Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmy schreef:Op stal hebben wij een 28 jarige Amor afstammeling staan. Hij is nou ontzettend lief (soms nog een bommetje onder het zadel), maar 'vroeger' was hij een paard met een gebruiksaanwijzing. Het jammere ervan is, dat de eigenaar de gebruiksaanwijzing 'kwijt' was en hem niet samen met het paard kon door verkopen, dus moesten we zelf naar de gebruiksaanwijzing zoeken![]()
De eigenaar van deze ruin, heeft hem tot de Z dressuur weten te bewerken en L springen. Maar, je moet niet vragen hoe. In de begin periode, zat ze vaak onder zijn voerbak, want hij liet graag zijn tanden zien. Ze moest wachten tot haar moeder kwam om Touche weg te lokken met wat eten. Als ze met hem naar de buitenbak wou rijden of lopen, wat normaal gesproken 5 minuten verderop is, deed ze 2 uur over.
Hij kon enorm kwaad worden op kleine witte pony's, dus als hij er een zag, rende hij op ze af, en pakte ze zo bij de manen kam, om alle hoeken van de bak te laten zien. Je kon doen wat je wou, maar hij greep die pony!
Ook als je met hem wou 'spelen', de longeerzweep achter hem aan, dan keerde hij zich om, en ging hij achter JOU aan!
Ik weet nog wel, toen ik nog op de pony's reed, doodsbang voor hem was. als je langs zijn stal liep, deed hij de oren plat in de nek en ook dit keer ging de mond open. De meesten zijn nog bang bij hem binnen te komen, maar je moet gewoon overdreven vrolijk doen: 'Wat ben je weer vrolijk op deze vroege morgen!' Dan is zijn missie mislukt.
Doe je iets verkeerd onder het rijden? Dan pakt hij je vroeg of laat weer terug.
Hij is ontzettend lief met kleine kinderen, van een jaar of 3 á 4, die nog niet te eigenwijs zijn. Vaak zaten ze bij mij voor op het zadel en ik kon ze ook met een gerust hart alleen op Touche laten.
Zodra die 'lieve' kinderen beginners werden, pakt hij ze. Hij is de schrik van elke beginner, nu ook nog. Maar ik blijf erbij, hij is de beste leermeester!