slecht sperma Krack C????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:28

sarabande schreef:
Marijkeeee schreef:
een type foutje, natuurlijk gebruikt. Ben een beetje dislecties (weet niet eens hoe je het schrijft)

Haal dan je tekst even over word, dat is wel zo makkelijk lezen voor anderen.

Helpt in dit geval niets... gebeukt is een normaal nl woord

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:50

LuvdaTossa schreef:
Helpt in dit geval niets... gebeukt is een normaal nl woord

O ja je hebt helemaal gelijk, sorry
Maar misschien waren de andere fouten er dan uitgehaald.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:57

We begrijpen toch wat ze bedoelt?
Ze heeft er waarschijnlijk ook niet om gevraagd dyslecties te zijn.

Ik zie liever dit dan iemand die msn taal gebruikt.

Weer on-topic:

Wordt er door het KWPN nergens bijgehouden hoeveel veulens met afwijkingen per hengst geboren worden?
Men houdt toch zo'n beetje bij wat een hengst vererft en hoeveel ie per jaar dekt.
Een beetje openheid van zaken zou geen kwaad kunnen, ik denk dat het juist wilde verhalen voorkomt.
Ik denk dat wanneer je het allemaal procentueel per hengst ziet het allemaal nog best meevalt.

Maar het zou toch mooi zijn als er bij de hengst van jouw keuze staat hoeveel ie gedekt heeft en hoeveel veulens met afwijkingen daar uitkwamen en uit welke moeders dat was.
Tenminste lijkt mij een mooie optie, ik denk dat het in werkelijkheid niet zo makkelijk is.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:00

@ Stennisje.. zou je aub de letters gewoon zwart kunnen laten? Dit leest nl niet zo makkelijk

Afwijkingen worden veelal verzwegen.. tenminste denk ik. Dan is het lastig om zoiets te registreren.

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:01

Stennisje schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat Ulft een liefhebber was van kuilen graven en dit soms ook doorgeeft.
Ik ken een Dublin (v. Ulft) en die kan me toch kraters in de bak maken.

Nadeel is dat veel kuilengravers ook met hun neus in het zand zitten en dit kan dan weer kans op zandkoliek geven.

Daar doet mijn paard dan niet aan

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:16

Prissiej schreef:
Stennisje schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat Ulft een liefhebber was van kuilen graven en dit soms ook doorgeeft.
Ik ken een Dublin (v. Ulft) en die kan me toch kraters in de bak maken.

Nadeel is dat veel kuilengravers ook met hun neus in het zand zitten en dit kan dan weer kans op zandkoliek geven.

Daar doet mijn paard dan niet aan

Dat bedoel ik met wilde verhalen, diegene die mij dat vertelde kende misschien wel een paar Ulft nakomelingen die naast een konijnenfarm stonden en van die konijnen hebben leren graven.
Of veel mollen in de wei.

Misvormingen kunnen ook door externe zaken veroorzaakt worden, neem de mensen die rond Tsjernobyl wonen als voorbeeld of een bepaalde wijk in Enschede waar het aantal kankergevallen ineens schrikbarend hoog is.

Ik denk dat het onmogelijk is om te bewijzen of een bepaalde hengst misvormingen vererft.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:35

VValar schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Stond vader Flemmingh niet officieus bekend als ocd-leverancier?

Nee daar is helemaal niets officieels over bekend.

Hihi, OFFICIEUS betekent - in de wandelgangen, maar niet officieel vastgesteld

Het is wel toevallig dat er veel Flemmingh's ocd hebben. Maar goed, er zijn meer hengsten die daar last mee hebben...

anyhow - als dit soort geruchten de ronde doen, is het verstandig je niet blind te staren op de woorden van de hengsthouder / belanghebbende.

Zeker in het verleden zijn er hengstenhouders geweest die de foute veulens terugkochten om zo de naam van hun hengst te sparen dan wel op te vijzelen. Het gebeurd.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:07

Dees schreef:
Hihi, OFFICIEUS betekent - in de wandelgangen, maar niet officieel vastgesteld

Oops. Ja universiteit hè Zo leer je nog es wat op bokt!