Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Neonlight schreef:Bij de New Forest keuring was er dit jaar ook een merrie met een tweeling. Merrie zag er geweldig goed uit!
Foto's zijn te zien op http://foxtrot.messageboard.nl/2957/viewtopic.php?t=2757
Verder is bij kennissen 2 of 3 jaar geleden ook een tinkertweeling geboren, ook hier is het helemaal goed gegaan.

Cassidy schreef:Een enkele keer wordt de tweede vrucht over het hoofd gezien, maar tweelingdrachten hoeven tegenwoordig niet meer voor te komen als je laat scannen!
Jodievanmij schreef:Neonlight schreef:Bij de New Forest keuring was er dit jaar ook een merrie met een tweeling. Merrie zag er geweldig goed uit!
Foto's zijn te zien op http://foxtrot.messageboard.nl/2957/viewtopic.php?t=2757
Verder is bij kennissen 2 of 3 jaar geleden ook een tinkertweeling geboren, ook hier is het helemaal goed gegaan.
super mooi zeg.. en wat is de afstamming van deze prachtige merries
) is er ook een van een tweeling. Haar zusje Falone (jaja, ze zijn heel erg orgineel met namen bij ons
) heeft nog bijna een half jaar geleefd voordat ze overleed. Ik moet vast nog wel ergens kunnen vinden waarom, maar ik weet het niet meer zo uit mijn hoofd. Volgens mij was het feit dat ze er een van een tweeling was daarbij niet echt meer van belang volgens mij. Stennisje schreef:Waar ik op stal sta is 12 jaar terug ook een tweeling geboren.
1 volgroeide gezonde, 1 doodgeboren prematuur.
Ik begreep dat het net een mummie was.
Tolstoj schreef:Stennisje schreef:Waar ik op stal sta is 12 jaar terug ook een tweeling geboren.
1 volgroeide gezonde, 1 doodgeboren prematuur.
Ik begreep dat het net een mummie was.
Je bedoeld waarschijnlijk dismatuur (klein en of ondergewicht'. Prematuur is te vroeg geboren.
sigrid1182 schreef:Mijn merrie is van haar laatste inseminatie drachti van een 1 eiige tweeling..
Na 6 keer scannen, heeft de dierenarts bij de laatste 2 scans alleen nog maar 1 embryo in ontwikkeling gezien....
aangezien ze in 1 eicel zitten, kan je er niet 1 missen zoals bv met 2 eicellen...lijkt mij.
Ik heb wel gezegd tegen de dierenarts dat ik em persoonlijk kom wurgen![]()
als ik een 2ling krijg. Ik had nl gezegd als hij niet met 100% zekerheid kon zeggen dat er 1 embryo zat, ik het weg wou laten spuiten.
wel laat ik de merrie januarie nog een keer scannen....
Voor mijn eigen gemoedsrust...
Hengstje en merrietje
LindaLinda schreef:ben weer ff op onderzoek gegaan![]()
1eig bestat niet, maar wordt vaak verward met een unilocatie, dan liggen de 2 vruchten tegen elkaar en lijkt het een 1eige tweeling, maar dat is het dus niet, dit kan de dierenarts niet crushen omdat er dan teveel kans is dat de anderen vrucht ook beschadigd..
Nicole288 schreef:LindaLinda schreef:ben weer ff op onderzoek gegaan![]()
1eig bestat niet, maar wordt vaak verward met een unilocatie, dan liggen de 2 vruchten tegen elkaar en lijkt het een 1eige tweeling, maar dat is het dus niet, dit kan de dierenarts niet crushen omdat er dan teveel kans is dat de anderen vrucht ook beschadigd..
Ik zei vorige keer opgelucht tegen te veearts: gelukkig was er dit keer maar 1 ei, dus hoeven we niet bang te zijn voor een tweeling!
Ho wacht eens, was het antwoord, het kan nog een eeneiige tweeling zijn.
Hij fokt zelf al jaren en doet ook de begeleiding bij stoeterijen enz, denk dat hij redelijk zou weten waar hij het over heeft? Hij was er heel serieus over.