Wat zou dit paard kosten:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: Wat zou dit paard kosten:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:21

Wil je hem te koop aanbieden of juist kopen?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:27

Lijkt me idd geen commercieel paard meer.
Na hun 8ste keldert de prijs per jaar.
Volgend jaar is het echt niet meer waard dan 2.000 euro.

1.000 euro is te laag, 3.500 euro te hoog.
Dus tja, hoe goed kan het dier lopen? Als de B de top is, raak je deze aan de straatstenen niet kwijt.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:33

Als ze braaf is: er zijn heel veel mensen die gewoon een braaf paard willen hebben voor de bossen. dan lijkt b dress en l spr me genoeg

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:38

ik zou tussen 3500-4500 mits zij mooie ruime gangen heeft

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:57

ILOVETARO schreef:
4500 EURO

Kijk ze is al 12, maar ze heeft nog een paar mooie jaartjes te gaan, geen gebreken, en kan goed springen ... ik bedoel 1000 euro, dat is echt TE
weinig, daar heb je mischien een veulen voor.

Voor een goed veulen betaal ik wel meer dan 4500,- voor dit paard is 4500,- echt te veel, ze heeft nog wel een heleboel jaartjes te gaan, maar is niet meer op een leeftijd waarop ze nog flink in niveau kan stijgen, het leerproces gat nu lang zo snel niet meer als wanneer ze een jaar of 5 á 6 was geweest. en puur als recreatie paardje is 4500,- dus echt te veel hoor, maar ja het is jullie portemonnee, alleen denk ik dat een hoop mensen die dat nu zo vrolijk zeggen echt het geld er niet voor over zouden hebben als ze een paard zochten! Voor 4500,- krijg je dit paard tegenwoordig echt niet verkocht hoor!
Voor de mensen die even een black out hebben: 4500,- euro is 10.000,- gulden hoor! 2500,- is echt de limiet en ik zou dat er nog niet voor geven als ik zo een soort paard zocht.
Ik wil de eigenaar niet beledigen ofzo, maar het is nou eenmaal zo dat het niet de tijd is om je paard te verkopen en voor dit soort doorsnee paardje is zoveel geld echt te veel!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:03

pfff, ik heb er niet meer als 1250,00 voor over, b dressuur, tja
dan is ze voor de fok ook niet zo interessant, maar dan praat ik over mijzelf, een ander kan er veel meer voor willen geven,
je krijgt nooit meer dan je vraagd,te weinig vragen is luiigheid,
als een iemand hebt die het paard aanstaat, -dan is ze meer waard,
mooi paard qua extrieur,

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:03

[quote="Suzanne F."]12 jaar en B dressuur???

Ja en??????
Ik kocht mijn merrie toen ze 16 was, zijn begonnen in de B en vorig jaar juli liep ze M1 + winst, nu is ze met pensioen op haar 23e. De eerste 15 jaar van haar leven heeft ze 10 veulens gehad.
Dus waarom is het raar dat een 12 jarige merrie in de B loopt?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:08

Alanta schreef:
Suzanne F. schreef:
12 jaar en B dressuur???

Ja en??????
Ik kocht mijn merrie toen ze 16 was, zijn begonnen in de B en vorig jaar juli liep ze M1 + winst, nu is ze met pensioen op haar 23e. De eerste 15 jaar van haar leven heeft ze 10 veulens gehad.
Dus waarom is het raar dat een 12 jarige merrie in de B loopt?

Niks mis mee hoor, maar niet 4500,- waardig!
Jouw merrie heeft er dus 6 jaar over gedaan om van de B naar de M1 te gaan. Dat is dus wat ik bedoel over het leervermogen van een al wat ouder paard, het paard kan nog lang door gaan maar heeft niet meer het vermogen om nog heel ver te komen! Nogmaals er is helemaal niks mis met een recreatiepaard of een ouder paard op laag niveau, maar dat zie je wel terug in de prijs natuurlijk, lijkt me logisch!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:13

Overigens vind ik wel dat een fokmerrie van deze leeftijd di onbeleerd is, maar een goed papier heeft en goed fokt en zelf een goed exterieur heeft, wel meer waard is, maar zo heel geweldig is dit papier niet en de merrie heeft ook nog niet bewezen een goede fokmerrie te zijn (anders had je dit er wel bij vermeld neem ik aan). Bovendien vind ik dat ze een wat lange hals heeft en een ietwat onderstandig voorbeen en een erg schuine schouder en dan houdt het bij mij qua fokkwaliteiten ook op! Dus zou je puur op haar af moeten gaan als rijpaard! Had ze nu al wat verder geweest in de sport, dan had ze wel meer waard geweest. Hard maar waar!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:14

Ja dat is waar, maar toen ik haar kocht had ik nog helemaal nit in mijn hoofd om wedstrijden te gaan rijden, gekocht om haar mooie koppie en om lekkere buitenritten mee te maken.
Later begon het te kriebelen wat wedstrijden betreft, ze was abslouut niet het ideale dressuurpaard, integendeel, het is een jonge Uppercut XX, vrij ouderwets type, kortbenig, lekker rond. Het ging mij erom dat wij samen er plezier in hadden en hoever we zouden komen.
Ik heb haar destijds gekocht voor 2200,00 gulden, ze kon helemaal niets, alleen baby's krijgen.
Het is maar net wat je er voor over hebt. Iedereen heeft een ander beeld van een voor hem of haar ideaal paard. De een kan en wil ook meer betalen als een ander.

Ik wil alleen maar even aangeven dat een paard best nog wel in de B kan lopen als hij of zij ouder is, vond het een beetje een denigrerende opmerking, vandaar mijn reply

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:30

Alanta schreef:
ik haar gekocht om haar mooie koppie en om lekkere buitenritten mee te maken.
Later begon het te kriebelen wat wedstrijden betreft, ze was abslouut niet het ideale dressuurpaard, integendeel, het is een jonge Uppercut XX, vrij ouderwets type, kortbenig, lekker rond. Het ging mij erom dat wij samen er plezier in hadden en hoever we zouden komen.

Ik wil alleen maar even aangeven dat een paard best nog wel in de B kan lopen als hij of zij ouder is, vond het een beetje een denigrerende opmerking, vandaar mijn reply

Dat is ook het belangrijkste, dat je er plezier mee hebt en dat kan zijn als je er grand prix mee rijd, maar als jij liever in het bos rijdt dan heb je meer plezier met haar in het bos! En daar moet je dus ook je paardje voor kopen. En zoals je ook zegt heb jij je paardje ook lang niet voor 10.000 gekocht en dat is ook logisc lijkt mij! Maar dat wilt niet zeggen dat je geen plezier kunt hebben van zo een "goedkoop" paard (het blijft allemaal duur haha)
Ik vond eerlijk gezegd de opmerking van Suzanne ook wel een beetje kort door de bocht, maar ze heeft in feite wel gewoon gelijk, alleen had ze het miscshien iets aardiger kunnen zeggen

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:11

ik heb ook een 12 jarige paard gekocht en ik ben erg blij ermee. ik heb hem in juni 2005 en nu ben ik L2 met hem! hij kon toen alleen B dressuur...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:47

Ik neem aan dat jij de vraagprijs weet voor dit paard?

Ik zou in elk geval laag beginnen met bieden rond de €.1700,-- verder dan €. 2250,-- zou ik niet gaan. De leeftijd gaat toch wel tellen. Als jij over 3 jaar je paard weer wil verkopen om wat voor een reden dan ook dan krijg jij er geen biet meer voor.

Hennutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 07:57

girliegirl schreef:
tja, afstamming is goed en daar betaal je vaak al een goede prijs voor.
Merrie is 11 jaar en nog niet heel hoog in de sport, dus voor prestatie betaal je niet.
Tja ik kan haar bouw en gangen natuurlijk niet zien, dus het is heel moeilijk in de schatten, maar ik verwacht boven de 4000

ben ik het mee eens maar het is ook heeeel erg belangrijk of het klikt tusssen jullie

groetjes hennie

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 08:08

ik heb ons pauline net gekocht,ze is 13 jaar en heb er toch ook 2000 euro voor gegeven.ik heb ze rontgologisch laten testen,en larynscopie van laten maken.
en ze is perfect door de keuring gegaan.
ken genoeg paarden die jonger zijn,en die er niet doorkomen,waarvan men dan nog eens zoveel vraagt.
ik zocht een zeer braaf recreatie paardje om laag niveua dressuur mee te rijden,en te eventueel te fokken.
een paard is waard wat de gek ervoor betaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:32

Desire schreef:
Ik vond eerlijk gezegd de opmerking van Suzanne ook wel een beetje kort door de bocht, maar ze heeft in feite wel gewoon gelijk, alleen had ze het miscshien iets aardiger kunnen zeggen

Ik bedoel niet dat een 12 jarige geen B kan lopen maar dit zie je in de prijs echt terug zoals Desire zegt. Zo apart is ie niet gefokt, geen predikaten, geen sportprestaties. Tja een lief koppie...daarom krijgen die handelaren vaak nog wat geld voor die knollen, omdat ze een amateur treffen die valt op een lief hoofdje.

Als je het nuchter bekijkt is zo´n dier echt bijna niks waard, de markt is al zo verzadigd.

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:36

ik zou zeggen rond de 3000