Ik heb onze jaarling vastgezet toen we haar gingen halen. Dat was vooral omdat ze te groot was om los te staan. Dit ging goed. Hadden een hooinet goed hoog opgehangen en rijden maar. Ondertussen omdat we toch nog moesten stoppen even stiekem gekeken. No problem.
Mijn tip: dus niet mijn verhaal, maar indd los in de traier zonder BALEN hooi of stro erin, die gaan schuiven. Onderweg niet stoppen, en ZEKER GEEN VERDOVING ERIN!!!
Ik heb mijn merrie van de kliniek naar huis gereden met (wisten we achteraf pas) nog verdoving in haar lijf (om verband te wisselen), hier kunnen ze gedesorienteerd van raken. Sabiha is helemaal in paniek geraakt in de trailer. Het is dat we niet konden stoppen op de snelweg, maar anders hadden we het zeker gedaan. (terwijl we weten dat je gewoon moet doorrijden). Ook hadden we er zware amerikaanse auto voorstaan. Een normale station of gewone personenwagen had de trailer niet meer kunnen houden.
Thuis aangekomen bleek te haar hoofd kapot te hebben, en ik weet zeker dat ze is gaan liggen of is gevallen want er zaten krassen aan de zijkant van de trailer, op haar schone verband (achterkant van het voorbeen), en zeiknat was ze... Nee voor mij geen verdoving meer als ze nog met de trailer moeten.
Gelukkig heeft ze er geen trauma aan overgehouden, maar moeten we voortaan wel rekening houden of zij op de trailer staat of een ander paard wat veel gewent is....