Dit is het brandmerk van Mecklenburg-Vorpommern, zie http://www.horsedata.co.uk/horse_brands.htm en http://www.mecklenburger-pferde.de/ (klik op de link die links onderaan naast het logo staat, dat is de link naar het stamboek).
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
) als ik er voor sta dus links. Het is geen M karin. Dat was het Needje, een vriesmerk, heb ze door elkaar gehaald, maar ja die heeft ze in ieder geval niet.
Ziolette schreef:De "H" in de hals werd idd gebruikt voor merries die van het KWPN Hulpveulenboek overgeschreven werden naar het KWPN Hulpstamboek. Er is al eerder een raadsel geweest over het kroontje, daar stond een stuk over in de bit een aantal jaar terug. Volgens de gegevens zou het kroontje erboven al jaren niet meer gebruikt worden. De merries die bij ons in het Hulpstamboek waren opgenomen (iig vanaf 1985) hadden alleen een "losse" H in de hals.
ria schreef:Ik heb het in een oud paardenboek even opgezocht.![]()
De H zonder kroontje werd door het toenmalige WPN voor een hulpstamboekmerrie gebruikt van het Groninger type.
De H met kroontje voor een merrie van het Gelderse type.
Hollybolly schreef:ik ben de papieren dus kwijt, zou ik alleen met dat brandmerk en aftekeningen enzo erachter kunnen komen wat haar papieren zijn? Ze is nu vorig jaar gechipt, ik kon achter haar gegevens komen, via haar veulen Remember ( inmiddels al weer 7 jaar ) maar die mensen hebben haar verkocht en willen niet meer vertellen waar ze is. maar zou ik zo achter haar gegevens kunnen komen??
Mijn paard heeft hackneybloed dus dient daar de H dan voor? ze is zeker niet van een groninger of gelders paard, ze heeft een ranke bouw.
Hollybolly schreef:mijn paard is geen echt tuigpaard, ze is als rijpaard gebouwd, die veel showbewegingen kan laten zien. Ze heeft het brandmerk H met het kroontje.
Naam: hollyday
Geslacht: merrie
Leeftijd: ca. 15 jaar.
Ouders: onbekend.
Aftekeningen : veel, maar weet ze wel.
hier kan ik dus niet ver mee komen, als ik het goed begrijp. is er dan geen andere manier om de papieren te kunnen achterhalen/ ze zouden toch wel in dat Hulpboek kunnen kijken naar een merrie die Hollyday heet?
Sannah schreef:Maar nu snap ik nog steeds de H met kroon niet, het gaat hier dus niet om een merrie waarvan de afstamming van eén der ouders niet bekend is.