Vivaldi, Krack C x Jazz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:01

Kleur zegt mij niks,ik ben wel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen als sportpaard en hengst.

petraaken

Re: Vivaldi, Krack C x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:23

bouwens schreef:
petraaken schreef:
Laat ik nou net eens een paard willen met veel wit op de benen of een brede bles op z'n hoofd.

Ieder paard met uitstraling heeft een mooie kleur en is mooi getekend.

(als anky met een vos gaat rijden komt vos weer in de mode. als je dan vossen gaat fokken ben je te laat, of................................. je trekt je niets aan van zulke tijdelijke modegrillen)

Dat laatste doe ik. Zoek gewoon de hengsten uit die qua bloedlijn, karakter en exterieurmatig goed bij mijn paarden passen. Kleur, aftekeningen spelen daar totaal geen rol in. Al is het natuurlijk mooi meegenomen als er iets aparts van kleur of aftekening uitkomt. Heb dit jaar een vos hengstveulen met maar 1 wit voetje. Kreeg commentaar van jammer dat hij maar 1 wit voetje heeft. Huh wat wil je kopen een plaatje van een veulen of een goed sportpaard. Gelukkig zijn belgen daar iets nuchterder in.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:21

SuMí schreef:
Leuke hengst he?! Heb 'm ook gezien bij van Uytert vindt t wel een dekking waardig en nog goedkoop nu dus gryp je kans

Weet jij wat hij gaat kosten?

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:39

Samsam schreef:
SuMí schreef:
Leuke hengst he?! Heb 'm ook gezien bij van Uytert vindt t wel een dekking waardig en nog goedkoop nu dus gryp je kans

Weet jij wat hij gaat kosten?

Zal vast wel 850-900 euro zijn, dat kosten die jonge hengsten tegenwoordig bijna allemaal.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:45

tja dat noem ik niet goedkoop!

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:28

dat vind ik harstikke duur, want het is nog een jonge hengst, en je weet niet hoe zijn nakomelingen worden.

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:32

kosten ze allemaal

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:43

petraaken schreef:
Laat ik nou net eens een paard willen met veel wit op de benen of een brede bles op z'n hoofd.

Die heb ik thuis staan! Kopen?!?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:49

Suelza schreef:
petraaken schreef:

Die heb ik thuis staan! Kopen?!?

Ik heb anders nog wel een mooie fokmerrie staan die aan die eisen voldoet Maak wel een mooi prijsje voor je

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:01

Merilyn schreef:
Merilyn schreef:

Ik heb anders nog wel een mooie fokmerrie staan die aan die eisen voldoet Maak wel een mooi prijsje voor je

[/quote]
nog leuker is hem zelf fokken Kleur had ik al dit jaar. Jammer genoeg is hij hengst. super lief met een pracht bekkie

RDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:25

Ik lees al een hele tijd mee op bokt. En zie hier ook weer een standaard `bokt`topic weinig inhoud en gekwebbel over nutteloze zaken.

Kijk een hengst valt in je smaak of niet. Dat doet geen afbreuk aan het paard. In het geval van Vivaldi dat is een bloederige hengst met veel uitstraling en zeer veel kwaliteit en aanleg. Of de hengst een vaderdier is dat zal hij moeten bewijzen, maar dit geldt voor alle (jonge) hengsten. De een houd van massa, de ander van bloed. De fokkers hebben een breed merrie bestand. Hierop moeten ook de hengsten aangepast worden. Het kan dus niet zo zijn dat er maar een soort type hengst beschikbaar is. Ik ben er van overtuigd dat Vivaldi wel degelijk kwaliteiten heeft welke hij zou kunnen vererven. En in combinatie met een passende merrie denk ik dat hij nog wel eens hele leuke veulens kan gaan geven. Dit denk ik overigens van vrijwel alle hengsten die dit najaar zijn goed gekeurd.

Ik hoop toch dat men op dit forum kan proberen een hengst niet meteen af te breken, maar dat men beter probeert te kijken naar de eigenschappen van zowel de hengst als de merrie en of deze passend zijn.

Want over smaak valt niet te twisten en dat wordt hier nog steeds maar al te vaak gedaan helaas. En dat is een discussie zonder eind....

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:12

RDJ, de hengst wordt hier niet afgebroken hoor. Toch niet door mij in elk geval.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:55

Door mij ook niet, vind het een zeer goed paard.

Maar niet zo gevoelig, idereen mag zijn mening toch ventileren.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:09

Weleens van een objectieve blik gehoord?

Ik lees al een hele tijd mee op bokt. En zie hier ook weer een standaard `bokt`topic weinig inhoud en gekwebbel over nutteloze zaken.

Je bent zeker van Fokt,het superieure forum? Natuurlijk is het belangrijkste of een hengst op de merrie past.Maar daarom kun je de hengst in het algemeen nog wel beoordelen.

RDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:43

Nee, ik kom niet van fokt. En bedoel het ook niet zo zwart wit als sommigen het nu opnemen. Maar je hebt het over een algemene beoordeling, die wordt lang niet door iedereen gegeven.

Zeg nu eerlijk een aantal dingen die op fa aangehaald worden hebben alles behalve met een algemene beoordeling te maken.

Kleine voorbeelden uit dit topic.

Citaat:
Alleen de naam al. Als ik ooit een veulen van mijn merrie wordt het een VivaldixGribaldi

Citaat:
En dan ook nog eens 4van die witte klompjes...

Citaat:
Maar goed, dat kan de foto zijn.

Beoordelen van een foto is prima, maar alles behalve algemeen en objectief. Vooral van jonge hengsten vind ik het erg gevaarlijk. Ten eerste weet men niet wanneer die foto´s gemaakt zijn. Jonge hengsten ontwikkelingen erg snel en veranderen erg veel de eerste jaren. Daarnaast leven we in een tijdperk waarin foto´s heel gemakkelijk en onzichtbaar bewerkt kunnen worden.

Ik ben misschien ouderwets als ik zeg dat ik een paard liever beoordeel, wanneer ik deze in het echt zie. Van een foto kan ik een indruk krijgen maar geen waarde oordeel vellen.

Ik vind dit gewoon jammer. Er zijn hier verschillende mensen op FA die weten waar ze het over hebben en inhoudelijk hele interessante discussies kunnen voeren. Daar vind ik Samsam en Petraaken er twee van. Het spijt mij dan ook als jullie je aangesproken voelen.

Wellicht is dit ook niet het beste topic geweest om deze reactie te plaatsen. Ik wilde het niet zozeer op deze hengst betrekken. Het was gewoon iets wat me al tijden op viel en wat ik erg jammer vond vandaar dat ik er toch wat van wilde zeggen. Blijkbaar ben ik daar niet al te subtiel in geweest....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:19

Tja dat van die naam vond ik ook maar een rare reden om niet te fokken met hem. Denk dat die persoon de namen die ik voor mijn paarden kies ook niet kan pruimen. De ene heet Radetzky en de andere Rachmaninoff van de hengsten de merries hebben namen als Señora Sultana en Ramona. De stammoeder had de naam al als veulen toen we haar kochten en die heet Roxette. Vivaldi vind ik wel leuk en stoer staan voor een hengstennaam. Die naam geeft weer leuke hints voor namen te maken vind ik. Alleen jammer dat hij uit een Jazz moeder komt. Dat bloed past niet bij mijn merries.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:50

Nou snap ik wat je bedoelt RDJ,maar je moet er rekening mee houden dat de helft van de reakties onzinnig zijn.Omdat er een hoog penny gehalte zit hier.Dat is gewoon een feit,ikzelf beoordeel ook een paard liever in het echt.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:57

Elisa2 schreef:
Nou snap ik wat je bedoelt RDJ,maar je moet er rekening mee houden dat de helft van de reakties onzinnig zijn.Omdat er een hoog penny gehalte zit hier.Dat is gewoon een feit,ikzelf beoordeel ook een paard liever in het echt.

Ach een mens leert hier wel snel de pennys er uit te halen.

En soms kan ik ook best penny reageren hoor.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:32

Hahaha dat stukje zullen we allemaal wel hebben..

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:44

Wow je moet wel tegen een grapje kunnen hoor. Mijn opmerking was ook puur synisch bedoelt op enkele andere opmerkingen en dat moet ook prima kunnen. Anders wat het zo serieus.
Normaal ga ik er nooit op in en denk ik je moet maar beter weten, maar als je echt seroeus denkt adt ik de hengst niet zou nemen vanwege de naam.
een geintje op zijn tijd moet kunnen en wees eerlijk het klinkt ook lekker lollig.
Ik probeer een beetje een gezellig toon te creeeren. Maar het blijkt al wel weer dat dat op bokt niet mogelijk is.
Tuurlijk moeten de hengst beoordelen zoals jullie nu zeggen, maar je kan het daar wel gezellig en leuk bij houden.

Dat iemand het over witte klompjes heeft reageer ik daar weer over met de naam. Heeft helemaal niks met de hengst de maken maar je kan ook denken bij jezelf ja leuk.
Maar ik ben echt verbaasd en zeer teleurgesteld in mijn mede bokkers. we hebben allemaal dezelfde HOBBY Natuurlijk willen we serieus praten maar als je het verschil tussen een grapje en een sereize post niet weet......
Volgende keer zal ik proberen een smiley te zetten Kan het niet beloven want ben nu eenmaal niet zo van de smileys

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:41

Die foto's zijn 2 weken geleden gemaakt tijdens de presentatie van de nieuwe lichting goedgekeurde hengsten...

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:50

@ marije1984 amen

maar verder,wat een fantastisch beest zeg wauw

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:54

De hengst spreekt mij persoonlijk erg aan. Ik hou wel van dit soort type paarden. Zou hem nog wel in het echt willen zien bewegen, maar ozu best hengstmateriaal voor op mijn merrie kunnen zijn.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:09

O my g....
Wat een bloedkikker uitstraling heeft dat dier. Zal een hete rakker zijn, aan wie wil de fokker uiteindelijk zijn veulen verkopen?

Eindproduct, als je het mij vraagt. Vind ik overigens van de meeste Krack C hengsten. Te iel, te veel bloed. Leuk voor de sport, maar niet verder mee fokken.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:17

Ligt er ook een beetje aan wat voor merries je hebt Dees!

Ik vond hem zelfs vrij koel! Tijdens het verrichtingsonderzoek, werd hij in het voorbijrijden van een metertje afstand recht ik zijn gezicht geflitst, hij schudde de kop een paar keer en liep gewoon door!