dressuur x tuig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:44

Ik heb mijn merrie Renville X B-Raimond, 2 keer door Fabricius en 1 keer door Manno laten dekken, het laatste veulen is trouwens het eerste rijpaard veulen van Manno.
Haar eerste hengstveulen fabricius heeft 1ste premie fokdag bij de rijpaarden in Nijkerk gehaald, wordt nu aangereden en is meer een rijpaard dan een tuiger om te zien, het merrie veulen is qua uiterlijk echt een tuiger, hebben we (nog)niet laten keuren, en het Manno hengstveulen is dit jaar reserve kampioen bij de gelderse hengsten
te Nijkerk geworden, deze kreeg als opmerking dat hij te lux was voor een gelderse....
alle drie hebben ze goede sterke bewegingen....
Maar wat ik ook belangrijk vind is, dat ze een goed karakter hebben.

peggy2

Re: dressuur x tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:48

Hey, ik heb een veulen gekocht met als vader weltino en de moeder van de moeder is voor de helft tuiger en voor de andere helft hackney(excellent van herpen) .
Het veulen beweegt geweldig goed met het voorbeen van een dressuurpaard en een goed ondertredende achterhand

Charlotte_F

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 19:09

Bij die van mij was t de bedoeling dat er een luxe vos-tuig-merrie uit zou komen voor de fok, maar het werd een bruine-dressuur-ruin Hij heeft trouwens volgens mij niet veel aanleg voor springen, maar wel voor dressuur. Maarja, we zien wel want hij moet nog alles leren (4jaar)

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:39

Ik ken een cabocho x tuig? merrie..ze heeft wel een kwpn bouw wel lang in de rug en echt met een tug achterhand maar ze loopt op zich wel als kwpn af en toe wil ze wat naar het tuigen nijgen maar zo op het eerste gezicht zie je niet dat het een kruising is..