wie heeft een palomino met arabisch bloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: wie heeft een palomino met arabisch bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:26

wees blij dat deze El Bedavi XXII waar dus jou hafje(mams) vanaf stamt bestaan heeft.en via de Quarter (paps) Byerley Turk, Godolphin Arabian en anderen
Want zonder De Arabieren en nog een paar invloedrijke rassen waren er nooit de rassen geweest die er nu zijn.
Maar bij jou paardjes is het percentage Arabisch bloed zodanig laag geworden dat jij er dus niet eens over hoeft te spreken er zit Arabisch bloed in ze stammen in jou geval alleen nog maar Van een Arabier af meer niet.

En er word in dit topic gevraagd Palomino´s met een bepaald percentage Arabisch bloed, en niet Palomino´s die oorspronkelijk van de Arabier afstammen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:29

punkies; dank je ik ben ook erg trots op haar, lekker hoofdje he...

remsy; ja klopt, palominos die een bep. % arabisch bloed hebben.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:12

punkies schreef:
ben niet zo'n super arabjes fan, verder is ons Manga wel een leuk paard hoor (staat trouwens op dezelfde site op Manga van Kloosterend)

*Edit: *bekijkt je profiel. Ik moet wel zeggen dat ik die van jouw uitzonderlijk mooi vind!

Maar in je profiel staat dat Manga een Quarterhorse/Haflinger is?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:21

Afbeelding
Zie ook mn profiel, Cinderella.
NRPS-pony (dus min 25% arabisch), en op papieren staat dat ze palomino is. Ze heeft wel iets grijze manen en onderkant staart is ook grijs (door aalstreep).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:37

veerledec; ik heb je profiel gezien, ook een mooi paard hoor! zow! wie zijn haar ouders, weet je dat?

ik heb in mijn profiel 2 foto`s toegevoegd, hier werd mijn meissie nog even stermerrie op 16 jarige leeftijd!! goed he! ze heeft ook meerdere 1e premies gehaald, haar 2 zoon`s trouwens ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:15

mag ik een beetje super trots zijn op haar? 16 jaar en dan nog ster worden?
Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:47

Momenteel heb ik 3 palomino's met meer of minder Arabisch bloed:

licht palomino : Goldy 18 jaar, dochter van Sandokan OX uit een AA/SF moeder = 65% arabier, BAPS en RBP geregistreerd.

golden palomino: Peach Gold, 13 jaar, dochter van Florentijn O (Renville/Nimmerdor) x Goldy, BWP en RBP geregistreerd.

palomino pinto : Indira Gold, bijna 6 maanden oud, dochter van Indian Bogie Wogie (arabier x ASH) x Goldy, dus ook meer dan 50% arabier, BAPS en RBP geregistreerd.

en nog de kers op de taart:
cremello : Fantasy Lady, 6 maanden oud, dochter van Morgengold II x Peach Gold, langs moeders kant 19% arabisch bloed, BWP en RBP geregistreerd.

Goldy en Indy:
Afbeelding

Peach en Fancy:
Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:52

Die Peach is prachtig!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:09

Een halfbloed arabische palomino gekleurde dekhengst van de Royal Belgian Palomino stamboek. BAPS goedgekeurd.

Ma-Gomez : hoog arabische bloed percentage, heeft zowat alles gewonnen dat te winnen is op keuringen BAPS en RBP:
Afbeelding

Of een andere halfbloed palomino arabier, maar wel met veel sooty:
Sunny Boy :
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:12

hey peterina! dat cremello veulen is mooi gebouwd! de dekhengst (ik neem aan de bovenste van de 2 kleine fotos) staat ter dekking? heb je voor mij de afstamming en wat meer info? is het wat voor mijn merrie? ik wil ook wat weten over zn karakter en prestaties. wat kost een eventuele dekking van hem?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:26

Dank U. Zij was maar 10 weken op de foto en dood op! Julie had helemaal geen probleem om de twee vast te houden, Fancy stond er gewoon te slapen! Het waren de laatste foto's van de dag en waren net gemaakt voordat ze op de trailer gingen.

Dit is de link naar Ma-Gomez's blad op de Hengsten lijst van de Royal Belgian Palomino stamboek. Zijn eigenaar spreekt Nederlands (niet altijd vanzelf sprekend bij de R.B.P. )
Ik denk Gomez heel geschikt zou zijn voor je merrie. Hij heeft een uitzonderlijke brave karakter, is heel makkelijk in omgang (ook bij merries in de beurt), heeft al verschillende bereden competities bij de B.A.P.S. gewonnen, is gelaureert in 2004 als DE halfbloed kampioen van B.A.P.S., hij is ook al meervoud Supreme Champion geweest bij de R.B.P. op kleur en model et allures. Hij is goedgekeurd bij de B.A.P.S. en is ook levenslang goedgekeurd bij de R.B.P.
Ik weet niet wat zijn dekkingsgeld is (dacht wel rond de 500 euro - maar dit van horen zeggen), daarvoor zou je Pascal moeten bellen. Je mag gerust mijn naam laten vallen want Pascal en Laeticia zijn goede kennissen.
Het zou kunnen zijn dat hij voorgebracht wordt op de voorjaarsshow 2006 in maart. Dit zou een ideale gelegenheid zijn op hem te bezichtigen.
Zijn link:
http://www.royalbelgianpalomino.be/stambomen/M-A%20GOMEZ.pdf

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:33

Ik heb ook een palomino met arabisch bloed, 45%! Zijn vader is neron, een platenbonte vos, en zijn moeder speedy volita een valk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:57

Peterina schreef:
Dank U. Zij was maar 10 weken op de foto en dood op! Julie had helemaal geen probleem om de twee vast te houden, Fancy stond er gewoon te slapen! Het waren de laatste foto's van de dag en waren net gemaakt voordat ze op de trailer gingen.

Dit is de link naar Ma-Gomez's blad op de Hengsten lijst van de Royal Belgian Palomino stamboek. Zijn eigenaar spreekt Nederlands (niet altijd vanzelf sprekend bij de R.B.P. )
Ik denk Gomez heel geschikt zou zijn voor je merrie. Hij heeft een uitzonderlijke brave karakter, is heel makkelijk in omgang (ook bij merries in de beurt), heeft al verschillende bereden competities bij de B.A.P.S. gewonnen, is gelaureert in 2004 als DE halfbloed kampioen van B.A.P.S., hij is ook al meervoud Supreme Champion geweest bij de R.B.P. op kleur en model et allures. Hij is goedgekeurd bij de B.A.P.S. en is ook levenslang goedgekeurd bij de R.B.P.
Ik weet niet wat zijn dekkingsgeld is (dacht wel rond de 500 euro - maar dit van horen zeggen), daarvoor zou je Pascal moeten bellen. Je mag gerust mijn naam laten vallen want Pascal en Laeticia zijn goede kennissen.
Het zou kunnen zijn dat hij voorgebracht wordt op de voorjaarsshow 2006 in maart. Dit zou een ideale gelegenheid zijn op hem te bezichtigen.
Zijn link:
http://www.royalbelgianpalomino.be/stambomen/M-A%20GOMEZ.pdf

bedankt weer peterina!! ik ga nu even op de site kijken (dan mn bed in hahaha), ik zoek nl. wel een hengst die van karakter heel cool is, mijn merie is al een heethoofd. waar wordt hij in maart voorgebracht?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:59

sabien schreef:
Ik heb ook een palomino met arabisch bloed, 45%! Zijn vader is neron, een platenbonte vos, en zijn moeder speedy volita een valk.

die nearco van jou is ook een plaatje hoor! mooi! neron ken ik wel ja!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:00

@peterina; ik had al een voorgevoel door zijn naam en...ja hoor, hij stamt van Gomel ox af!! mooi!! ik heb 2 nakomelingen van Gomel met mijn merrie, 2 toppers!! beide 1e premie.....ik ga er eens over denken, laat je me nog weten waar hij voorgebracht wordt in maart? (M-A Gomez), ik heb zijn pedigree uitgeprint

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:17

remsy schreef:
wees blij dat deze El Bedavi XXII waar dus jou hafje(mams) vanaf stamt bestaan heeft.en via de Quarter (paps) Byerley Turk, Godolphin Arabian en anderen
Want zonder De Arabieren en nog een paar invloedrijke rassen waren er nooit de rassen geweest die er nu zijn.
Maar bij jou paardjes is het percentage Arabisch bloed zodanig laag geworden dat jij er dus niet eens over hoeft te spreken er zit Arabisch bloed in ze stammen in jou geval alleen nog maar Van een Arabier af meer niet.

En er word in dit topic gevraagd Palomino´s met een bepaald percentage Arabisch bloed, en niet Palomino´s die oorspronkelijk van de Arabier afstammen

daar had de TS niet om gevraagt hoa, Arabisch bloed = Arabisch bloed

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:54

Ik denk het toch echt wel lees maar dan snap je het wel
phannie schreef:
RaQuKA; jammer dat je er geen papaieren bij hebt, stiekum hoop ik wat familie te vinden van mijn merrie , maar wel een leuk paard joh! de kleur zoals jouw paard op de foto heeft, dat heeft mijn merrie in het najaar

phannie schreef:
remsy; ja klopt, palominos die een bep. % arabisch bloed hebben.

Anders word het vinden van die familie lijkt me toch erg moeilijk als in haar paardje al minstens 70% Arabisch bloed zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:08

iedereen die een palomino heeft, die ook nog een bep. percentage arabisch bloed heeft is welkom! ik vind het gewoon leuk om te kijken hoe anderen hun paarden eruit zien, ik ben gek op palomino`s (ook andere kleuren) ik vind het ook leuk om de afstamming te bekijken, je bent nooit uitgeleerd he! het is dus niet de bedoeling dat ik speciaal opzoek ben naar familie van mijn paard, maar het is natuurlijk erg leuk als ik die wel vind

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:35

phannie schreef:
ik heb het al eerder gezien, de pedigree zoals op die site vermeld klopt niet, dat hebben ze me vanuit belgie al verteld, er zit een rare fout in.van haar moeders kant is het;http://www.allbreedpedigree.com/ghibli dit is haar moedersvader.

en haar moeders moeder; http://www.allbreedpedigree.com/katun, (ik weet alleen niet hoe ik een link in bokt moet zetten die je meteen aan kunt klikken, maar je kunt m even kopieren en plakken dit zijn dus de ouders van Rhicca, de moeder van phanika.

Je kunt het gewoon aanpassen bij allbreedpedigree.com hoor... Miss leuk om het goed neer te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:18

@griebels; de pedigree van mijn paard is nu wel goed op die site, daar heeft remsy me mee geholpen, nog bedankt remsy!!

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:39

Ik heb er 1 25% arabier het lijkt alleen aan t karakter te merken af en toe wel 100% beetje adhd beest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:44

xjessx schreef:
Ik heb er 1 25% arabier het lijkt alleen aan t karakter te merken af en toe wel 100% beetje adhd beest

als ik zo de fotos bekijk in je profiel is jouw pony geen palomino, de kleur gaat meer in de richting van vos, die kleur komt van de haflinger kant van je pony. maar ik vind het leuk dat je hebt gereageerd hoor, begrijp me niet verkeerd

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:49

Ja idd ik snap wat je bedoeld, palomino is net wat lichter enzo maar de manen en dan dr vacht is toch weer palomino, hmm kan t niet uitleggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:37

xjessx schreef:
Ja idd ik snap wat je bedoeld, palomino is net wat lichter enzo maar de manen en dan dr vacht is toch weer palomino, hmm kan t niet uitleggen

kijk, als ik een foto van jouw paard naast de mijne houd dan kun je het veschil zien, jouwe is (lichte) vos en de mijne palomino
Afbeelding
Afbeelding

oester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:08

Meld zich!
Ik heb ook een palomino. Zit (geloof ik!) 46% arabier in.
Wat een mooierd die van jou Phannie!