[TI] Mijn tinkerlief als soort geesteszieke afgeschilderd....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re: Mijn tinkerlief als soort geesteszieke afgeschilderd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:28

Over Jordy krijg ik wel heel vaak te horen dat mensen hem mooi vinden, niet alleen voorbijgangers e.d., maar ook van 'warmbloedmensen'. Vind het alleen wel erg flauw dat het meestal dan zo gezegd wordt van 'Deze is tenminste wel wel mooi'. Net of een grovere tinker niks is....
Vooroordelen en 'dat kan hij toch niet' Krijg ik ook vaak te horen. Bijvoorbeeld toen ik pas aan de stalhoudster vroeg of zij nog oefenparcoersen wist in de buurt voor Jordy en zijn bijrijdster. Toen kreeg ik als antwoord dat ze er wel een paar wist, maar dat het niet verstandig was om daar met een tinker aan te komen, omdat er tenslotte toch sportmensen kwamen. Ik zei dat dat me aan mijn reet kon roesten, waarop ze zij dat je jezelf natuurlijk wel te kijken zet als je met 'zoiets' aankomt.
Lisette, Jordy's bijrijdster trekt inderdaad een hoop bekijks als ze ergens met hem gaat springen, vaak in eerste instantie 'wat doet dat hier', maar als hij eenmaal heeft gesprongen kijken veel mensen er toch ietsiepietsie anders tegenaan....

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:21

ik wilde hier net een topic over gaan openen,, ik ben het wel ZO spuugzat dat al die mensen met hun arabiertjes enzo, denken dat tinkers maar slome knollen zij die niets kunnen .. toen ik laatst op de manege waar ik heb gereden ging springen met haar stonden er een paar mensen letterlijk met hun mond open te kijken (inclusief mijn voormalige instructrice en de manege eigenaar) "oow,, jouw tinker kan toch wel goed springen" .. Toen ik meldde daar dat ik een tinker ging kopen kreeg ik te horen: "jij kunt toch wel iets beters rijden als een tinker?". ik wordt er helemaal gek van, mijn paard is echt niet zown zuper braaf en sloom beest,, in tegendeel zelfs, ze is behoorlijk eigenwijs en super snel. Laats bij een wedstrijd werd mn paard ookal gediscrimineerd, ik had hele lage score terwijl ik andere mensen had gezien die het veel slechter deden,, ging ik uitleg vragen zeiden ze: "jah,, maar jij rijd toch op een heel makkelijk paard dan moet je het wel wat beter doen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:06

Springen.. tsja, springwonders zijn snowdon en ik niet, maar hebben laatst wel een oefenparcours rondgereden met 1 balkje eraf en 4 sec sneller dan de NRPS-er die dressuur en springwedstrijden loopt/liep enne... slechts met een touwtje om de hals, dus geen hoofdstel of halster. Dus elk ras heeft zo z'n waardigheden en z'n verrassingen. De Tinkers over het algemeen de koelbloedigheid en/of de veelzijdigheid, waarin mensen zich soms nogal erg in vergissen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:37

moet ook wel zeggen dat ik vaak ook heel leuke reacties krijg, vooral van ooohhhh, das een mooie, of, wat een mooie sokken, roep altijd, hij heeft vandaag zijn zondagse aan
ook veel mensen die zeggen, das nou tenminste nog een echt paard

ps, ben benieuwd wat Toots ven Chuck er van gebrouwen hebben

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:52

snowdon schreef:
Springen.. tsja, springwonders zijn snowdon en ik niet, maar hebben laatst wel een oefenparcours rondgereden met 1 balkje eraf en 4 sec sneller dan de NRPS-er die dressuur en springwedstrijden loopt/liep enne... slechts met een touwtje om de hals, dus geen hoofdstel of halster. Dus elk ras heeft zo z'n waardigheden en z'n verrassingen. De Tinkers over het algemeen de koelbloedigheid en/of de veelzijdigheid, waarin mensen zich soms nogal erg in vergissen.

Met alleen een touwtje om de hals een parcoers rondsturen heb ik echt respect voor. Daarvoor moet je wel enorm op elkaar ingesteld zijn en ook goed vertrouwen in elkaar hebben.
Met Jordy zou ik dat nooit durven, dan eindig ik gegarendeerd in het ziekenhuis. Eén enkele hindernis gaat wel, maar een heel parcoers zeker weten niet, dan wordt hij veel te enhousiast.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:05

Heel erg offtopic maar wanneer wordt het veulentje verwacht? (Ben ook benieuwd )

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:12

Maar er is toch ook nog een zekere weerstand tegen -warm-bloedige bonte paarden? Bont valt natuurlijk altijd erg op.
Tinkers hebben wellicht een wat minder glamoureuze geschiedenis en zijn nou eenmaal gefokt voor de kar. Aangezien het stamboek wel open is, ben ik wel benieuwd of er echt sportgericht gaat worden gefokt met Tinkers, en of er echte talenten uit gaan komen.
Voor mij is dat niet zo belangrijk, ik adoreer gewoon het ronde, rustige paard om buiten mee te rijden

En Frenia: veulentje wordt rond april 06 verwacht... dus dat duurt nog wel even. Desalniettemin sta ik te springen.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:15

Nog ff offtopic, ter correctie:
Ow supertje, ik was iets te enthousiast toen ik dat typte, het parcours had ik met 1 touwtje aan touwhalster gereden... (enkel en alleen een touwtje aan de linkerkant dus) Wel alle hindernissen achter elkaar met touwtje om hals gereden, maar dat was niet binnen een parcourstijd.

Nogmaals offopic: Ook ik ben benieuwd naar wanneer het veulen wordt verwacht!

Ontopic: vanavond heb ik Snowdon zelf uitgescholden! Als varken, weer eens wat anders als een koe of ezel
*grin*

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:37

Mooi Dan is het veulen er voor Tinkerbell naar de hengst moet, dus dan kan ik desnoods nog (om)beslissen
Mijne is voor begin april en ik kan ook al bijna niet meer wachten

Dat doe ik ook wel eens Leon Varken gebeurt wel vaker en tegenwoordig ook wel eens smurf (met vele variatie: smurfin, dikke smurf, vuile smurf, luilaksmurf,... *lol*)

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:15

Suffe knollen-- koeienpaard--boerenknol--enz enz.
Wij weten beter!
Ja het doet wel eens zeer zo'n opmerking,maar ik denk dan al gauw,zielig dat je zo aan jalouzie lijd en er is geen medicijn tegen.
Blue mag dan ons eigen stalvarkentje zijn ze heeft een hart van goud,is de rust zelve als het om kleine kids gaat,maar kan super uit haar dak gaan.
Ze heeft dit jaar vele bewonderende blikken en complimenten mogen ontvangen op wedstrijden (Blue is geheel wit met hier en daar vliegschimmelvlekjes)
Kortom wat een ander ook zegt,we zijn trots op haar en blijven van haar houden.

*Boya ik heb ook een tinkerjaarling die liever lui als moe is (is stiekum mijn droppie,ssst anders wordt z'n maatje jaloers)
Heeft ook ietwat een ramsneus en van die heerlijke oren waar je lekker aan kunt frunniken (valt ie in slaap van )

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:12

Herkenbaar!
Mijn eigen zus,vind koudbloeden VRESELIJK,zo ook mijn tinker...
Veel volbloed mensen hebben een vooroordeel over tinkers,toch zie ik ze vaak vol verbazing naar Collin kijken,omdat het een van de mooiste tinkers is die zij ooit hebben gezien...Yeah right!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:26

Ik let er eigenlijk nooit zo heel erg op.
Ik hoor alleen de leuke dingen die ze zeggen.
Soms kijken ze wel eens neer buigend,maar over het algemeen krijg ik best leuke reacties.

Maar ik ben wel zo iemand als ik iets negatiefs over MIJN harte diefje zou horen,zij een flinke uitbrander kunnen verwachten.

En meestal ben ik de gene die haar uitscheld voor alles wat vies is(met een knip oog natuurlijk)
Want ze is mijn beste vriendinnetje

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:48

Ach, ben inmiddels ook wel aan die lompe opmerkingen gewend, krijg gelukkig meer leuke dan slechte reacties, maar hoorde er nog 1 op de tinkerrit in Ede, stond net die bolle in de trailer te proppen hoorde ik z'on tutje wat vervelends zeggen over hem, waarop haar vriendje zegt, voorzichtig, straks hoort ze het, ik heb toen maar gemeld aan ze dat ze niet hoefden te fluisteren, dat ik de jaloerse opmerkingen wel gewend ben

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:52

jaaaa ik wil ook reageren.... Laat ik nou net zo'n paard (ehhhh pony) hebben gekocht omdat ik het juist zulke heerlijke "sullen" vind. Ik vind niks mooier dan een tinker en ik heb wat afgelopen om een geschikt paardje te vinden. Ik heb verschillende soorten, maten en kleuren gezien. Dus ook verschillende rassen.

Dus als mensen reageren over het sullige gedrag van een tinker, nou lekker laten zeuren. Moet je maar zeggen, dat als hun een keer in de bosjes liggen omdat zij zo'n "heerlijke arabier" hebben: goh leuk he zo'n arabier, laat mij maar op mijn sulletje rijden

Ik heb nu nog niet van die opmerkingen. Daar is Angel te klein voor, ze is over 4 dagen 5 maanden. Als ik nu met haar aan het wandelen ben, stoppen zelfs auto's om te zeggen dat ze zo mooi is en wat voor ras het is. Is wel erg komisch hoor, iemand die midden o pde weg stopt met een hele rij achter zich aan )

Ennuh off topic, ehhh welk veulentje moet geboren worden en Snowdown, hihihi goed toch dat je hebt gesprongen. Je bent er in ieder geval nog niet afgevallen, dat moet ik over een paar jaar nog maar zien te doen (laat ik het eerst maar bij wandelen houden )

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 01:06

Biancaa schreef:
(...)Ennuh off topic, ehhh welk veulentje moet geboren worden (...)

We verwachten een veulen van onze merrie, Winnetou, en Chakotay van Tinkermuts

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:42

ohhh spannend, ben dan ook zeer benieuwd!!! Wat een mooi hoofdje heeft Winnetou (ik heb gelijk even in je profile gekeken!) Denk dat daar zeker wat moois uitkomt !!! Hihihi het is dat ik niet meer geld heb hoor, anders had ik er ook meerdere gehad. Ben helemaal verzot op Tinkers... Die veulentjes in je profile, mag ik even kwijlen hihihi Veel succes, hoe lang moet ze nog? Ehhh is weer off topic uiteraard...
Laatst bijgewerkt door Biancaa op 22-11-05 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 22:55

Ik was rond half 6 vanmiddag nog op stal, had Sox binnengezet en gevoerd en was nog wat aan het kletsen toen mijn bijrijdster kwam om Sox in de bak te gaan rijden. Nu blijkt dat zij met een van de nieuwe pensionmeiden (die volgende week met haar kwpn'er op stal komt staan) vroeger goed contact had Enfin, via mijn huidige stalgenote die in een soort mailgroepje zit met een van die kwpn-meiden zijn ze weer in contact met elkaar geraakt en mijn bijrijdster vertelde dat ze een tinker bijreed. Wààààt, een tinker, JIJ..... Dus dat zegt al weer genoeg over hoe er gedacht wordt over ons prettige ras. Ze zullen straks vast samen gaan dressuren (wat Sox alleen maar ten goede komt ) en op zondag regelmatig buitenritjes gaan maken. Hopelijk zien die meiden dan dat een tinker niet alleen maar dom woest geweld is op pantoffels

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:08

pff nou dan nodig ik ze bij deze uit om de mijne even uit te komen proberen, ik heb van het weekend bijna vliegles gekregen, ook buiten is er opeens een ernstige toename van vleesetende musjes geconstateerd. En mijn vriendin lachen op haar super relaxte volbloed, ik blijf erbij dat ze stiekum van karakter gewisseld hebben!

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:38

helaas heb ik zelf geen tinker meer, maar toen ik Punchy nog had heb ik ook wel eens van die opmerkingen gekregen. Zelfs van mijn eigen broertje. Die wilde graag een echt dressuurpaard. Ik op mijn beurt echter weer van je rijd anders nooit hoor. Helaas leeft mijn Tink niet meer vanwege een peesblessure en haar ouderdom. Ze is 28 jaar geworden.

Graaskorf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:53

Yeps hier nog iemand met hetzelfde probleem. Onze bolle is zelfs vawege zijn sociale gedrag eens uitgemaakt voor gevaarlijk, omdat ie leuk aan het spelen en donderjagen was. Nee hoor hij was vals (raar volk toch)

Nu lig ik met stalhouder overhoop vanwege zo'n zelfde gedrag. bolle onderzoekt graag dingen met zijn mond. Dus ook in en om stal bij het borstelen. Nu mag ik eigenlijk nergens meer staan omdat ie alles met zijn lippen vastpakt om te onderzoeken (deuren, lichtknopjes, andermans halstertouwen en de waterleiding (als ik weer eens ergens anders moet staan), de kliko enz.

Dan is ie weer onopgevoed en moet ik hem er voor straffen. terwijl het nou juist zijn opgewekte speelse karakter is.

Op de manege was het ook vaak, stom, vies, smerig lompe trekknol enz. Ik maak me daar niet meer druk om. En ik ga mijn paardje er ook niet om straffen zodat zijn speelse gedrag eruit gemept wordt.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:26

Ik reed op 11 november Sint Maarten in een dorp in de buurt. toen hoorde ik iemand zeggen: goh, ze hebben een boerenpeerd laten meelopen!
Ik vind het soms wel jammer dat mensen tosca niet als tinker herkennen. Mensen die het ras niet zo goed kennen, denken dat alle tinker bont zijn. Zij is helemaal bruin, dus dan weten ze niet wat ze is. Mijn vriendin met haar bonte krijgt overal bewonderig, naar Tosca kijken ze soms een beetje verward.
Mijn buurman noemt har altijd "kleine belsch", maar dat is een compliment want hij is gek op belgische trekpaarden. Hij vind bruin ook mkkelijker dan bont ivm poetsen. Meisje, jij hebt een verstandige keus gemaakt, zegt hij dan. Al dat gepoets is niks!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:30

Helemaal mee ens hoor graaskorf, tjee ik vind het juist gaaf dat Angel (nu bijna 5 maanden) alles met haar mond onderzoekt. Ze duwt overal haar neus in En als dat blijft, nou dan vind ik dat alleen maar leuk. zo zijn ze nou eenmaal, als een volbloed dat zou doen, dan is het schattig zeker.....

Waarom zou een tinker vies zijn? Dat snap ik ook niet. Ze hebben dezelfde vooroordelen als bij iemand die dik is. Omdat ze dik zijn, zullen ze wel vies zijn! tggg wat een onzin

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:57

en snorren dat vinden mensen al helemaal abnormaal zeker bij een merrie en vieieies...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:18

Ow over de snor heb ik alleen maar hele leuke reacties gekregen, het zorgt altijd voor een glimlach op iemands gezicht!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:57

haha ja de meesten vinden het wel grappig idd...grappig maar abnormaal
en sommige vinden het dus smerig