[TI] wat zouden jullie doen (dek)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leintje24

Re: wat zouden jullie doen (dek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:48

ik zou hem toch zonder deken buiten zetten denk ik! Zeker omdat hij de keus heeft waar ie gaat liggen! Als hij het echt te koud zou vinden om buiten te liggen dan gaat ie echt wel in het schuilstalletje liggen!

anders doe je hem toch voorlopig alleen s nachts naar binnen zonder deken?

Je zit er meteen zo aanvast voor de rest van het seizoen als je er een deken opgooit!
anders zou ik hem dan nog eerder een paar daagjes op stal zetten totdat de hoefzweer over is zonder deken.

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 17:52

nee hij heeft nu toch zijn dek op. dat ik er een seizoen aan vast zit maakt ook niet uit want ik kan toch een half jaar weinig doen ivm lossen hoefwand

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:26

hihi christah, zonder deken kan een tinker toch ook goed buiten blijven staan?
en ook als er gereden wordt, als gam flink bezweet is, zoals gister dan krijgt hij zijn zweetdeken op en na een tjdje is hij weer droog.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:08

Pellie schreef:
hihi christah, zonder deken kan een tinker toch ook goed buiten blijven staan?
en ook als er gereden wordt, als gam flink bezweet is, zoals gister dan krijgt hij zijn zweetdeken op en na een tjdje is hij weer droog.

Ja... dat dacht ik ook... dat een tinker gewoon zonder deken kon buiten staan. Zeker Duncan, met zijn dikke spek-laag en dikke beharing. Maar als het koud wordt, staat hij helemaal te shaken. Heb wel eens gehoord dat je ze moet laten shaken...
Maar hij maakte bijna een bevangen-indruk. Nou dan gooi ik er een deken op... Dan hoef ik me geen zorgen te maken.

Tis wel handig hoor... de haren zijn veel korter...
En als hij bezweet is... dan gaat zn zweetdeken onder zn winterdeken... dan laat ik hem opdrogen... en dan haal ik de zweetdeken eronderuit.

Nou... mijn tink staat lekker onder een dekentje hoor

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:30

jah ik vind het best

maar dat heb ik idd wel eens vaker gehoord, shakende paarden... raar eigenlijk he, het zou niet iets met kou te maken moeten hebben maar ik ben ook maar een leek.

hebben jullie dit wel eens gelezen?
en klik op 'heeft mijn paard het koud'
ik zie nu dat er ook iets over bibberen op staat!
en verder een hoop kennis over paarden en hun vacht etc. erg interessant om te lezen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 21:47