Rubin Royal en Romanov

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

greetjebee

Re: Rubin Royal en Romanov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:15

http://www.horse-flirt.de/video/dfc04/index_2.htm

Hier staan twee filmpjes van RR veulens. Klik op 'Ergebnisse Stuten'. Één komt uit een Rothenburg moeder en één uit een Esprit moeder (de laatste spreekt mij meer aan, maar het zijn maar korte filmpjes...)

(met dank aan Gabrycha, die deze link in een ander topic plaatste)

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:45

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:59

guusje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:00

Bij Veninga (waar houston staat) hebben ze afgelopen jaar ook een veulen van rubin royal gehad.
Durf zo niet te zeggen dat dat veulen de keuring in dwingeloo heeft gewonnen, maar weet wel dat ie zeer hoog geeindigd was.
Rubin royal geeft zeer bloederige veulens die fijn gebouwd zijn.
Ik vind hem voor een van onze merries ook zeer geschikt en ga haar misschien aankomend voorjaar met hem laten dekken.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 09:12

Ik kan die laatste filmpjes niet zien, hij geeft dan zo een tekentje van een filmstrip met iets van een blauw klokje ofzo erin en meestal begint het filmpje dan gelijk, maar hij blijft hier op staan helaas.
Maar die RR X Esprit was inderdaad wel een fijn veulen zeg!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:29

Ligt het aan mij of vind ik er echt totaal niks aan??

Rubin Royal heb ik het over. Weinig afdruk en veer in het lopen, wel mooie techniek maar ik mis iets bij dat paard. Weinig lossigheid over de rug. Achterbeen is ook niet echt flitsend bij, lijkt wel of hij in 2 stukken loopt. En galop vind ik echt onder de maat, wat een vlak voorbeen en weinig sprong..

Nee mijn dier zou het niet zijn.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 09:33

Suzanne F. schreef:

Rubin Royal heb ik het over. Weinig afdruk en veer in het lopen, wel mooie techniek maar ik mis iets bij dat paard. Weinig lossigheid over de rug. Achterbeen is ook niet echt flitsend bij, lijkt wel of hij in 2 stukken loopt. En galop vind ik echt onder de maat, wat een vlak voorbeen en weinig sprong..

Dat hoeft ook niet! Ieder zijn smaak gelukkig

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:58

Suzanne F. schreef:

Misschien ligt dat aan degene die erop zit? Ik ben het met je eens als je het eerste gedeelte van het filmpje bedoelt. Hier wordt hij nogal terughoudend voorgesteld, echt heel braafjes.... Maar als je het filmpje hebt uitgekeken zie je hoe anders hij loopt! Dan heeft hij wel afdruk en veer, en in mijn ogen een heel mooi ondertredend achterbeen met veel buiging! En juist dat spreekt mij aan. Tuurlijk zijn die laatste beelden de 'rondjes voor de fokkers' maar hij oogt dan nog wel gespannen, dus zo heel erg 'gemaakt' lijkt mij dat niet. En als 'het' er niet in zat was het er ook dan niet uitgekomen. Meestal zie je bij de 'rondjes voor de fokkers' juist dat in-twee-stukken-lopen, maar RR blijft er van achter juist erg goed bij (beter dan in het 'brave' proefje).

En voor zover ik het als leek kan beoordelen geeft hij het snelle achterbeen (met veel buiging) over het algemeen wel door aan zijn nakomelingen. Het enige waar ik me (met het oog op mijn merrie dan) druk over maak is het fijne... Mijn merrie is namelijk al best luxe gebouwd en zou wel wat meer massa kunnen gebruiken.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 08:35

greetjebee schreef:
Misschien ligt dat aan degene die erop zit? Ik ben het met je eens als je het eerste gedeelte van het filmpje bedoelt. Hier wordt hij nogal terughoudend voorgesteld, echt heel braafjes.... Maar als je het filmpje hebt uitgekeken zie je hoe anders hij loopt! Dan heeft hij wel afdruk en veer, en in mijn ogen een heel mooi ondertredend achterbeen met veel buiging! En juist dat spreekt mij aan. Tuurlijk zijn die laatste beelden de 'rondjes voor de fokkers' maar hij oogt dan nog wel gespannen, dus zo heel erg 'gemaakt' lijkt mij dat niet. En als 'het' er niet in zat was het er ook dan niet uitgekomen. Meestal zie je bij de 'rondjes voor de fokkers' juist dat in-twee-stukken-lopen, maar RR blijft er van achter juist erg goed bij (beter dan in het 'brave' proefje).

Ben ik het helemaal mee eens, op het begin is het niks, daarom zei ik er ook bij, helemaal afkijken, dan wordt het pas interessant. Maar helaas zitten niet de beste ruiters op hem

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:19

greetjebee schreef:
Tuurlijk zijn die laatste beelden de 'rondjes voor de fokkers' maar hij oogt dan nog wel gespannen, dus zo heel erg 'gemaakt' lijkt mij dat niet.

Ik bedoelde natuurlijk ontspannen...

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:12

dekgeld van rubin royal is geloof ik wel prijzig dacht over de 1300 euro en romanov is iets van 800 euro dacht ik

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:49

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:16

De Rubin Royal van de stal hierachter is vandaag goedgekeurd