Foto impressie van de hengsten bij van uytert!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 09:54

GribaldiFAN schreef:
maar mij foto album zit vol. en bryer ik heb inderdaad eerst gefilmd en dan stand stilss gemaakt, en het zijn er zoveel omdat dit de mooiste zijn en ik geen keus kon maken!!
erg he!! hahahaha
groetjes jeannette
ps weet iemand of je hier foto's van kunt laten maken?

leuk hoor.
zeg hoe groot zijn je foto's als je ze eraf haalt zeg maar?
als ze ongeveer 400 x 600 zijn dan kan je er mooie afdrukken van laten maken hoor.
je zou ze eens op cd rom of diskette kunnen zetten en gewoon meenemen naar de fotograaf?
ik doe alles digitaal en ik stuur mijn foto's gewoon via internet naar bv kruitvat ofzo.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 11:15

Uhm ze zijn eignelijk te klein misschien dat ik een ander programma kan vinden wat ze groter pakt. Ik heb de fotograaf al gebeld maar kreeg zijn vrouw aan de telefoon, hopelijk krijg ik snel reactie terug en anders probeer ik het bij het kruidvat zo duur zal het wel niet zijn.
groetjes jeanentte

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:59

welk programma gebruik je ervoor.
ik gebruik voor zoiets voornamelijk microsoft picture it.
en dan je foto's zo groot mogelijk opslaan.
helaas worden zulke foto's nooit zo ddelijk als echte foto's maar toch is het leuk om ze af te laten drukken he.
ik heb net zo'n 80 foto's genomen van meinke als ze ligt te slapen, komen ook snep hier op bokt uiteraard.

kruidvat is niet zo duur, ga maar eens op hun site kijken, dan kun je alles erover lezen en ze uploaden als je wilt.
www.kruidvat.nl (dacht ik)

succes Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 15:39

hoihoi
dee beelden knippen doe ik met i photo + 4 daarna kan ik ze in microsoft picture it bewerken. maar in welk bestand moet ik ze dan op slaan om ze zo groot mogelijk te krijgen??
groetjes jeannette

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:16

heb je ook een tv kaart in je pc zodat je zo je video kan bekijken?
dan kun je (althans zo werkt het bij mij) doormiddel van op je rechter muisknop te drukken een beeld copieeren naar je kladblok ofzo.
als ik heb dus copieer dan kan ik hem in picture it plakken en zo bv voor een homepage bewaren in jpg.
altijd jpg bewaren als je je foto's wil versturen naar een fotozaak ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 18:14

Hmmm, wel een beetje off-topic geloof ik, maar om even door te gaan op Stavinsky. Ik loop eerlijk gezegd ook niet echt warm voor die hengst. Als volbloed heeft hij zeker een toegevoegde waarde aan de wpn-fokkerij, maar op zich vind ik hem eigenlijk niet echt bijzonder. Hij is een beetje "krabbelig" van voor. Voor een volbloed heeft hij een goed achterbeen, maar als je het alleen daarvoor doet zou ik persoonlijk liever een heel bloederige warmbloed pakken, die een veel beter achterbeen heeft. Vergeet ook niet dat Stravinsky een goede dressuurmatige opleiding heeft gehad, iets waar de meeste volbloeden nou eenmaal nooit aan toekomen.

Als je een merrie hebt de wel een scheut bloed kan gebruiken kan Stravinsky wel een heel goede keuze zijn, maar ik vind het op dit moment nogal een modehengst. (idd, zwart). Op die zelfde manier ben ik als paard op zich ook niet echt wild van Gribaldi, maar die geeft dan wel weer nafok om van te kwijlen Kwijl

Het belangrijkste is dat je een hengst kiest die bij je merrie past, zonder in extremen te vallen. Als je een probleem wilt proberen te verbeteren, kies dan een hengst die dat uitermate correct heeft, en niet een die "doorslaat", als je mijn redenatie kunt volgen.

Wat ik zelf het allermoeilijkste vind als je een hengst gaat zoeken voor je merrie, is dat je soms door training heen moet kijken. Het is ongelooflijk wat je met training kunt bereiken, en goede dekhengsten worden nou eenmaal meestal door de beste ruiters getraind. Als ik zo'n Gribaldi zie "opstijgen" in de show bij van uytert, zie ik Edward Gal aan het werk, en denk: jij hebt nog veel apartere paarden dan deze Haha!
Sporten is wat anders dan fokken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:41

Ja Zep dat is waar. Ruiters kunnen een heel grote toegevoegde waarde hebben op een hengst. Edward kan al zijn paarden zo laten lopen. En Krack is aan de hand ook veel gewoner.

En natuurlijk mag ieder zijn eigen mening over een paard hebben. Stravo is af en toe wat krabbelig voor maar dat verbeterd al enorm( zoals je al zei) door training. Maar toch denk ik dat voor een volbloed hij enorm goede bewegingen heeft. De meeste volbloeden ook degenen die een enorme stempel op de fokkerij hebben gedrukt konden niet zo draven en hadden niet zo'n goed exterieur. Daarbij heeft hij een verkoopbaar kleurtje, altijd gewenst.
Ik denk vooral dat hij zoals de meeste volbloeden in de 2 de generatie her beste zal zijn.
Je moet inderdaad kijken of hij bij de merrie past. We hadden gewoon een volbloed nodig in de fokkerij en dan past een dressuurvolbloed beter bij de dressuurfokkerij dan een vaak op de kop gebouwde springhengst die slecht draaft. Dan ben je weer een stap terug ipv vooruit.

Ik ben wel zo eerlijk om zowel de goede als de mindere eigenschappen van stravo te zien. Maar het gaat om de nakomelingen, dat wordt afwachten. In Denemarken heeft hij een afstammelingenkeuring gehad en zijn nakomelingen waren geen van alle krabbelig maar hadden ruime tactvolle bewegingen met het achterbeen van de vader. En daar gaat het om.

Ik ga hem binnenkort starten en dan is het ook maar afwachten wat de juryleden ervan vinden..........................

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:06

Dan heb je voor de warm bloed fokkerij ook nog cottage son xx, son in law xx, ladykiller xx enz. En inderdaad niet elk veulen is even gemakkelijk, we hebben nu een veulen van Gribaldi en die is nu al veel makker dan vorig jaar een veulen van french buffet xx uit dezelfde merrie.

Gr. Adriana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:59

Suzanne, ik val je niet aan hoor, maar zo vatte je het ook niet op geloof ik Lachen zoals ik eerder ook al zei: als vólbloed heeft hij zeker een toevoegende waarde.

Wat het jou niet makkelijk gaat maken denk ik, is de hype die een beetje gestart is rond Stravinsky. Ik denk dat veel mensen hem zullen zien en, net als ik, denken: is dat alles? In elk geval heb je er een heel leuk young riders paard aan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 08:08

Ik hoop het Zep Lachen . Ik voel me echt niet aangevallen hoor, ik ben altijd zelf erg eerlijk en van anderen kan ik dat ook goed hebben. Lachen

Ja er zijn nu al veel mensen die zeggen dat ze komen kijken als Stravo wedstrijden gaat starten. Nog even en ik heb echt heel veel bekijks als ik ga starten.............en ik ben al niet zo stressbestendig. Haha!
En dan kan hij tegenvallen ja maar ook meevallen als je rekening houd met een echte volbloed. Het ligt er aan wat voor beeld je voor ogen hebt. Als je aan een kwpn hengst zoals Jazz of Krack denkt dan valt hij tegen. Denk je aan de andere volbloeden zoals nu French buffet dan valt hij reuze mee.

Ik heb beide meningen al gehoord. En je hebt inderdaad gelijk: als VOLBLOED is hij goed, maar ga je hem vergelijken met andere kwpn hengsten dan valt hij wat tegen.

Mensen denken ook dat het rijden met zo\n paard altijd zo makkelijk is maar er zit heel veel werk en tijd en zweet in zo'n paard hoor. Het is zeker niet de makkelijkste die ik heb gereden. Maar dat is niet te danken aan zijn karakter want dat is echt super, hoe dat paard zich wil laten bewerken zonder verzet. Maar ja, moeder natuur had waarschijnlijk iets anders voor hem in gedachten dan dressuur en dat maakt het niet makkelijker. Knipoog

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 08:50

ik ben zaterdag geweest en ik stond helemaal te glunderen toen Bonaprte binnen kwam
ik wist het helemaal niet dat hij zou komen!!
ik baalde dat ik geen fototoestel had!
echt mega bedankt!!
enne suzan..ik heb je zien rijden en je in de stallen gezien
wow..echt het einde Kwijl

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:53

Volbloeden zijn volgens mij inderdaad wel dominant in de vererving. Mijn paard Jurita lijkt totaal niet op Purioso, maar wel op Mamori xx (moeders vader). Dit is dus een volbloed. Maar ik vind juist volbloeden schitterend dus geen bezwaar. Tenzij je een merrie hebt die zelf al heel fijn is en wat meer massa nodig zou hebben. Ik vind Stravinsky xx echt een hele mooiehengst, ik heb hem alleen nog nooit in het echt gezien.

Verder lijkt het me ook erg moeilijk om bij veulens te beoordelen hoe ze van karakter zijn. Het ligt namelijk ook aan de opvoeding van de mens en de moeder van het veulen. Pas later komt het echte karakter er uit. Je kan vaak wel al zien of een veulen brutaal is of juist een beetje schuw, maar ook dat kan weer onder invloed zijn van allerlei dingen.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 20:13

marloes-joy schreef:
ik ben zaterdag geweest en ik stond helemaal te glunderen toen Bonaprte binnen kwam
ik wist het helemaal niet dat hij zou komen!!
ik baalde dat ik geen fototoestel had!
echt mega bedankt!!
enne suzan..ik heb je zien rijden en je in de stallen gezien
wow..echt het einde Kwijl

Hoihoi
ik heb foto;s van bonaparte gemaakt!!
kijk maar op de foto site
http://communities.msn.nl/hengsten
en dan bij afbeeldingen!
groetjes jeannette

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:49

joepie!

ik heb ze al bij kruidvat besteld..ik zie wel of het lukt!
gaaf! bedankt Haha!

mylittlepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 13:27

Hoe is de stap van Stravinsky?? Op de foto's zie je het iet goed, lijkt telgang achtig. De meeste volbloeden hebben niet zo'n goede stap en de meeste mense kijken vaak alleen maar naar de draf terwijl dat de gang is waar je als ruiter nog het meeste aan kan sleutelen. Onder het zadel is Stravinsky een heel mooi paard maar zo bloot op de foto's verderop in dat fotoboek is het echt weer een volbloedje om te zien qua halslijn en bespiering.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:17

Het is ook een volbloed natuurlijk, maar daarom niet slecht, "zelfs niet als hij op een volbloed lijkt".
De stap van een volbloed is meestal wel goed maar de draf laat te wensen over: nogal vlak voor de warmbloed smaak.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 15:11

Zep schreef:
Suzanne, ik val je niet aan hoor, maar zo vatte je het ook niet op geloof ik Lachen zoals ik eerder ook al zei: als vólbloed heeft hij zeker een toevoegende waarde.

Wat het jou niet makkelijk gaat maken denk ik, is de hype die een beetje gestart is rond Stravinsky. Ik denk dat veel mensen hem zullen zien en, net als ik, denken: is dat alles? In elk geval heb je er een heel leuk young riders paard aan!

Ik ben misschien naief en onrealistisch maar ik ken nu verschillende bekende en grote fokkers en heb nog niemand horen zeggen van is dat nu alles!!
is natuurlijk ieder voor zich maar ik blijf erbij zoals al gezegd wordt dat hij een belangrijke rol kan vervullen in het terug brengen van exterieur en achterbeen gebruik. Waarschijnlijk zal het wel weer een hype worden net als met gribaldi en ferro! Dat heb je nu eenmaal in de fokkeij en dan zal ook zo blijven!!
Ik vind het nu gewoon een leuke hengst en de veulens die ik tot nu toe zien er niet slecht uit. Alleen heb ik de voorkeur aan een hengst die wat meer halslijn en front fokt want dat is toch iets wat ik ben de veulens een beetje heb gemist. Terwijl stravo dit zelf wel weer heeft.
Maar het is gewoon afwachten hoe ze zich ontwikkelen.
Ik vind het in elk geval super gaaf dat suzanne hem mag rijden, en hem ook erg goed rijd!! Iets wat maar weinig mensen kunnen zeggen!!
Suzanne ga zo door!!

ps: zep jou mening hier is zeer afwijkend van het topic bij de discussie over gribaldi!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:30

De stap van Stravo is super! Echt heel goed, totaal niet telgang achtig.