weten jullie al hoe je je toekomstige veulen gaat noemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:21

ik had al namen toen het veulen nog ontwikkeld moest worden

Had het geluk dat de naam wel goed bij mijn merrie veulen paste. Het is dus Arwen-Quenya geworden. als ze een kerel zou zijn geweest was het Rohan-Breac geweest.

Lowara's vorige veulen zou oorspronkelijk Oasis gaan heten ( en als hengstje Drazzic), maar dat paste totaal niet.
Op haar geboorte dag was ze eerst nog naamloos, en aan het eind van de dag kreeg ze de naam Fayette.

dus heb beide gehad, 1x iets wat perfect paste, en 1x iets wat niet paste

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:59

ik had wel wat namen, maar helaas is de merrie niet drachtig geworden... tenminste, er is maar een hele kleine kans, omdat ze maar half ghengstig is gedekt en toen niet meer opgevoeld is... daarvoor was ze al 3 keer een periode van een week geweest, maar niet drachtig geworden...

nu ben ik alweer namen aan het zoeken voor 2007

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:43

Cheveyo schreef:
Of met de 6e letter (F) van het alphabet omdat het volgend jaar 2006 is.

Fayette!

De lijstjes voor hengst en merrie liggen al klaar. En als we weer een mooie naam tegen komen dan wordt die er bij geschreven.
Een paar dingen staan echter al vast. Stalnaam wordt Cives Tuihanti en als 2e (stamboek)naam krijgt het veulen Strateeg. Vernoemd naar mijn oude (en vorig jaar overleden) verzorgpaard Pepper (zij stamboeknaam was dus Strateeg ).
Op het moment noemen we baby nog Punkt dus dan krijg je Cives Tuihanti's Punkt Strateeg. Punkt wordt als het veulen eenmaal geboren is natuurlijk vervangen door een goed passende naam

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:40

Als het een merrieveulen wordt volg ik de stamnaam. Moeder is Lareina, grootmoeder Bareina. Zou dit veulentje dus eigenlijk ook Bareina moeten worden, maar dat vind ik een naam van niks. Dus er komen nog enkele letters tussen. Ik heb wel een suggestie maar helemaal zeker ben ik er nog niet van.
Wanneer het een hengstveulen word heb ik al wel een lijstje liggen maar ben ik er ook nog niet helemaal uit

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:19

flettie schreef:
Cheveyo schreef:

Fayette!

De lijstjes voor hengst en merrie liggen al klaar. En als we weer een mooie naam tegen komen dan wordt die er bij geschreven.
Een paar dingen staan echter al vast. Stalnaam wordt Cives Tuihanti en als 2e (stamboek)naam krijgt het veulen Strateeg. Vernoemd naar mijn oude (en vorig jaar overleden) verzorgpaard Pepper (zij stamboeknaam was dus Strateeg ).
Op het moment noemen we baby nog Punkt dus dan krijg je Cives Tuihanti's Punkt Strateeg. Punkt wordt als het veulen eenmaal geboren is natuurlijk vervangen door een goed passende naam

wel even zeggen dat Punkt oorsponkelijk van baby afkwam he het is namelijk en hele speciale naam, Punkt, niet zomaar gekozen, maar met beleid!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:59

wanneer geven jullie een naam? of hangt dat af van of de naam wel of niet past? willen jullie het liefst het veulen gelijk een naam geven, of wacht je net zolang totdat je DE naam gevonden heb/ zelf heb ik het liefst gelijk een naam, maar wacht dan wel echt totdat ik DE naam gevonden heb. het is toch iets blijvends

Sammie

Re: weten jullie al hoe je je toekomstige veulen gaat noemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:36

dries schreef:
in mijn geval moest het beginnen met een B [kwpn] en had eigenlijk het veulen graag Joy genoemd dus heb ik er Be Enjoyd van gemaakt, en dan noem ik hem gewoon Joy. ja ken natuurlijk nog veranderen maar vond het wel een leuk idee.
Als je het correct Engels wilt doen, is het Be Enjoyed

En om je vraag nog te beantwoorden, voor een hengst wrs al wel, een merrie zit ik nog over na te denken.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 21:41

ja kwam er later achter dat ik een e vergeten was, ja dat ken geberen met dat snelle typen toch!

bij mij staat de naam ook nog niet vast hoor maar vind hem wel erg leuk, maar zoals de meeste van jullie al schrijven misschien past het wel helemaal niet bij het veulen dat eruit komt en wordt het toch wat anders.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:44

zometeen heeft hij/zij een apart vlekje ergens, of doet het iets speciaals waar die zijn naam aan te danken heb, je weet het nooit. ben soms benieuwd hoe ze aan de naam van mijn merrie kwamen.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 21:52

bij die van mij klopt het wel. Nymphe betekend namelijk : mooie dame! en dat is het ook.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:55

hollyday = vakantie ja, misschien waren ze net op vakantie ofzo? haha

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:57

dat schrijf je alsvolgt: holiday

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:01

ja weet ik, maar ben zo gewend om hollyday te schrijven ( van kleins af aan waren we de papieren ook al kwijt) dat ik het nu automatisch doe ik hou het lekker zo, maar ik wist het wel ja, maar goed maakt niet uit, je spreekt het hetzelfde uit toch

anneM_Ajax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:21

ikke wil een Beach, Backstreetboy, Blacklight
maja de merries zijn helaas niet drachtig dus heb toch een probleem geloof ik
naja mischien over heeeeeel erg veel jaar als de B weer aan de beurt is:P

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:25

Mijn veulen heel Allure... Ik denk dat het as veulen Bailey zou heten.. of balou.. Heb eigenlijk geen idee! met de c misschien Cristalle, Chanel, Coco Chanel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:49

Blacklight, grappig, zo heet de moeder van mijn merrie.

Ik kijk wel wanneer ik een naam heb, afgelopen jaar heeft mijn veulen ook 7 dagen naamloos rondgelopen. 4 jaar geleden hebben we er zelfs eentje gehad die pas als jaarling een naam kreeg. Maar deze had geen papieren, was dus iets makkelijker.

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:12

lowara schreef:
flettie schreef:

wel even zeggen dat Punkt oorsponkelijk van baby afkwam he het is namelijk en hele speciale naam, Punkt, niet zomaar gekozen, maar met beleid!

Nee, Arwen was Stip. Baby-Flet heeft de Duitse variant van Stip Maar de naam is idd met zeer veel beleid en na grondig en diepgaand overleg gekozen

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:15

flettie schreef:
Cheveyo schreef:

Fayette!

Ga je je veulen deels naar Pep vernoemen ja? Dat is echt leuk!

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:07

Toen Floortje zelf nog maar een jaarling was, wist ik al dat ik een veulen van haar wilde. Ik wist ook al een naam voor dit veulen; Otje.

Otje is nu 7 mnd. oud

Nu is Belle drachtig (Belle is de moeder van Floortje) Floortje krijgt dus een half broer of zus. Ik heb al een hoop namen bedacht maar ze krijgt pas een naam als ze geboren is. Ik vind het wel belangrijk dat de naam in de kudde past. (namen van de rest van de ponys: Jelle, Floortje, Otje en Belle)
Ik vind Abeltje erg leuk, maar ik denk dat het een merrie wordt.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:17

Als het goed is zijn allebei mijn merries drachtig. ik heb 2 merrienamen en 1 hengstennaam. Hangt er ook een beetje vanaf hoe het veulen is. Als er nu 2 hengsten komen dan weet ik het niet hoor...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:00

zul je net zien, twee hengsten haha

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:06

Periwinkle (op z'n Engels)

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:14

Ik heb wel wat dingen in mijn hoofd! Bij merries laat ik altijd wat van de naam van de merrie terug komen.Bijv.MerrienIres Linde jaarling heet Zires Linde, Merrie Bella jaarling heet Jessebel, Merrie Rebecca veulen Rebelse
Ires Linde had dit jaar een hengstje Alive.
Volgend jaar zou een merrie dan Bires Linde worden en dat wordt het zeker niet!! Voor Rebecca denk ik aan Brexter oid. Maar zie het wel als ze er zijn

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:26

Bij ons op stal worden er als het goed is 5 veulens geboren.
1 Crown Z x Calvino Z
1 Lord Z x Elcaro
En de rest weet ik eigenlijk niet.
Maar voor de Lord Z x Elcaro zat ik te denken voor een naam.
En nu iedereen zo in de ban is van harry potter dacht ik gelijk aan lord voldemort...
Of is dat nu erg cruel om je hengstveulentje (als het een hengstje word) zo te noemen?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:57

Ik vind Lord Voldemort wel gaaf! William Fox Pitt zijn paard heet Dumbledore!!! En er is ookal een hengst Harry Potter.