En zoals altijd de mening van Pukpaleis.....najaarsonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re: En zoals altijd de mening van Pukpaleis.....najaarsonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:49

Hahaha Pukpaleisje...en dan stel je je niet even netjes aan mij voor? Mijn voorkant is minstens zo interessant als mn achterkant hoor!

Verder ben ik het redelijk eens met je omschrijving! Ze hebben zeker de helft teveel goedgekeurd, ik zou gaan voor de For Pleasure, Voltaire, Numero Uno, Houston, Krack, Johnson en Florencio. Evt. de Quite Easy.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:56

annegti schreef:
Als ze nu Houston nog geen keur maken zeg ik mijn lidmaatschap van het KWPN op.

Dan zeg het maar vast op.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:02

Het wel of niet toekennen van het keurpredikaat hangt vooral samen met een hoge index van de hengst. Ik weet zo niet hoe Houston daar op scoort?
Een hengst zoals Zuidhorn bijvoorbeeld, heeft/had ook meer dan 10 internationale paarden gebracht en meerdere dekhengsten (waaronder Lennard bij het KWPN) maar kwam nog steeds niet in aanmerking voor het keurschap ivm de te lage indexen.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:26

Mijn vriendin zei over gastrijder X (en zij heeft er niet eens zoveel verstand van) -->

"Misschien moeten ze hem afkeuren en castreren, zit ie waarschijnlijk ook een stuk lekkerder in het zadel..."

(die man kan gewoon niet lichtrijden!)

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:29

Nee dat zie je verkeerd, dat was het doorzitten!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:29

Ahh die flapdrol krijgt elke keer de lachers op zijn hand met die rijderij van hem. Hij gedroeg zich nu nog netjes!! Heb hem wel eens vele malen erger zien prutsen.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:36

Samsam schreef:
Nee dat zie je verkeerd, dat was het doorzitten!

LOL

Maar lichtrijden kon hij ook niet hoor. Wat ik wel positief vond aan zijn rijden was het lengte geven in de hals, hij ging halsstrekken. Moet eerlijk zeggen: was gewoon goed dat ie dat deed.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 15:33

Citaat:
eve een korte omschrijving van misshiss?? hoe zag ze eruit
ehm langelijnd met veel front veel krul in de manen, donker en een winnaarsneusje, droeg daarom misschien een gouden singel, lange croupe en leek best bespierd....

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 15:35

Citaat:
Hahaha Pukpaleisje...en dan stel je je niet even netjes aan mij voor? Mijn voorkant is minstens zo interessant als mn achterkant hoor!
je was erg druk met andere mensen en leek mij niet te zien staan, misschien blijf ik wel graag on-opvallend.....

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:53

Pukpaleisje schreef:
Citaat:
je was erg druk met andere mensen en leek mij niet te zien staan, misschien blijf ik wel graag on-opvallend.....

en naar dameskonten kijken ja.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:52

Pukpaleisje schreef:
Citaat:
eve een korte omschrijving van misshis?? hoe zag ze eruit
ehm langelijnd met veel front veel krul in de manen, donker en een winnaarsneusje, droeg daarom misschien een gouden singel, lange croupe en leek best bespierd....

Hahaha!! Ik kom echt niet meer bij!!

Maar stel je de volgende keer maar even netjes voor, je weet nu waar je me aan kunt herkennen .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:08

MissHIS schreef:
Het wel of niet toekennen van het keurpredikaat hangt vooral samen met een hoge index van de hengst. Ik weet zo niet hoe Houston daar op scoort?

dressuurindex 174 btr 83%

exterieur 110 beweging 114 betr 93%

Volop voldoende toch?
Wij houden het erop dat de hoogemaat (-1,26) en vierkantsmodel (105) de boosdoeners zijn, misschien samen met hol voorbeen en sabelbenig achterbeen.
Wat kan het anders zijn, er zijn hengsten met lagere indexen Keur verklaard.

Kriel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:28

Wat is de index van MissHIS eigenlijk???

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:12

Houston staat op de gezamelijke dressuur- en exterieur index gewoon in de top 3 van Nederland. Al jaren. Vorig jaar zelfs hoger dan Jazz dacht.
Puur cijfermatig gezien grenst het aan oplichting dat die hengst 3 jaar geleden nog geen keur is verklaard........

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:41

Dat het niet puur om de cijfers gaat bewijst het feit dat er ook wel eens Keurpredikaat gegeven wordt als de index niet hoog genoeg is.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 15:46

Citaat:
over het algemeen kan ik me goed vinden in deze korte samenvatting, paar kleine dingen zie ik iets anders

vind ik persoonlijk interessanter dan :))
Citaat:
Wat is de index van MissHIS eigenlijk???

of nog erger
Citaat:
en naar dameskonten kijken ja.

Kwam voor de hengsten en een circus show van Pipo de Clown,
de naam test-ruiter lijkt mij gepast elke hengst test namelijk of tie een hopeloze amateur stijl wel kan lijden, het schijnt dat de Politie al naar hem geinformeerd heeft als test-ruiter...doorstaat een paard een ritje met Pipo geeft dat blijk van een onverschrokken karakter een goedwillend humeur....(bonk en bom proof)

Concluderend lijkt de dressuur fokkerij erg smal te worden en uitbreiding met vreemd bloed van Davignon of Furst Heinrich was blijkbaar geen optie , waarom dan wel de Houston zijn karakter vergeven is (moet uitbreiding van bloed van eigen bodem komen??)
Bij de springers is juist een overdaad van vreemd bloed aanwezig Quite Easy, Quick Star,Cassini maar Numero Uno lijkt weer de meest complete hengst af te lezen: en type ,en gang, en sprong......

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:05

Die houston was half zo lastig niet als die andere twee! En kon ook veel beter lopen!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:48

Citaat:
Die houston was half zo lastig niet als die andere twee! En kon ook veel beter lopen!

Ben het helemaal met Samsam eens; ondanks dat hij een beetje ondeugend was, was hij goed te bewerken en luisterde hij vervolgens goed!

Past niet zo goed op mijn merrie ivm met inteelt, maar ik vind hem geweldig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:51

Pukpaleisje schreef:
Tja ben weer wezen kijken, lees en huiver ...de hengsten stonden er allemaal goed voor en waren in prima conditie, de meeste waren ronduit fris soms zelfs te...(of dat waren toch sch..tbokken )
Heartbreaker x Iroko:beknopt model ,vlug, vlot over de benen mocht meer naar voren springen (hals er teveel op) geen fijn mondje
...

Dan wil ik nog iets kwijt:
Is er niemand die ruiter X kan vervangen als "test" ruiter, wat een Pipo ,

Toch vraag ik me af hoe je aan een niet fijn mondje komt?
Je hebt er niet opgezeten en als ik je commentaar over de ruiter hoor dan denk ik, kijk dan eerst naar de ruiter!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:03

wat betreft Houston, Ik hoorde van iemand dat houston weinig Grand prix paarden heeft gebracht.Weet iemand hier misschien meer over.

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:28

hanneliesje schreef:
wat betreft Houston, Ik hoorde van iemand dat houston weinig Grand prix paarden heeft gebracht.Weet iemand hier misschien meer over.

Even gedult ik ben hard op weg met die van mij *droomt verder,hihi...*

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:40

hanneliesje schreef:

Houston is van 1989. Zijn eerste volle jaargang is van 1994. De oudsten zijn dus nu 11 jaar......
Als je dan bedenkt dat Houston relatief weinig merries dekte mag hem dat vergeven zijn dacht ik.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 21:52

Citaat:
Toch vraag ik me af hoe je aan een niet fijn mondje komt?
Je hebt er niet opgezeten en als ik je commentaar over de ruiter hoor dan denk ik, kijk dan eerst naar de ruiter

sorry maar Pipo de Clown is ingedeeld bij de dressuur-ruiters,
De hengst liet zowel onder de Deurne stagair als de "test" ruiter zien dat het "gaan tussen de hindernissen" niet zijn sterkste punt was, hengst liet zich niet bewerken had moeite om door het lijf te bewegen en te springen....hengst liep met hoofd te schudden scheef en leek telkens na de sprong het bit te pakken...met elke ruiter...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:38

Nee oke,
Dat was wat ik wou weten.
Ik bedoel als iemand dat zegt dan wil ik weten hoe hij/zij er aan komt!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:51

Mag ik als dressuurtrut wel zeggen dat ik de springruiters (de genodigden, niet de Deurners) erg goed vond in vergelijking met de dressuurruiters? Leken me fijne ruiters, vooral die ene met 'n vrij donkere rijbroek, weet zijn naam niet. Heel stil in de handen en mooi naar voren toe rijden. Heb ik eigenlijk niemand nog over gehoord, maar ja, Testruiter X is natuurlijk gesprek van de dag .
Zouden ze die man een toq geven als hij moet rijden?