Silvio II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 18:48

@ Thea: Heb je geen foto? ben erg benieuwd!

smout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:39

ik ga proberen morgen een foto te maken. Mijn merrie is ook erg gericht op haar baasje. en idd gevoelig voor de stem. Andere paarden vindt ze leuk maar ze heeft wel duidelijk haar ruimte nodig. Dit jaar had ze een veulen, ze was een goede moeder.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:27

@Kris25: Herken erg veel terug van wat je zegt....heel erg veel. Thos is alleen niet zo'n ontzettende bikkel. Met een zekere ruiter durft meneer heel wat, maar laat je buiten maar een moment onzekerheid voelen dan is hij ook niet meer zeker van zn zaak. Verder kan hij ook ontzettend stennis maken om waterplassen, maar denk dat daar ooit iets mee is gebeurt, keer in een zeer diepe waterplas gesprongen ofzo wat niet helemaal kwam zoals verwacht.

Schimmel tja...wie is de opa/oma?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:04

Santhos = Silvio II x Orthos x Zaire x Pion.
Moeder van Santhos is donkerbruin, Silvio is donkerbruin, Orthos is schimmel, dus waarschijnlijk doorgegeven aan dochter en die heeft de schimmel genen doorgegeven aan haar veulen, Santhos dus....

Santhos vind water echt het einde, is niet te houden wanneer hij een sloot tegen komt, hij moet en zal erdoor heen. Wel lastig, want in parcour moet ie er over heen en mag ie zich er niet in uit leven.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:35

haha tja dan is het inderdaad lastig...water..
En klopt ja Orthos is schimmel..was ik even vergeten, dom!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:07

Jah klopt dan was het Silvio II die bij Wiepke op stal stond, die was donkerbruin. Die oude rakker beet vaak zijn dek stuk van verveling.

monnes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:13

Silvio II staat nu in Cuba ter dekking. Wij hebben ook een merrie van hem, erg gemakkelijk in de omgang. Wel is het geen allemands vriendin. Het duurde me 4 jaar en een koliekaanval voordat ze doorkreeg dat ik best wel ok was. Ze blijft toch meer gericht op haar favoriete persoon in huis....

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 09:26

Santhos is wel een allesvriendje in en rond de stal, wil met iedereen knuffelen, zelfs met hondjes en katjes al er echt niemand aandacht geeft, maar met rijden is hij wel heel erg eenkennig. Ik ben de enige die erop mag en verder heeft ie voor niemand respect op zijn rug. Waarschijnlijk is het al fout gegaan bij vorige/ eerste eigenaar, want ik heb er ook een flinke kluif aan gehad, maar nu is het goed.
@ monnes: wat doe jij met je Silvio merrie? en wat is de vader van de moeder?

monnes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:44

Silvio II x Emilion x Purioso, keur en is een fokmerrie bij ons
Heeft de EPTM test gedaan.

smout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:11

Foto lukt niet, om het op bokt te zetten. Misschien via de mail?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:55