Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sarabande schreef:En vooral ook op tijd ontwormen!!!!
ik kon niet meer editten dus maar even apart gezet.
, als ze als veulen een achterstand oplopen dan fiets je er jaren achteraan sarabande schreef:Tinne schreef:Ik ben niet tegen geen brok voeren, als ze voldoende hooi en/of kuil krijgen is dat denk ik wel voldoende. Maar ik vraag me dan idd wel af of daar alle stoffen in zitten die een veulen nodig heeft?
3 kg veulenbrok vind ik veel te veel voor een veulen van een half jaar oud.
Op welke basis vind je dat???
Mijn 2 veulens van 5 maanden oud bunkeren met gemak samen 6 kg Havens veulenbrok weg en zijn niets te vet, maar nog steeds wel glanzend in hun velletjes, hier foto's van vorige week.
viewtopic.php?f=59&t=488102
Daarnaast krijgen ze hooi en nog steeds gemaaid gras maar dat is meer voor het lekkere, er zit niets meer in.
Voeren doe je op het oog, maar om veulens gezond groot te brengen moet je echt investeren in de voeding die daar speciaal voor gemaakt wordt, naast ruimte en onbeperkte bewegingsmogelijkheid.
e wil niet weten hoe die beesten eruitzien en bovendien duurde het meer dan 2 a 3 jaar voor die paarden even sterk waren als een ander paard die wel goed gevoerd is als veulen/jaarling
) Nicole288 schreef:zo'n veulen wordt helemaal niet belast behalve wat hij zelf aan beweging neemt

Muesli zonder haver is ons aangeraden, en de "statjes" gaven aan dat er veel vitaminen inzaten en een goede calcium/fosfor-verhouding. Vond ik overtuigend genoeg.