dan heb je 1/3 fries, 1/3 haflinger en 1/3 appaloosa.
en heeft het super gedaan op de appaloosa sportdag.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nannes schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat iedereen meteen begint dat je zoiets toch niet verkocht krijg, want er zullen zat mensen zijn die niet naar de papieren kijken, maar naar het karakter en bouw van het paard.

Sammie schreef:Naar 'mijn' smaak en idee niks.
Simpelweg omdat je het hier wel over een leven hebt wat je op de wereld schopt en als je bij voorbaat al weet dat hij of zij zeer waarschijnlijk bij een manege (misschien wel manege Stegeman) eindigt, waarom zou je dan moedwillig zo'n leven op de aardkloot zetten. En dat terwijl je er financieel écht niet op vooruit zult gaan.
vlasta schreef:Het gaat er hier niet om of iets wel of niet verkocht zal worden.
Ik vraag naar een mening welke hengst jullie er mijn merrie zouden
zetten, naar jullie smaak en ideeen.

Sammie schreef:Lijkt mij vrij duidelijk dat ik een mening heb. Hij komt alleen niet overeen met wat jij graag wilt lezen.

loes-freke schreef:als je echt een aparte wilt hebben, denk dan maar aan mijn appaloosa hengst, en is niet duur in de dekking.

Marleen79 schreef:Tja...ik zou proberen om een wat rijtypischere pony te fokken... misschien een NRPS hengst?

vlasta schreef:Dan is het een ander verhaal. Als jij zeker weet dat hij over 2 jaar alsnog dat veulen wilt hebben en er dus een koper voor hebt dan zou ik met die koper overleggen wat hij graag wilt. Wilt hij een rijtypischer paard of wilt hij meer richting de haflinger?Ik wil zeker ook niet aanvallend overkomen maar ik weet al aan wie ik het veulentje ga verkopen en dat blijft in de famillie dus een goede baas krijgt het veulentje op zeker, maar het kan dus ook zo zijn dat ik het veulentje zelf houd en dat hij er alleen op gaat rijden..
Dit is in overleg met mijn neef.
Only_Tom schreef:Marleen79 schreef:Tja...ik zou proberen om een wat rijtypischere pony te fokken... misschien een NRPS hengst?
Ga ik in mee
Je wilt hem verkopen??? Dan moet je helemaal niet gaan fokken schiet je niks mee op
Citaat:groot vader van de appaloosa is toevallig een nprs hengst, vandaar die lange nek.
... zou niet zeggen dat ze kruising fries en haflinger is. ben benieuwd wat voor hengst je kiest. persoonlijk vind ik die appaloosa niet zo mooi voor een hengst, maar ieder zijn smaak he
Sammie schreef:Citaat:groot vader van de appaloosa is toevallig een nprs hengst, vandaar die lange nek.
En dat grote hoofd?
Foto's vind ik nou niet echt goed promomateriaal voor de hengst.