Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Merilyn schreef:Mijn Painted Black (KWPN ggk) X keur v. Respect (NRPS gekeurd) staat ingeschrveen in het reg A. van het NRPS, ze zou ook in het reg A. komen bij het KWPN.
Ziolette schreef:Merilyn schreef:Mijn Painted Black (KWPN ggk) X keur v. Respect (NRPS gekeurd) staat ingeschrveen in het reg A. van het NRPS, ze zou ook in het reg A. komen bij het KWPN.
Bij het KWPN krijgt ze een veulenboekpapier, PB is immers KWPN ggk.
Merilyn schreef:
Alleen als ik mijn merrie laat prokken en een merrietest laat doen want haar moeder is niet KWPN gekeurd. (heb ik nagevraagd)
.
Ziolette schreef:Ja, dat hebben ze echt gezegd.
Wat ik ook niet snap is het papier van mijn bijrijdpony (1.51m). Paps staat in het NRA, mams staat in het NRA, dochterlief staat in het NPA. Maar dochterlief komt bij mijn berekening echt niet aan 12,5% Arabisch volbloed. Moeders heeft zelf 12,5% Arabisch bloed en mss nog iets meer, maar zeker geen 25%. Vader zal vast ook wel ergens een Arabisch voorouder in de lijn hebben maar ook niet zoveel dat dochterlief aan 12,5 % zal komen. Beetje vreemd, maar mss zie ik iets over het hoofd
.
Ziolette schreef:Dan zou ik ze nog maar eens bellen want dan spreken ze hun eigen registratie schema tegen (zie stamboekrichtlijnen). KWPN ggk hengst x merrie uit een erkend stamboek (oa NRPS rijpaard richting) = veulenboek papier.
Ik heb het trouwens ook nagevraagd afgelopen voorjaar bij het KWPN omdat ik erover dacht om onze merrie bij het NRPS aan te bieden ivm haar stokmaat 1.58m.
dus is het zowieso handiger om haar bij het NRPS ingeschreven te laten. 
Ziolette schreef:Dan zou ik ze nog maar eens bellen want dan spreken ze hun eigen registratie schema tegen (zie stamboekrichtlijnen). KWPN ggk hengst x merrie uit een erkend stamboek (oa NRPS rijpaard richting) = veulenboek papier.
Ik heb het trouwens ook nagevraagd afgelopen voorjaar bij het KWPN omdat ik erover dacht om onze merrie bij het NRPS aan te bieden ivm haar stokmaat 1.58m.