Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Annick schreef:Leonoor kan dat wel goed uit leggen, zal even vragen of ze reageerd![]()
Annick
Zamiroo schreef:volgens mij ben ik niet de enige die zich beetje zruk maakt om de hoogte van mn jaarling haha, heb nl ook topic hierover geopend!
Zamiro, 17mnd, 153cm nog hengst
Ouders niet zo groot allebei rond de 1.63m MAAR opa's behoorlijk groot, ruim 1.70m!!
Zamiro is nu behoorlijk mollig, en redelijk overbouwd!
Is dat bij jullie ook dat ze mollig worden vlak voordat ze weer een groeispurt krijgen??

Leonoor schreef:Annick schreef:Leonoor kan dat wel goed uit leggen, zal even vragen of ze reageerd![]()
Annick
Leonoor reageert!! Men neme een strotouwtje, die plaats je met het uiteinde in de oksel van het voorbeen, naar beneden langs het been, tot aan de kootholte. Vervolgens weer omhoog gaan met je hand, waarin dat touwtje zit, naar de schoft, zodat het touwtje vanaf oksel omhoog steekt boven de schoft. Dat is ongeveer de hoogte....

? gesina schreef:Kijk dat touwtje is dus simpel genoeg om tot mijn hersencellen door te dringen!![]()
Ga ik dus morgen direct proberen.
Geld dit eigenlijk ook voor andere rassen?
turbotinker schreef:ik vindt het ook jammer dat de tabel maar aangeeft tot 24 maanden,twee jaar dus.
Dat lijkt me meer van toepassing bij de warmbloeden die eerder uitgegroeid zijn dan tinkers
Een beetje tinekr groeit tot zijn 5e door.
(ik weet dat er in de tabel bij 24 maanden 98 tot 96%staat,maar het lijkt me weinig.)
Toen Connor 24 maanden was,was hij namelijk pas 1.44,
Nu al 1.52m.
Wat is dat trucje met het strotouwtje dan?
Pellie schreef:
shak kan dus ook nog wat doorgroeien

Indezz schreef:Als ik het met het stro-touwtje doe bij mijn tweejarige merrie, dan wordt ze hoger als dat men de hoogte schat met de tabelmetingen..... Ik hoop dan meer op het stro-touwtje.... ben benieuwd!!
*o/*