Pukpaleisje schreef:Ja herinner mij de hngst goed als drie-jarige in Den Bosch, niemand wilde hem aan de hand binnen leiden toen slachtoffer werd gevonden liet deze hem los, hengst ging in een hoek staan ,toen geprobeerd werd het 'm aan het lopen te krijgen sloeg de hengst gevaarlijk naar zijn aanjagers met de nodige voorzichtigheid werd de hengst toen weer afgevoerd: niet te beoordelen vanwege (slecht) karakter...Had blijkbaar in Ermelo ook al streken laten zien maar dit was de spreekwoordelijke druppel...Citaat:Een jonge belgische hengst: Sierappel (Montecristo x Flemmingh x Koberlina stam. Erg mooie hengst, is dit jaar naar de wereldbeker jonge paarden geweest. Wij zochten ook een hengst met een koel karaker voor een volbloed merrie. Zijn naar hem gaan kijken en is echt een plaatje met een fantastisch karakter.
Ook al die hengsten die op grond van hun veulens beoordeeld worden op karakter vind ik altijd wel grappig.
Ik heb een te lief en braaf veulen van United x Jazz x Hurricane maar zou die combi toch niet aanraden als iemand naar een braaf karakter zoekt.
) Het achterbeen gebruik van deze paarden is niet super sterk maar, dat ligt er ook wel welke merrie je heb laten dekken. Het karakter van de paarden ligt bij de veulens die ik heb gezien heel erg aan de merrie..