Belisar X Roemer merrie, welke hengst???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:48

Ik vind San Remo ook niet bijzonder, maar hij fokt wel goed! Hij lijkt over het algemeen beste veulens/paarden te geven.

Waarom niet weer met Scandic, als dat al een goed veulen was zou ik er gewoon weer mee terugfokken...

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:55

Sjappie schreef:
Waarom niet weer met Scandic, als dat al een goed veulen was zou ik er gewoon weer mee terugfokken...

Die Scandic is idd een hele goeie en mijn vader zit er ook aan te denken om dat weer te doen, maar ik vind het ook wel weer leuk om een gok te nemen met een andere hengst, mocht er weer een merrie uit Scandic komen dan gaat een van de 2 weg, want we vinden het niet handig om met 2 volle zussen straks door te blijven fokken, dan moet je meer aan professionele fokkerij gaan denken, maar voorlopig lukt dat nog niet zolang ik nog op school zit. (hun eerste doel is trouwens de sport hoor) Als we van, ik noem maar wat, Florencio een merrie zouden krijgen, dan hebben we wat variatie om mee door te fokken zeg maar, snap je? Daarom ben ik er wel voor om een andere hengst te kiezen. We hebben haar nu weer door Ub40 laten dekken, omdat we nu op een hengstje hopen en omdat er gigantisch veel vraag naar ons andere veulentje van hem was.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:50

Inderdaad logische beweegredenen. Snap het helemaal! (zit nog een beetje te denken wat voor hengst....)

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 23:25

Sjappie schreef:
Inderdaad logische beweegredenen. Snap het helemaal! (zit nog een beetje te denken wat voor hengst....)

Ik ook, het wordt alleen maar moeilijker... Zucht

Demini

Re: Belisar X Roemer merrie, welke hengst???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:13

Niemand meer ervaring met een hengst die het goed doet op Belisar?

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:30

007, maar dat is wel een luchtzuiger...

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:25

Belisar staat trouwens op de kliniek in Kesteren. Heb gehoord dat het niet zo goed met hem gaat. Maar wat hij precies mankeert, daar wilden ze niet te veel over kwijt...

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:37

Barbara_m schreef:

Hmm. daar hebben we al een jaarling een een veulen van uit een Lancet X Balzflug

Ik heb net de familie uit zitten zoekken van mijn paardjes en ben ineens heel blij, zo heeft mijn eigen troef een volle zus (elite) die 4 succesvolle veulens heeft gehad en een andere zus van hem was 6e op de pavo cup in 2002. De merrie waar het hier over gaat komt uit een moeder die o.a 6 veiling veulens heeft gehad, waaronder die van ons blijkt nu en daarnaast nog een sterhengst en een internationaal springpaard die nu door een young rider in duitsland wordt gereden.

Een van de zussen van onze merrie is gedekt door Florencio vorig jaar en dat schijnt een super veulen te zijn dus ik denk dat we voor Florencio gaan! Aangezien ik daar toch al de grootste voorkeur voor had, of heeft er iemand hele sterke argumenten om het niet te doen?

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:03

Dit is het 1,5 jarige Rubels hengst 'veulen' waar Barara_m het over had, Meet : Zanzibar.

Afbeelding

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:11

Hmmmm.... heb je ook een duidelijke foto van de merrie misschien? Als ik de veulens zo bekijk met in m'n achterhoofd de afstamming denk ik dat je wel wat lengte in je merrie zou mogen fokken. Hoe is de beweging? Hoe is de hals(aanzet)?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:19

Aimee schreef:
Hmmmm.... heb je ook een duidelijke foto van de merrie misschien? Als ik de veulens zo bekijk met in m'n achterhoofd de afstamming denk ik dat je wel wat lengte in je merrie zou mogen fokken. Hoe is de beweging? Hoe is de hals(aanzet)?

De foto's staan op de eerste pagina, meer foto's van de merrie heb ik niet. Iets meer lengte zou mogen, maar ik ben heel blij met de lengte die de veulens gekregen hebben. Ik hou nooit zo van die iele lang veulentjes. De beweging is van allemaal echt super. Ook de echte kenners stonden versteld van de beweging van beide veulens, dus het is niet zo dat ik gewoon trots ben op ze en daarom de beweging zo goed vind. Aan de beweging hoeft dus ook echt niks verbeterd te worden

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:34

Lengte in het lijf hoeft toch niet te betekenen dat een paard iel is?
Hoe is het exterieur verder?

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:25

Barbara_m schreef:

Dat is toch niet erfelijk..

Wat is er met Belisar dan? ik hoop dat het goed met hem komt..

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:32

Ik heb een Ferro x Belisar, zij is Elite sport.
Ze heeft een halfzus, dat is een Havidoff x Belisar: zij is Keur.
Dus dat zijn ook nog combinatie mogelijkheden die het goed doen.
Beide "dames" zijn trouwens absoluut geen vervelende krengen (dit schrijf ik erbij, aangezien dat zo snel word beweerd).

Verder zat er in deze "sportlijn" ook nog een Ramiro x Belisar.
Is misschien Rhodium een goede match?

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:38

Elisa2 schreef:
Barbara_m schreef:

Zeg ik dat dan? Maar ik ken er wel een (007's) aantal die dat OOK doen.

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:44

Citaat:
Citaat:

Zeg ik dat dan? Maar ik ken er wel een (007's) aantal die dat OOK doen.

Ik weet het, er zijn idd een hoop nakomelingen van 007 die luchtzuigen dus zal dat toch enigszins erfelijk bepaald zijn, luchtzuigen kunnen paarden om verschillende redenen doen, uit verveling, maar ook omdat ze een bepaald mineraal missen las ik laatst.
Maar ja wij hebben ook 2 nakomelingen van hem en die hebben alleen nog maar op de wij en in de koppel op stal gestaan dus die zijn nog niet toe gekomen aan luchtzuigen, misschien als ze straks op stal staan wel, maar ja, dan maar een luchtzuigband om.
[/quote]

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:47

karinna schreef:
Ik heb een Ferro x Belisar, zij is Elite sport.
Ze heeft een halfzus, dat is een Havidoff x Belisar: zij is Keur.
Dus dat zijn ook nog combinatie mogelijkheden die het goed doen.
Beide "dames" zijn trouwens absoluut geen vervelende krengen (dit schrijf ik erbij, aangezien dat zo snel word beweerd).

Verder zat er in deze "sportlijn" ook nog een Ramiro x Belisar.

Rhodium ben ik niet zo weg van en er wordt naar mijn idee al veel te veel mee gedekt.
Wij hebben een Havidoff X Recruut die echt niet makkelijk is en dat is heeeeeeel rustig uitgedrukt, het is gewoon een rot beest met rijden (ben blij dat ik er niet dagelijks op hoef haha) en die Belisar van ons is ook echt een kreng. Ferro heb ik ook nooit zo problemen mee, maar ik denk dat je in je handjes mag klappen dat die Havidoff X Belisar van je zo braaf is haha, zijn er maar weinig

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:48

Heeft er niet heel toevallig iemand een Florencio x Belisar waarvan de merrie ook nog enigszins op die van mij lijkt?

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:57

nils schreef:
maare k zelf denk dat sandreo wel n leuke combi wordt!(fokken is gokken hahah)

Niet bepaald gokken hoor! 100% een traag achterbeen.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:58

Desire schreef:
Barbara_m schreef:

Hmm. daar hebben we al een jaarling een een veulen van uit een Lancet X Balzflug

Ik heb net de familie uit zitten zoekken van mijn paardjes en ben ineens heel blij, zo heeft mijn eigen troef een volle zus (elite) die 4 succesvolle veulens heeft gehad en een andere zus van hem was 6e op de pavo cup in 2002. De merrie waar het hier over gaat komt uit een moeder die o.a 6 veiling veulens heeft gehad, waaronder die van ons blijkt nu en daarnaast nog een sterhengst en een internationaal springpaard die nu door een young rider in duitsland wordt gereden.

Een van de zussen van onze merrie is gedekt door Florencio vorig jaar en dat schijnt een super veulen te zijn dus ik denk dat we voor Florencio gaan! Aangezien ik daar toch al de grootste voorkeur voor had, of heeft er iemand hele sterke argumenten om het niet te doen?

Het zou wel eens kunnen zijn dat je veulen wat beknopt wordt

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:00

Elisa2 schreef:
Barbara_m schreef:

Dat zeg jij...
Dat luchtzuigerstrekje komt bij Rubinstein vandaan..

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:02

[quote="Mansolein"]misschien Universeel de halfbroer van UB40?[/quote]

mist de lange lijnen. Overigens wel een hengst die een fijne tact heeft

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:07

Barbara_m schreef:
Ik zou Trento B kiezen vanwege de bloedlijn

Maar past Trento ook bij de merrie...

Barbara_m schreef:
maar het gokje wagen op Rubels of Florencio.

Een goed sportpaard is nog niet automatisch een goede fokhengst..

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:09

karinna schreef:

Is nog niet zo'n verkeerde gedachte.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:40

Trento kies ik absoluut niet, hij geeft toch vaak wat onderhalzen en daar ben ik echt niet weg van en aangezien de mrrie zelf ook een beetje een onderhals heeft, wil ik dat risico niet nemen.
Rhodium wordt het ook niet, ben ik gewoon niet zo weg van.
Van Florencio heeft haar zus ook een veulen gehad en dat schijnt een heel goed veulen te zijn (inmiddels jaarling) heb helaas geen foto's gezien. Maar dat was voor mij een reden om Florencio voorlopig even op de eerste keuze te zetten en na Florencio komt Olivi. Dat blijf ik een geweldig dier vinden en via Ub40 heeft zijn bloed ook tot een hele mooie match bijgedragen met mijn merrie.