Barokke paarden!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:33

ik heb mijn spaanse vent hier vandaan www.caballos-andaluces.com maar dan moet je wel in de buidel tastten!

je kan ook even zoeken naar het profiel van blensink die heeft ook een paar prachtige paarden te koop staan.

de site van traumpferde is fantastisch! Leuke paarden voor goede prijzen maar informeer dan goed naar papieren!

MabuPets

Re: Barokke paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:18

je kunt beter een andalusier pakken, want ze zeggen dat friezen niet 'zo geschikt zijn voor dressuur maar ik vind zelf eigenlijk van wel maar ik denk dat je dan toch zelf eens zou moeten rijden om te zin wat jij fijner vind

MabuPets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:21

Lusitano schreef:
ik heb mijn spaanse vent hier vandaan www.caballos-andaluces.com maar dan moet je wel in de buidel tastten!

je kan ook even zoeken naar het profiel van blensink die heeft ook een paar prachtige paarden te koop staan.

de site van traumpferde is fantastisch! Leuke paarden voor goede prijzen maar informeer dan goed naar papieren!

oeh oeh jij meneertje ziet er wel mooi uit!
vooral met dat spaanse hoofdstel geweldig gewoon!!!!

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:10

Ik heb nog een mooie lieverd te koop, en super in de gangen.
Wij rijden hem met name voor de wagen maar ook oh zadel.
Goede baas is belangrijker dan prijs.
rest info zie link in mijn onderschrift of stuur een pm
Voor foto`s moet je de hele link scrollen

blensink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:45

Lusitano schreef:

Dank je wel Marit!

Inderdaad wij hebben ook barokke paarden in de verkoop, maar volgens mij zocht je het dichterbij.
Succes met het vinden van een leuk paard.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:09

Ik zag trouwens dat die merrie dat jij aanbiedt via traumpferde weer 1300 euro duurder is! Tana bedoel ik.
Wist je dat zij haar ook aanbieden?

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:11

blensink

Re: Barokke paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:37

Om inderdaad misverstanden te voorkomen Tana haar prijs is 6000€, ze is een kruizing (het paard is van de vriendin van de trainer van mijn kennis snap je het nog).
Maar net wat de gek ervoor wil geven, dus kan traumpferde het paard voor 7300€ verkopen dan verdient hij er simpelweg 1300 aan.

Maar daar was jij toch ook al achter Marit- ik herinner mij erg goed dat de transporteur van Sam (deze zei toch ook tegen de fokker dat het paard in Nederland veel meer op zal leveren) voor hetzelfde geld was Sam nooit bij je aangekomen.
Dus wees slim en ben je geintreseert in Tana (superpaard overigens) koop haar via mij.

We gaan helemaal off-topic geloof ik, maar andersom zie ik hier hetzelfde gebeuren met Frieze paarden.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:59

Lusitano schreef:
wordt ze overigens aangeboden als andalusier en niet als kruizing...zo krijg je toch je twijfels over zo'n site...

Andalusiër = paard uit Andalusië. Kan dus goed een kruising zijn. Vandaar dat de zuiver paarden nu PRE heten...
Zo is en Lusitano gewoon een Portugees paard en moet je dus checken of hij/zij bij het APSL ingeschreven staat.
Je hoeft ze niet officieel "cruzado" te noemen. Omgekeerd kan een pard dat "cruzado" heet op zijn papieren wel weer een volbloed zijn maar gewoon niet ingeschreven of ouder (s) zijn niet ingeschreven.
Het is dus niet zo eenvoudig om het kaf van het koren te scheiden, soms. Kennis van stambomen en papieren is handig.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:27

Weer wat geleerd