zijn alle Amor's lastig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

nou het zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:08

het zijn niet paarden met slechte karakters ofzo!
maar met temperament!
ze zijn fell maar niet gemeen

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:59

Angelique
Citaat:
tja eigenlijk wil ik ook wel effe reageren,
want ik heb amorbloed op stal staan!!
ARMSTRONG/AMOR>>
T is heel moeilijk voor me,(heb hem als bijna 3jarige,
nu wordt hij 5)
maar heb besloten dit paard te verkopen!!

Het was toch een peter-pan ??

angelique

hij heet zo.."peter-pan"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:53

van de afstamming armstrongxamor

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:04

Wat jammer dat je peter pan gaat verkopen, ik las net je profiel, is er wat gebeurd want je hebt hem ook al 2 jr.?

Gr. Adriana

arga

amorbloed lastig?????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:04

Wij zijn inmiddels in het bezit van een Amor/Ulft het is een enorm paard maar super lief, hij heeft best wel wat meegemaakt dus hij is niet de makkelijkste maar hij begint mijn dochter zo te vertrouwen hij loopt los met haar mee ook met een ander paard in de wei gaat goed, wel kan hij sneller schrikken van de meest rare dingen waar je het niet van verwacht.
De trailer wil hij nog niet helemaal in blijft met eenvoet op de treeplank staan maar over een tijdje is dat probleem ook opgelost daar zijn wij van overtuigt en dan moet hij leren op wedstrijd te gaan, het zal best veel tijd en geduld kosten maar als wij een jaar verder zijn gaat het vast super.

arga

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:49

OUD topic... Slotje

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:53

Ik heb een afstammeling van Amor (Amor x Cobblers´ Threat) gesprongen en het was echt super! Hij was erg lief, met dressuur was ´ie op een gegeven moment zelfs lui te noemen, maar met springen kwam het eruit hoor!

Hoe hoger, hoe beter, hoe heter..

.. is toch wel de beste omschrijving. En er altijd voor blijven gaan hè! Zelfs als ´ie niet uitkwam in de sprong ging ´ie er voor de volle 100% voor (en dan kwamen we niet echt charmant eroverheen Cool Frusty), maar getuigd wel van karakter hihi..

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:04

Op stal hebben wij een 28 jarige Amor afstammeling staan. Hij is nou ontzettend lief (soms nog een bommetje onder het zadel), maar 'vroeger' was hij een paard met een gebruiksaanwijzing. Het jammere ervan is, dat de eigenaar de gebruiksaanwijzing 'kwijt' was en hem niet samen met het paard kon door verkopen, dus moesten we zelf naar de gebruiksaanwijzing zoeken Knipoog

De eigenaar van deze ruin, heeft hem tot de Z dressuur weten te bewerken en L springen. Maar, je moet niet vragen hoe. In de begin periode, zat ze vaak onder zijn voerbak, want hij liet graag zijn tanden zien Haha!. Ze moest wachten tot haar moeder kwam om Touche weg te lokken met wat eten. Als ze met hem naar de buitenbak wou rijden of lopen, wat normaal gesproken 5 minuten verderop is, deed ze 2 uur over.
Hij kon enorm kwaad worden op kleine witte pony's, dus als hij er een zag, rende hij op ze af, en pakte ze zo bij de manen kam, om alle hoeken van de bak te laten zien. Je kon doen wat je wou, maar hij greep die pony!
Ook als je met hem wou 'spelen', de longeerzweep achter hem aan, dan keerde hij zich om, en ging hij achter JOU aan! Lachen

Ik weet nog wel, toen ik nog op de pony's reed, doodsbang voor hem was. als je langs zijn stal liep, deed hij de oren plat in de nek en ook dit keer ging de mond open. De meesten zijn nog bang bij hem binnen te komen, maar je moet gewoon overdreven vrolijk doen: 'Wat ben je weer vrolijk op deze vroege morgen!' Dan is zijn missie mislukt.
Doe je iets verkeerd onder het rijden? Dan pakt hij je vroeg of laat weer terug.

Hij is ontzettend lief met kleine kinderen, van een jaar of 3 á 4, die nog niet te eigenwijs zijn. Vaak zaten ze bij mij voor op het zadel en ik kon ze ook met een gerust hart alleen op Touche laten.
Zodra die 'lieve' kinderen beginners werden, pakt hij ze. Hij is de schrik van elke beginner, nu ook nog. Maar ik blijf erbij, hij is de beste leermeester!

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:11

Amor zijn niet allemaal lastig in de moederlijn.

Zo gaat Sir Sinclair terug tot Amor X Lucius xx

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 13:26

kimmy schreef:
Op stal hebben wij een 28 jarige Amor afstammeling staan. Hij is nou ontzettend lief (soms nog een bommetje onder het zadel), maar 'vroeger' was hij een paard met een gebruiksaanwijzing. Het jammere ervan is, dat de eigenaar de gebruiksaanwijzing 'kwijt' was en hem niet samen met het paard kon door verkopen, dus moesten we zelf naar de gebruiksaanwijzing zoeken Knipoog

De eigenaar van deze ruin, heeft hem tot de Z dressuur weten te bewerken en L springen. Maar, je moet niet vragen hoe. In de begin periode, zat ze vaak onder zijn voerbak, want hij liet graag zijn tanden zien Haha!. Ze moest wachten tot haar moeder kwam om Touche weg te lokken met wat eten. Als ze met hem naar de buitenbak wou rijden of lopen, wat normaal gesproken 5 minuten verderop is, deed ze 2 uur over.
Hij kon enorm kwaad worden op kleine witte pony's, dus als hij er een zag, rende hij op ze af, en pakte ze zo bij de manen kam, om alle hoeken van de bak te laten zien. Je kon doen wat je wou, maar hij greep die pony!
Ook als je met hem wou 'spelen', de longeerzweep achter hem aan, dan keerde hij zich om, en ging hij achter JOU aan! Lachen

Ik weet nog wel, toen ik nog op de pony's reed, doodsbang voor hem was. als je langs zijn stal liep, deed hij de oren plat in de nek en ook dit keer ging de mond open. De meesten zijn nog bang bij hem binnen te komen, maar je moet gewoon overdreven vrolijk doen: 'Wat ben je weer vrolijk op deze vroege morgen!' Dan is zijn missie mislukt.
Doe je iets verkeerd onder het rijden? Dan pakt hij je vroeg of laat weer terug.

Hij is ontzettend lief met kleine kinderen, van een jaar of 3 á 4, die nog niet te eigenwijs zijn. Vaak zaten ze bij mij voor op het zadel en ik kon ze ook met een gerust hart alleen op Touche laten.
Zodra die 'lieve' kinderen beginners werden, pakt hij ze. Hij is de schrik van elke beginner, nu ook nog. Maar ik blijf erbij, hij is de beste leermeester!

Aaaah hahaha geweldig zo'n paard! Dat is absoluut de beste leermeester!~Super!

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:50

Wij hadden op de manege een Wolfgang X Amor. Draak van een paard. steigerend de bak door als je iets vroeg waar hij geen zin in had. Op een gegeven moment heeft een meisje hem geleasd en zij won z'n vertrouwen. Ze heeft m inmiddels gekocht en dat gaat tussen die 2 super!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:12

FF off topic, kan het niet laten Haha! Toch wel een mooi verhaal van Kimmy, doet me een beetje aan onze Ramano zoon denken; tjonge wat heb ik daar af en toe mee afgezien maar hij ging zo ver dat je het net aan kon. Werd je weer iets beter dan deed hij weer iets moeilijker Haha! Maar ik moet zeggen dat hij en mijn pony de beste leermeesters waren die ik ooit had kunnen hebben.
Ook zat hij wel eens achter me aan, ik keihard rennen en dan hup over het hek. Toen ik ouder werd dacht ik van: ja dat kan zo niet en toen ging ik achter hem aan }> Toen vatte die de wereld even niet.
Over het algemeen is hij echt een schat en kan/kon ik alles met hem doen wat ik wou. Is ook een klophengst dus.... Als hij nu nog wel eens nukkig is (wat iedereen wel eens heeft) pest ik hem wel eens vind ie niet leuk maar later gaat hij dan knuffelen.

En ik bedoel maar; je moet wel met zulke paarden om kunnen gaan.

user_2293

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:21

OOK in mijn paardje zit amor en nog wel meer paarden waar de mensen van zeggen dat het Extreme duivel bloed is.
Ook zit er abgar in.
Het is een super braaf paard en is dus echt niet kopschuw.
als er een is die kan knuffelen is hij het wel echteen Kwijl
Maar hij zoekt wel zn mensen uit.
Hij kan vrijwel met iedereen overweg maar zo niet dan ook echt niet.
Maar of dat nou door zn bloed komt weet ik niet want toen ik hem kreeg vonden anderen het een hufter

user_2293

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:23

OOK in mijn paardje zit amor en nog wel meer paarden waar de mensen van zeggen dat het Extreme duivel bloed is.
Ook zit er abgar in.
Het is een super braaf paard en is dus echt niet kopschuw.
als er een is die kan knuffelen is hij het wel echteen Kwijl
Maar hij zoekt wel zn mensen uit.
Hij kan vrijwel met iedereen overweg maar zo niet dan ook echt niet.
Maar of dat nou door zn bloed komt weet ik niet want toen ik hem kreeg vonden anderen het een hufter

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:34

tja die van ons is een candy suprice (candyboy-luckyboy-amor) dus al wat verder weg. Hij is super braaf, maar houdt er niet zo van als je aan zijn hoofd komt. bijvoorbeeld vasthouden of vlechten of oren uitscheren of nog iets anders. Onze veearts waarschuwde bij de keuring zelfs voor het amorkarakter (had ik nooit van gehoord...) maar goed wij zijn erg tevreden met hem en hij doet het super in de sport. ach en een kind kan toch op pa of ma lijken! Er wordt altijd zoveel nadruk gelegd op de vader, terwijl moeders er toch ook veel toedoen?!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:50

oud topic..
Slotje!

Bergje75

amor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:35

Ik heb een paard van Inspekteur. Ze is echt vreselijk eigenwijs en echt pittig. Ook buiten is het echt opletten geblazen. Heb echt veel problemen gehad maar het gaat steeds beter. Ik heb genoeg stalgenoten die nooit een paard willen waar Amor in zit vanwege dat lastige gedrag. Op stal is ze overigens nooit zo Schijnheilig en zeker niet kopschuw; ik mag echt overal aankomen.

cicero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:00

Ik heb een beaujolaisxpelexamor
en als je hem kent is het een super paard zou geen ander meer willen.
kan wel heet worden maar is gewoon verder een sulletje