dekhengst Pion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:27

nog een foto'tje van pion
Afbeelding

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:44

OrissE_GipsY schreef:
@ LETS : vind je paardje echt aanspreken ! mooie kleur, mooi koppie, en leuk lopen !
echt leuk paard hoor, wat zit er nog meer in naast pion?

Oh bedankt!! Jij hij is echt een toppertje hoor
Zijn moeder is Rosita (keur pref prest) v. Idool X Uron. Een supermerrie met heel veel goede kinderen!
Hij is echt heel fijn te rijden; super werkwillig en ook wel een beetje macho, als hij een ring binnenkomt moet er natuurlijk wel een beetje geshowd worden haha Hij heeft vooral een superfijne galop, en heel veel souplesse in z'n lichaam.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:57

kimberley12 schreef:

deze foto van pion had ik nog nooit gezien.. en ik maar denken dat orisse meer op hamlet leek komt door de kleur denk ik...
vind toch dat ze dr koppie meer van pion heeft....

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:04

Javayo schreef:
Een vriend van me heeft een schimmel met Pion als de moeder's vader. Een ruin met een heel lief karakter, werkt heel graag voor je, al heeft hij helaas wat been en rugproblemen waardoor hij nooit meer dan een recreatiepaardje zal kunnen worden.

Sinds kort rijdt er wel eens een jong meisje op en daar doet hij ontzettend z'n best voor. Pion's worden echter wel allemaal over één kam gescheerd, want toen de stalhouder dat meisje zonder zadel op de rug zag zitten (gewoon vastgehouden door m'n vriend) was het meteen van: 'Kijk uit! dat is hardstikke gevaarlijk met zo'n Pion!!' Terwijl het paard in kwestie gewoon rustig achter zijn baasje aan hobbelt...

Tja want een paard is zjin afstamming he. Vervelend vind ik dat soort dingen altijd! (Niet kritiek op jou hoor! )
Gister nog, heerlijk gereden op mijn Kimmie (ook van Pion dus) en daarna even los laten spelen in de bak. Liep ik naar d'r toe en vervolgens loopt ze tot ze weer in d'r box staat als een hondje achter me aan, zonder halstertouw! Gevaarlijk hoor, zo'n Pion.
Het is zo'n lieve knuffel meid, altijd vrolijk. Met rijden ook onwijs fijn. Nee zit geen greintje kwaad in mijn dame.
(*Zegt vol trots: "Zie mijn profiel." )

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:08

ja orisse, precies hetzelfde.... op stal en in de omgang enz. echt een mak schaap hoor...

met rijden wil ze nogweleens "spookjes zien " maar dat valt reuze mee vind ik....ze doet niet echt heel gek ofzo...

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:13

'Spookjes' inderdaad. Of laagvliegende bakmussen ofzo.
Ach ze doet maar, blijft ze wakker van.

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:29

Ik ben het helemaal met je eens...op die van mij durf ik ook mn buurmeisje van 2 rond te laten stappen.... dus niks niet LASTIG...

peggy2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:42

Heb ook een paard waar pionbloed inzit.Het is een plaatje om te zien en kan goed bewegen. Het is een Fabre en dit is Pion x Rinaldo. Hij ziet overal spoken , is snel nerveus en vaak heet.
Toch loopt hij nu dressuur M1 na een sprincarriere van 5 jaar. Hij is nu 11 jaar

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:48

Ik ken ook een paard die een rechtstreekse pion is.
Je zou het niet zeggen maar een super karakter en fijn bewegen.
Beetje grof gebouwd en 1.68m hoog.
Zet er geen kind op, dan weet ie het allemaal even niet meer.
Maar een ruiter of geen ruiter... ze is altijd braaf.

Ibalia

Re: dekhengst Pion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:20

Pion heeft jarenlang bij de hengstenhouder Job Louwes in Een gestaan. Daar heb ik hem vaak in levende lijve gezien.
Ik vind het een geweldige hengst. Kijk nu eens naar die oude foto.
Wat een geweldig mooi paard.

Heb zelf ook een pion gehad. Ze was erg heet tijdens de wedstrijden maar kon buiten overal met haar langsrijden.