb ik gemaakt op een hengstenshow in 1998.
Hier staat ie wel erg komsich op
Afbeelding Afbeelding

En mijn merrie (flemmingh x Apple King)
Afbeelding Afbeelding

Nathalie1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:49

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:57

[***] schreef:
Over hem is net een topic geweest.
Mijn merrie is drachtig van Flemmingh, maar ik hoop niet dat het een pony wordt...
Type op marktplaats ook eens Flemmingh in, zie je ook veel foto's.

Flemmingh vererft over het algemeen erg groot dus weinig kans dat je ene pony krijgt hoor!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:12

bij ons op stal staat ook een flemmingh een pony ook paard gefokt.
een leuk beest erg lief, wil graag werken enz. maar met springen en buitenritten beetje een heethoofd
in de bak met dressuur enz. niet

konsalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:59

Zamiroo schreef:
[***] schreef:
Over hem is net een topic geweest.
Mijn merrie is drachtig van Flemmingh, maar ik hoop niet dat het een pony wordt...
Type op marktplaats ook eens Flemmingh in, zie je ook veel foto's.

Flemmingh vererft over het algemeen erg groot dus weinig kans dat je ene pony krijgt hoor!

Ik weet niet hoe je erbij komt dat Flemming erg groot fokt, hij staat bij ons in de buurt en er loopt hier op de wedstrijden geen Flemmingh die groter is als 1.63 a 1.64mtr.
Er lopen er wel een stel bij de ponyclub maar die vallen allemaal in de E maat (dus pony's)

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:37

konsalik schreef:
Ik weet niet hoe je erbij komt dat Flemming erg groot fokt, hij staat bij ons in de buurt en er loopt hier op de wedstrijden geen Flemmingh die groter is als 1.63 a 1.64mtr.
Er lopen er wel een stel bij de ponyclub maar die vallen allemaal in de E maat (dus pony's)

Erg makkelijk om de hengst de schuld er van te geven hè Kijk eerst maar eens naar de moederlijn van al die e pony's, dan praten we wel verder. Over het algemeen is mij juist opgevallen dat flemmingh vergrotend doorfokt. Fokmerrie bij ons meet zelf krap 1.64 en beide nakomelingen die zij van flemmingh heeft gekregen zijn toch een flink stuk groter (1.70 +) (komt ook deels door verdere lijn achter moeders maar flemmingh zelf heeft er zeker ook een groot aandeel in gehad).

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:42

Bij mijn verzorgpaard hebben we 3 keer Flemmingh gebruikt, de merrie en moederlijn zitten rond de 1.64, maar alle 3 waren groter.
Ze heeft een 5 jarige merrie die nu M1 is met wp, met als vader Flemmingh.

Wodile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:45

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:28

Wat een onzin zeg dat Flemmingh klein zou fokken...
Bij het KWPN berekenen ze indexen en daar hebben ze toch echt niet voor niks berekend dat Flemmingh vergrotend fokt!
Mijn Flemmingh komt uit een kleine Wolfgang merrie (162/163) en ze is zelf 1,73!!! (niet echt een kleintje dus!)
Natuurlijk zijn er uitzonderingen mogelijk, maar gemiddeld fokt de hengst vergrotend..

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:17

Flemmingh strooit nogal met de maat. Zo heb je joekels, maar ook kleintjes.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:17

Ritmisch schreef:
Bij het KWPN berekenen ze indexen en daar hebben ze toch echt niet voor niks berekend dat Flemmingh vergrotend fokt!
Mijn Flemmingh komt uit een kleine Wolfgang merrie (162/163) en ze is zelf 1,73!!! (niet echt een kleintje dus!)
Natuurlijk zijn er uitzonderingen mogelijk, maar gemiddeld fokt de hengst vergrotend..

ga ik in mee! op de stal waar ik sta staat ook een grote flemmingh

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:08

Bij ons in de straat staan drie Flemminghs. Een 6-jarige van 1.72, een vijfjarige van 1.60 en een jaarling van 1.55/ 1.60

De vijfjarige is al veulen met haar voet in de draad gekomen (door een luchtballon) en heeft heel lang in de kliniek gestaan. ze denken dat ze zo klein is gebleven door de verwonding aan haar been,maar dat blijft gissen.

Ik had ook gehoord dat flemmingh groot fokt. En vooral dat de jonge paarden heel hard groeien en daarom pas laat sterk zijn.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:15

Alle flemminghs die ik ken zijn allemaal rond de 1.72 heb slechts 3 keer een kleinere gezien maar om dat gelijk te zeggen dat hij groot fokt?? inderdaad de moeder lijn telt ook erg mee..zoals dit eingelijk bij elke hengst wel zo is..Umara is ook een flemmingh voor foto zie mijn pofiel.

jimmyquarter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:24

flemming staat vlak bij mij! Ik hielp daar eerder wel eens in de stallen(bij olthof). Het is egt een superpaard:)

jennifer1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 18:26

RZDLover schreef:
Ritmisch schreef:

ga ik in mee! op de stal waar ik sta staat ook een grote flemmingh

mijn pony is een pony omdat de moeder maar 1.63 is

jennifer1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 18:30

Nathalie1981 schreef:
Dit is ook een Flemmingh, hij is de volle broer van Kyra (mijn bijrijdpaardje) en loopt op dit moment heel hoog in de dressuur. Meen me te herinneren Intermediar op http://www.cathymorelli.com/ staat meer info over hem

Afbeelding

Hier is ook nog een filmpje van hem

http://www.cathymorelli.com/System_Bese_sequence.htm

En nog heel veel foto's

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... Se%26svnum

Als ik die foto's bekijk is het net of ik naar Kyra zit te kijken

bijna alle nakomelingen komen ver in de dressuur vind je ook niet? net zo als Lingh en Krack-C
natuurlijk ook goede springers

konsalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:38

Jullie hebben wel gelijk dat het ook aan de merrie ligt en dat is zeker ook zo maar vrienden van ons hebben alle drie merries door Flemmingh laten dekken en alledrie deze merries zijn zelf ruim 1.70 mtr, de veulens zijn nu 4 jaar en er is er geeneen die boven de 1.63mtr uitkomt, ik noem dat niet groot.
Het is hun ook vies tegen gevallen, vandaar mijn reactie dat Flemmingh ook nogal eens kleiner fokt.
En die KWPN indexen zijn heel leuk maar vergeet niet dat veel mensen hun paarden niet opgeven bij het KWPN en dat niet iedereen wedstrijden rijd dus die index is niet 100% betrouwbaar.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:03

ik ken flemmingh persoonlijk, heb heel erg veel nakomelingen van hem gezien, zelf hebben we er twee 1.76 (5,5 jaar oud) en 1.68 (2,5 jaar oud) En hij fokt toch echt vergrotend. heb slechts 1 flemmingh gezien kleinder dan 1.60 van de toch zeker 100 die ik er heb gezien. en hij heeft niet voor niks een vergrotende factor in zijn index en die is gezien het grote aantal nakomelingen van flemmingh (ca. 3500..) toch best wel betrouwbaar lijkt mij....

fiefelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:38

Ik heb ook een flemmingh, 3.5 jaar oud , ze is momenteel 1m64 gok ik en ik vind dat toch niet erg groot. De volle zus van de mijne is wel een pak groter (die zal vooraan in de 1m70 zitten). Dat is de enige flemmingh die ik ken die boven de 1m70 zit.
En qua karakter....tja beetje eenkennig nu en ze test enorm (maar dan ook heel erg)

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:35

Weule: Jij snapt wat ik bedoel mbt de indexcijfers van het KWPN.
(wat een topper trouwens die Flemmingh!!! Ben een paar jaar geleden, toen ik mijn Flemmingh net had, ff wezen kijken bij Olthof.. Ik was onder de indruk! Zo'n fijn karakter, echt top)

En honderd procent betrouwbaar zijn dergelijke cijfers nooit, ze geven alleen een goed beeld van de gemiddelde populatie....

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:58

weule schreef:
ik ken flemmingh persoonlijk