Super lieve Jazz van mijn vriendin Geertruida. Beetje ADHD achtig paard, maar absoluut eerlijk. Tja, wat is een rotzak en hoe maak je die..?
Ik denk dat we allemaal wel een antwoord hebben...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jaduuh schreef:Wat een mooi koppie zeg !!
missmiekie schreef:het probleem met die ''jazzers'' is dat ze dat beetje extra wat de juryleden graag zien wel hebben, maar dan moet de ruiter/amazone daar wel mee om kunnen gaan. Ze zeggen wel eens: je kunt ze rijden of niet. Je moet met hun heetheid om kunnen gaan, anders gaat het gewoon fout. Zo hadden wij een poos een 4 jarige op stal, een jazz, ohw die was zoo apart, maar de eigenaar kon er niks mee, ze ging erop zitten, reed een rondje, schrok ie een keer oid en dan sprong ze eraf, zette ze m op stal en gaf m een kilo brok, ja zo moet je natuurlijk niet met ze omgaan.. Dat hebben ze echt heel snel door, ze zijn enorm slim. Na 2 maanden in training bij mn instructeur, was het probleem over, nog wel vlug en een keer schrikken, maar niet alle mogelijke manieren uithalen om de ruiter eraf te krijgen, het is dus echt kwestie van opvoeden en consequent blijven(maar dat moet je bij elk paard!)

Als ze niet bang is.
haha
Genaamt Mardo.
Justarman schreef:geen geldboom en wel een jazz? doe je leukhaha
Suelza schreef:Ik heb een jaarling Jazz-merrie. Een super aanhankelijk paardje, wel wat schrikkerig maar dat komt voornamelijk doordat er het eerste jaar van haar leven niet veel met haar is gedaan. Dat trekt nu met de dag bij.
Ze kan super lopen en heeft het bekende Jazz-hoofdje. Klein, luxe en een deukje.
daantjuhhh schreef:Suelza schreef:Ik heb een jaarling Jazz-merrie. Een super aanhankelijk paardje, wel wat schrikkerig maar dat komt voornamelijk doordat er het eerste jaar van haar leven niet veel met haar is gedaan. Dat trekt nu met de dag bij.
Ze kan super lopen en heeft het bekende Jazz-hoofdje. Klein, luxe en een deukje.
een vriendin van mij heeft een Jazz pony gekocht.
Ook z'n heel mooi klein hoofdje met deukje.
Echt super charmand beestje.
T is net Jazz maar dan in een kleinere variant!
We hebben m samen zadelmak gemaakt, zij erop en ik heb geholpen.
Ze is heel eenkennig en gevoelig.
In het begin ging ze zitten als je aan haar kont zat.
Maar ze is heel eerlijk en heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan.
Ook met zadelmak maken was ze super braaf.
Tis echt een tof beestje.