kwpn x nrps , welk stamboek ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:23

ja register B was het ja, maakt niet uit iedergeval bedankt!
maar hoe zit het dan met het nrps zou het daar ook een papier kunnen krijgen?

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:00

Mijn Painted Black (KWPN ggk) X keur v. Respect (NRPS gekeurd) staat ingeschrveen in het reg A. van het NRPS, ze zou ook in het reg A. komen bij het KWPN.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:08

Merilyn schreef:
Mijn Painted Black (KWPN ggk) X keur v. Respect (NRPS gekeurd) staat ingeschrveen in het reg A. van het NRPS, ze zou ook in het reg A. komen bij het KWPN.

Bij het KWPN krijgt ze een veulenboekpapier, PB is immers KWPN ggk.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:25

Ziolette schreef:
Merilyn schreef:

Bij het KWPN krijgt ze een veulenboekpapier, PB is immers KWPN ggk.

Alleen als ik mijn merrie laat prokken en een merrietest laat doen want haar moeder is niet KWPN gekeurd. (heb ik nagevraagd)

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:40

ja maar mijn vraag was of het ook ingeschreven kon worden bij het nrps als de vader dus niet goed gekeurd is bij een stamboek maar wel zelf volle kwpn papieren heeft en de merrie ook.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:47

Merilyn schreef:

Alleen als ik mijn merrie laat prokken en een merrietest laat doen want haar moeder is niet KWPN gekeurd. (heb ik nagevraagd)

Dan zou ik ze nog maar eens bellen want dan spreken ze hun eigen registratie schema tegen (zie stamboekrichtlijnen). KWPN ggk hengst x merrie uit een erkend stamboek (oa NRPS rijpaard richting) = veulenboek papier.

Ik heb het trouwens ook nagevraagd afgelopen voorjaar bij het KWPN omdat ik erover dacht om onze merrie bij het NRPS aan te bieden ivm haar stokmaat 1.58m .

Ilonab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:04

Ik heb een ruin van nu 4 jaar toen ik hem kocht stond hij ingeschreven bij het KWPN. Zijn vader Hero is namelijk erkend bij het KWPN zijn moeder is een NRPS merrie. Hij stond dus ingeschreven in het A register.
Maar omdat ik bijna zeker van was dat hij de 1,60 niet zou halen en hij qua uitstraling het beste bij het NRPS zou passen heb ik hem overlaten schrijven en met goed gevolg want hij heeft als 3jarige een 1e premie behaald en is ster verklaard.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:58

@ ilonab: komen voor zoiets nou ook extra kosten erbij? en zo ja hoeveel is zoiets dan??

Ilonab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:27

De kosten die je hebt zijn het lid worden van het NRPS zodra je lid bent kan je kostenloos meedoen aan de keuring en je paard oplaten nemen in het stamboek. Wat lidmaatschap precies kost weet ik niet maar ik dacht dat ik iets van 65 euro kwijt was ofzo anders moet je voor de exacte prijs even kijken op de NRPS site.

A10

Re: kwpn x nrps , welk stamboek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:34

Laat ik je even uit de droom helpen
De keuringen zijn NIET kosteloos, ja de keuring op zich wel, maar voor iedere verandering op het stamboekpapier: kassa!
(en daar ga je toch voor)

Ik ging van de zomer voor stamboek opname: iets van dertig euro kwijt, nou zoveel waarde hecht ik daar nou ook weer niet aan

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:31

Ziolette schreef:
Ja, dat hebben ze echt gezegd.

Wat ik ook niet snap is het papier van mijn bijrijdpony (1.51m). Paps staat in het NRA, mams staat in het NRA, dochterlief staat in het NPA. Maar dochterlief komt bij mijn berekening echt niet aan 12,5% Arabisch volbloed . Moeders heeft zelf 12,5% Arabisch bloed en mss nog iets meer, maar zeker geen 25%. Vader zal vast ook wel ergens een Arabisch voorouder in de lijn hebben maar ook niet zoveel dat dochterlief aan 12,5 % zal komen. Beetje vreemd, maar mss zie ik iets over het hoofd .

.
[/quote]
NRA is voor paarden grote maat dus die boven de 1.58m uitkomen. Al die kleiner is, is NPA

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:36

als lid van het nrps moet je inderdaad geen inschrijvingsgeld meer betalen omdat dat in het lidgeld inbegrepen is. voor ieder predikaat dat je wilt behalen met je wel administratiekosten betalen.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:25

Ziolette schreef:
Dan zou ik ze nog maar eens bellen want dan spreken ze hun eigen registratie schema tegen (zie stamboekrichtlijnen). KWPN ggk hengst x merrie uit een erkend stamboek (oa NRPS rijpaard richting) = veulenboek papier.

Ik heb het trouwens ook nagevraagd afgelopen voorjaar bij het KWPN omdat ik erover dacht om onze merrie bij het NRPS aan te bieden ivm haar stokmaat 1.58m .

Ik zal eens even kijken of dat inderdaad kan. al denk ik niet dat ze op een Painted Black X Respect met veel arabisch bloed zitten te wachten bij het KWPN dus is het zowieso handiger om haar bij het NRPS ingeschreven te laten.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:19

Daar zitten ze bij het NRPS ook helemaal niet op te wachten.
De voorzitter van de keuringscommissie Jos van der Wal gaf in de Hoefslag zonneklaar aan dat het NRPS qua fokbeleid en type het KWPN volgt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:43

Ziolette schreef:

Dit was mij dus ook verteld en daarom heeft de fokker mijn merrie laten iinschrijven bij het NPRS.
Maar hoe bereken je het percentage arabisch bloed?Bij mijn jaarling zit er alleen langs moeders kant arabisch bloed en dat in een generatie of drie terug de hengst Hassan ox