Geschikte hengst voor Belisar merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:05

De Kennedy's vielen me vreselijk tegen op de HK dit jaar, bovendien is maat wel een groot risico.

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:10

Citaat:
Waarom?? Hij fokt hoogbenig, soepel bewegen, gezond (op foto zeg maar) en super karakter.

Obelisk heb ik nog nooit bij stil gestaan, ik zal eens wat info opzoeken (afstammeling rapporten enz).

De hoogbenigheid zou ik wel in de gaten houden bij je hengstkeuze.
Wij hebben een heel fijn merrieveulen van Obelisk, die ik alleen een beetje .... hoogbeniger had willen zien. De moeder is ook niet hoogbenig, maar daar heeft Obelisk dus niets aan verbeterd. Wel trouwens op een heleboel andere punten.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:27

Ik zou zelf gaan voor Cantos vanwege de bloedvoering en kwaliteit en afstammelingenrapport OF Oscar, die absoluut fantastische veulens heeft gegeven.

En inderdaad het grote gevaar bij een eerste veulen van een Ferro-nazaat is toch de maat... en de gezondheid!! Daarbij het veelvuldig doorfokken van een niet al te best karakter zou ik toch kiezen voor een andere bloedvoering.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:55

Ik zou er zelf ook niet snel een Ferro afstammeling opzetten,hij kan wel het front verbeteren,maar dat kunnen andere hengsten ook.Dit paard was even ter voorbeeld{ heb hem zelf ook niet gefokt},Obelisk zou ik ook niet doen omdat ik hem achter niet zo sterk vind bewegen.Now or Never lijkt me wel een goede match met je merrie.

Antoinette

Re: Geschikte hengst voor Belisar merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 18:59

Even in het algemeen over Ferro-zoons...inderdaad kan de maat parten spelen. MAAR ik ben ook bang voor lijnenteelt, ondanks dat het ver weg is staat het toch niet mooi op het papier
En als het niet nodig is...waarom toch doen? Dus misschien dat ik daarop al een aantal hengsten weer kan wegstrepen.

Zo ongeveer het papier van de merrie;
http://www.allbreedpedigree.com/merrie10
Ferro;
http://www.allbreedpedigree.com/ferro

Le Mexico komt dus bij beide voor.

Jan_VT schreef:
Je hebt een aansprekende merrie vind ik. Als iuk het goed begrijp zou dit haar eerste veulentje zijn?

Ik heb zelf met m'n vader veel interesse in een Dolany-zoon genoemd Dayano die pas is goedgekeurd in Holstein. De hengst is in eigendom van Cees Van Den Oetelaar en Nijhof. Ik geloof dat hij ook bij Nijhof ter dekking komt. Leuke is dat hij dit jaar ook wordt aangeboden bij het KWPN.

Klopt, het zal haar eerste veulen worden.

Maar waarom zou je deze hengst aanraden bij de merrie? Ook qua bouw en verbeterpunten?
Verder heb ik niet tegen Duits bloed (Contender natuurlijk ook), maar wil wel dat de hengst ook ggk is bij het KWPN.

Elisa2 schreef:
Dit is een Kennedy X Belisar{ van mijn merrie dus},dit paard is helaas te klein gebleven 1.56cm maar is wel in 2 jaar tijd van de B naar de Z2 toe gereden.Merrie is nu 7

Het is een mooie merrie om te zien, eerlijk waar (op de stand foto ietsje dik ), maar inderdaad te klein.

Samsam schreef:
De Kennedy's vielen me vreselijk tegen op de HK dit jaar, bovendien is maat wel een groot risico.

Mij vanaf de foto's ook en ben sowiezo nooit zo weg geweest van Kennedy's. Ik heb ook meerdere Kennedy x Belisar gezien waar ik niets mee had.
Overigens vind ik Uptown wel een geweldig dier

Mireille1970 schreef:
Ik zou zelf gaan voor Cantos vanwege de bloedvoering en kwaliteit en afstammelingenrapport OF Oscar, die absoluut fantastische veulens heeft gegeven.

En inderdaad het grote gevaar bij een eerste veulen van een Ferro-nazaat is toch de maat... en de gezondheid!! Daarbij het veelvuldig doorfokken van een niet al te best karakter zou ik toch kiezen voor een andere bloedvoering.

Oscar zei iemand ook al op de vorige pagina? Die is van Wolfgang? Wel heel mooi bloed, maar fokt Oscar wel voldoende maat dan?
Ga even google'en

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:08

Citaat:
Oscar zei iemand ook al op de vorige pagina? Die is van Wolfgang? Wel heel mooi bloed, maar fokt Oscar wel voldoende maat dan?

Volgens de verervingsindex vererft hij +2.66, is toch aardig nietwaar?
Voor zowel exterieur als beweging 110, dat is ook niet mis.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:10

Oscar is zelf 1.76, flink aan de maat dus!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 19:15

Heb Oscar net gezien, inderdaad 1.76, niet mis
En +2.66 is zeker niet verkeerd!

Toevallig zat ik nog even te kijken waar Now or Never ook ter dekking stond en op de website van Morssink, dit zijn ook weer de eigenaren van Belisar. En op de verkooplijst stonden aardig wat Now or Never x Belisar paarden.
Helaas zie ik alleen geen e-mail adres, maar misschien dat ik nog wel een bokker weet die kan helpen

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:11

Antoinette schreef:
Heb Oscar net gezien, inderdaad 1.76, niet mis
En +2.66 is zeker niet verkeerd!

Toevallig zat ik nog even te kijken waar Now or Never ook ter dekking stond en op de website van Morssink, dit zijn ook weer de eigenaren van Belisar. En op de verkooplijst stonden aardig wat Now or Never x Belisar paarden.
Helaas zie ik alleen geen e-mail adres, maar misschien dat ik nog wel een bokker weet die kan helpen

Now or Never staat op Landgestut Celle van dr Baade.

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:17

Ik wilde juist de hengst Paddox aanprijzen maar ik lees juist dat het niet geschikt is voor je bloedlijn.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:18

Basvdv schreef:
Now or Never staat op Landgestut Celle van dr Baade.

Samsam had inderdaad al aangegeven waar hij stond, maar ik zag dat hij bij Morssink ook ter dekking staat.

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:20

ik vind zelf contango en cantos of daar de zoon van casantos
vooral contango veel nakomelingen doen het goed en volgens mij ook een goed karakter!!

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:33

rodalover schreef:
vooral contango veel nakomelingen doen het goed en volgens mij ook een goed karakter!!

Probeer maar eens aan sperma te komen. Er wordt geen contango in NL geboren op dit moment, louter geimporteerd..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:33

Elisa2 schreef:
Dit is een Kennedy X Belisar{ van mijn merrie dus},dit paard is helaas te klein gebleven 1.56cm maar is wel in 2 jaar tijd van de B naar de Z2 toe gereden.Merrie is nu 7

Het is een mooie merrie om te zien, eerlijk waar (op de stand foto ietsje dik ), maar inderdaad te klein.

Dat heeft ze van mijn merrie evenals de beweging,Kennedy heeft weinig toegevoegd aan dat paard {alleen de hals is verbeterd},dus daarom zou ik hem idd ook niet gebruiken en de maat inderdaad.
Oscar is een goede hengst,uit een hele goede lijn!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:55

In de paardekrant staat een stukje over Now or Never

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:58

Basvdv schreef:
rodalover schreef:

Probeer maar eens aan sperma te komen. Er wordt geen contango in NL geboren op dit moment, louter geimporteerd..

toevallig dandat geesink op dit moment een drie jarige contango hengst heeft staan in groenlo. via via en voor een degelijke prijs is er zeker weten wel aan sperma van contango te komen.

Ts : Kijk anders even op onze site. wij hebben Ravel V staan en nog verschillende nakomelingen (eigen fok dus) wel goed gekeurde hengst.

zijnnakomelingen hebben 3 goede en sterke gangen, zijn hoogbenig. allemaal een sterke en krachtige stap draf en galop. ravel word op dit moment in het Z2 gestart en behaald nette resultaten.

voor de site : www.grootenhout.nl , dan paarden en dan klikken op ravel v

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:15

Basvdv schreef:
rodalover schreef:

Nou er is er bij ons op stal een geboren(van een pensionklant) uit een merrie die op 6 jarige leeftijd al succesvol ZZ-licht liep. Ze hebben geprobeert haar te verkopen, maar ze loopt er nog.

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:56

Samsam schreef:
In de paardekrant staat een stukje over Now or Never

Ik heb geen paardenkrant (meer)
Zou je het stukje misschien willen/kunnen scannen en willen PBén? Ben wel heel benieuwd eigenlijk!

Over Contango; ik heb ook hem opgezocht, want was wel geinteresseerd. Maar ik zag het dekgeld en dat is niet mis (en dat heb ik niet over voor een eerste veulen ). Ook kon ik niet zo snel vinden of er ook via een hengstenhouderij in NL sperma te verkrjigen is.

Navidad schreef:
Ts : Kijk anders even op onze site. wij hebben Ravel V staan en nog verschillende nakomelingen (eigen fok dus) wel goed gekeurde hengst.

Het Ramiro-bloed staat me wel aan. Ben ik altijd al fan van geweest
Ravel is (volgens de site) goedgekeurd bij het AES en de hengst die ik wil moet ook bij het KWPN ggk zijn. Maar ik vind de hengst niet speciaal zo vanaf de foto's en dus zeker niet interessant als vader dier.

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:45

Als het Ramiro-bloed je aanstaat en je houdt ook van Ferro en zijn nakomelingen: Waarom dan geen Rhodium?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:50

Stuk in de Paardenkrant gaat niet over Now or Never, maar over zijn eigenaar Frans Morssink en diens troubles met het KWPN.
Now or Never en diens zonen worden er in genoemd, met name dat het Hanoveraanse stamboek ze met vreugde heeft ingeschreven.

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:17

Flemmingh Mn buren hebben hun belisar merrie laten dekken door flemmingh
is een prachtig mooi vos hengstje uitgekomen
Hoogbenig
nu al erg groot (flemmigh vererft over het algemeen ook behoorlijk groot)
en geweldige gangen
en superlief!! (althans voor een jaarlinghengst dna he)