veiling academy bartels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: veiling academy bartels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:10

Sidestep Kennedy x Michelangelo € 27.500
Vigoroso Rolex x Flemmingh € 21,600
Viktor Diamond Hit x Jetset € 55,000
Unico Jazz x Don Schufro € 16,000
Von Primaire Don Primaire € 35,000
Uzz Jazz x Welthit € 19,000
Ulivia Olivi x Rohdiamant € 55,000
Royal Jester Royal dance x D-Day € 30,000
Don Quappo Don Larino x Landor S € 25,000
Veritas Ronaldo x Appolonius € 11,000
Liverpool Londonderry x Airport € 15,000
Verdi Krack C x Jackson € 14,000
Valerius Mr Concorde x Belisar € 16,000
BonBon Flemmingh x Wendekreis € 42,500
Uniek Gribaldi x Haarlem € 80,000
Undercover Gribaldi € 19,000
Tyron Hamlet x Tangelo € 75,000
Twister Kennedy x Wellington € 42,500
Udina Jazz x Burgraaf € 25,000
Vancouver Stravinsky x Donnerschlag € 30,000
Varisto Jazz x Houston € 100,000

In een woord, belachelijk! Zoveel geld voor paarden uitgeven? Ik kan me niet voorstellen dat het echt allemaal van die mega-aparte paarden waren. Je moet wel echt geld teveel hebben wil je op zo´n veiling kopen hoor.

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:46

Idd belachelijk! Volgens mij zijn de mensen die gewoon een leuk paardje wilde kopen voor een normale prijs voor niets gekomen..

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:22

als je een paard wil kopen voor een leuk prijsje moet je die niet op een elite veiling zoeken
De paarden die daar ter veiling staan worden veelal gekocht voor ruiters als Imke en Anky en noem het hele rijtje zo maar op
De meeste paarden gingen ook naar de teams van verschillende landen
Er zat een paard bij dat een paar maanden geleden in engeland geveild is en nu weer hier en inmiddels is hij al weer bijna doorverkocht
Op een elite veiling vind je geen paarden die jij en ik in de gewone wedstrijd sport tegen komt die zitten meteen in de hoge klasses
Behalve die 007 dan misschien die voor 8 gegaan is en de paardjes onder de 20 werden ook door mensen gekocht die wel iets meer te besteden hadden en waarvan je er misschien nog wel ergens 1 van tegen komt
Van de rest hoor je pas over een paar jaar in de landen teams

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:47

holymoly wat een prijzen! Zouden die mensen net zo goed kunnen rijden als dat ze geld hebben?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:50

Precies.. als je een leuk paard voor een leuke prijs zoekt, heb je daar eigenlijk niks te zoeken.. je kan garanderen dat je nu eenmaal wat meer neerteld.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:40

Suzanne F. schreef:
Ulivia Olivi x Rohdiamant € 55,000

Als ik me niet vergis, is deze merrie ook aangeboden geweest op de veilingen van STV. Eerste keer was die zogezegd verkocht zo rond de 10.000 geloof ik (kan het niet exact meer zeggen), weet wel dat de merrie het jaar daarop terug werd aangeboden... en toen volgens mij niet gegund is. Hier is toch gerommeld denk ik!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 07:15

bijna al die paarden zijn al op andere veilingen aangeboden zo gaat dat nu eenmaal in die wereld
Paarden vertrekken van hier naar Engeland worden daar op een veiling verkocht gaan dan weer naar Nederland om dan 3 maanden later weer op een veiling verkocht te worden
Soms hebben ze geluk en winnen ze er bij maar soms gaat het ook mis
Een paard wat 3 maanden geleden nog over de 50 duizend weg ging bracht nu maar 16 op, dat risico lopen ze en dat calculeren ze ook in.
Het waren toch allemaal geselecteerde paarden die er waren je kon niet zomaar je paard opgeven om daar te laten veilen
En zoals ik al eerder zei de meesten zijn gekocht door sponsors voor de top ruiters en waarschijnlijk zien we er over een jaar of 3 a 4 wel een paar terug in de topsport
Veel werden er achter bij de stallen al weer door verhandeld

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:00

Waarom zie ik dit topic nu pas?
Ik ben er op een woensdag heen geweest toen ze alleen voorgebracht werden, ik vond die Verona idd heel gaaf een jazz x ??? weet ik niet haha een vriendin van mij moest veel paarden uit brengen Stephanie dörr, zij heeft mij les gegeven voordat ze bij stal korenbloem ging werken.
Zij bracht dat paard voor wat voor 205.000euro weg ging

Was leuk heh Vond ze allemaal heel gaaf

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:17

xjessx schreef:
Waarom zie ik dit topic nu pas?
Ik ben er op een woensdag heen geweest toen ze alleen voorgebracht werden, ik vond die Verona idd heel gaaf een jazz x ??? weet ik niet haha een vriendin van mij moest veel paarden uit brengen Stephanie dörr, zij heeft mij les gegeven voordat ze bij stal korenbloem ging werken.
Zij bracht dat paard voor wat voor 205.000euro weg ging

Was leuk heh Vond ze allemaal heel gaaf

Ja het waren allemaal hele gave beesten maar ja als je weet wie in de selectie zaten die de paarden gezocht hebben en het ook georganiseerd dan kon je alleen maar top klasse verwachten
Die 007 Valient was ook goed maar ja die is maar voor 8 gewoon genomen door iemand omdat die net iets minder was als de rest op die avond omdat hij zowat op zijn wenkbrouwen liep zo moe was hij met zijn 3 jaar
Er is in de afgelopen week heel wat van de paarden gevraagd en er waren er dus ook een paar helemaal niet bij omdat die kreupel stonden van het zware werk
Als je alleen zaterdag al bekijkt hebben die paarden eerst 3 uur lang dan die en dan die op zijn rug gehad om te proberen en dan savonds nog even alles uit de kan voor de veiling
Dat kan je niet verlangen van zo'n jong paard en dat is dus wat er mis ging met die 007

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:26

Weet iemand wat er verder achter die 007 zat? Ik zie hem niet in het rijtje staan, ook niet op die site.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:25

Jan_VT schreef:
Suzanne F. schreef:Ulivia Olivi x Rohdiamant € 55,000

Als ik me niet vergis, is deze merrie ook aangeboden geweest op de veilingen van STV. Eerste keer was die zogezegd verkocht zo rond de 10.000 geloof ik (kan het niet exact meer zeggen), weet wel dat de merrie het jaar daarop terug werd aangeboden... en toen volgens mij niet gegund is. Hier is toch gerommeld denk ik!

Nee, klopt niet helemaal. Ulivia is de eerste veiling van STV niet verkocht (werd toen niet gegund). Dit jaar werd ze op de veiling aangeboden en verkocht voor 10.000 euro. En nu dus weer voor 55.000 verkocht. Dus er is goed winst op de merrie gemaakt.

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:53

kattebeest schreef:
Het loonde dus toch de moeite om een paardje bij STV te kopen en dan in Hoge Mierde weer aan te bieden...

Idd.

Schandalig toch hoe er met die dieren gezeuld wordt...