Obelisk nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:00

MaestroE schreef:
dit is onze hengst (moeders vader) Beethoven x Obelisk
Hier is hij zo'n 2 maandjes. Hij is heeel erg nieuwschierig!!! Er ondeugend maar ook wel erg lief!
Hij is nu nog donkerder, ik maak nog een keer een topic van z'n kleurveranderingen

Afbeelding

dit is toch niet ou paard die is van piet

Imker

Re: Obelisk nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:27

Bij deze een foto:

Afbeelding

Achilles is op deze foto (vandaag gemaakt) 6.5 maand oud. Hij heeft een zeer sterk achterbeen. Is nu van achter wat overbouwd, maar over het algemeen vind ik hem een zeer mooi en spekend model hebben.

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 17:21

Leuk dat er nog zoveel nakomelingen van Obelisk op bokt zijn!!

Iemand enig idee wat er op het moment met hem zelf gebeurd? Van de week las ik in de paardenkrant iets over hem dat hij 2de was geworden bij het Z Sgw, maar kon me haast niet voorstellen dat dat dezelfde was?
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 17-11-05 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:22

Mooi veulen imker!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:58

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:24

Hier heb ik nog een foto van mijn Obelisk

Afbeelding

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:44

ik heb een pony in verwachting van ub40 ze heet nikita (epony) maar ik weet haar afstaming niet .

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:21

hihi Wisje (Obelisk x Rex Magna) werd al meerdere keren genoemd hier in dit topic zag ik, hier is ze dan

deze zomer, precies 2 jaar oud

chique hoofdje
Afbeelding

hier is ze net terug van een halfjaartje opfok

2 jaar en 3 maanden oud
Afbeelding

bijna 1.65 en manen eraf
Afbeelding

tsjaaa dit gebeurd er als ze los in de bak erbij is als ik met mn andere paard balkjes ga draven
Afbeelding

meer van die gekke foto's met Q samen viewtopic.php?f=10&t=486289&hilit=

in profiel nog een foto van Obelisk zelf en van Rex Magna

ze is SUPERnuchter en braaf in de omgang, zolang je maar van haar achterbenen afblijft

wel is ze wat eenkennig, ze vind aandacht (en eten krijgen ) van iedereen leuk maar 'enge' en nieuwe dingen vind ze oke als ik er bij sta, bij een ander vind ze t iets minder

ben benieuwd, rond juni 2006 gaat ze onder t zadel denk ik(is van eind juli dus doe rustig aan)

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:01

ik zie wel duidelijk overeenkomsten tussen de Obelixen die hier staan en die van een vriendin.
Ze hebben allemaal wel wat van elkaar weg op de een of andere manier.
Die ik ken kan trouwens erg mooi sjouwen.. leuk beest is dat ook!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:22

Ik heb twee obelisks hier gezien, die werden hier zadelmak gemaakt. Eentje was een ruin en was best makkelijk, de ander was een merrie en erg moeilijk ( op stal echt een kreng). Al hoewel die laatste met rijden ook wel beter werd later. Heb hem nu al een tijd niet gezien.

redje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:00

allemaal stuk voor stuk hele mooie paarden.. vooral diej enne is leuk die over die balken springt:P:P:P

AVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:54

Wij hebben een twee jarige zwartbruine hengst Obelisk x Zeoliet! Hij gaat volgende week voor de hengstenkeuring. Hij kan goed bewegen en wil ontzettend hard werken. Het exterieur is heel mooi langelijnd, hij wil alleen soms ietsje zijn hals wegdrukken! Ik denk dat het een heel fijn dressuurpaard gaat worden!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:33

Ha een hele groep met Obelisken, en allemaal foto's erbij, wat wil je nog meer!

Mijn Obelisk is een ruin, hij heet Whizard en is nu 2,5 jaar oud. Hij is donkerbruin, heeft ook een heel sterk achterbeen, een mooi hoofd. Hij is heel nuchter en durft veel dingen te proberen, maar het is wel een beetje een binnenvetter. Hij is nu al ongeveer 1.67m denk ik en iedereen roept dat hij vast heel groot wordt. Ik hoop eigenlijk dat ie een beetje stabiliseert rond de 1.70.
Zijn moeder is van Michelangelo x Le mexico. Ik zag dat er meer mensen waren met een mix van Michelangelo.

Foto's van Whizard zijn te vinden op: http://community.webshots.com/user/whizard104

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:32

Obelisk heeft deze week een paar fijne zonen laten zien in Ermelo:

"Vijftien dressuurhengsten verder 22-11-2005

Obelisk met zes aangewezen zonen ‘dagwinnaar’.

Vandaag werden dertien van de 44 hengsten in de kooi aangewezen voor de tweede bezichtiging. Een hengst werd ster verklaard.
Frenk Jespers noemde de volgende hengsten als meest opvallende van de dag:
134 (Diamond Hit x Donnerschwee) – maakt zich groot in de baan, veel tritt en afdruk in de draf en de galop
399 (Metall x Elcaro) – maakt zich mooi in het front, veel tritt in de benen, extra afdruk, kan mooi vertrekken en goed terugkomen op het achterbeen
420 (Negro x Monaco) – waardeert zich op in de baan, beweegt bergop met afdruk en kan goed schakelen
421 (Negro x Flemmingh) – royaal model, veel souplesse in draf en galop en mooi bergop bewegen
445 (Obelisk x Ferro) – mooi dressuurmodel, toont goede instelling, veel tact in draf
458 (Obelisk x Goodtimes) – correct, naar boven gebouwd paard, goede draf en galop
482 (OO Seven x Flemmingh) – scherp model, maakt zich mooi in beweging, veel tritt in de benen

UITSLAG EERSTE BEZICHTIGING / 22 NOVEMBER

TWEEDE BEZICHTIGING:
134 Diamond Hit x Donnerschwee
399 Métall x Elcaro
420 Negro x Monaco
421 Negro x Flemmingh
445 Obelisk x Ferro
447 Obelisk x Juventus
448 Obelisk x Aram
450 Obelisk x Biotop
452 Obelisk x Ferro
458 Obelisk x Goodtimes
478 OO Seven x Able Albert
482 OO Seven x Flemmingh
507 Osmium x Burggraaf
509 Osmium x Zeoliet
519 Paddox x Michelangelo

STER VERKLAARD:
402 Métall x Let's Go V

(JV, overname niet toegestaan)"

Bron: www.kwpn.nl

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:31

Ik heb de wedstrijden ook al een tijdje in de gaten gehouden maar zag weinig over Obelisk. Nu is Kirsten ook met een boel paarden actief maar ik begreep dat hij even een blessure heeft gehad en dat het dekken en dressuren een beetje moeilijk te combineren was. Ik hoop dat hij er binnenkort weer bij is! Heb hem een aantal keren "life" gezien en dat is wel de moeite waard. Heb toen ook foto's close up mogen maken. Hoop dus Kirsten binnenkort weer in de bladen terug te zien met Obelisk. Gaaf zeg dat er 6 zonen naar de 2e ronde door zijn. Vlgs mij worden dit echt de jaren waarin je zijn nakomelingen gaat zien nationaal en internationaal.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:48

Ik heb ook een Obelisk. Een donkerbruine ruin van 04-07-2001.
Hij heet Unicum en heeft een lief karakter net zoals zijn vader! Op stal is het een eerste klas charmeur en onder het zadel is ie steeds méér werkwillend (was lang niet goed aan het been) De 4 wedstrijden die wij nu hebben gehad in de B-dressuur zijn:
153 en 172 punten bij Jury Roelofsen
148 en 143 punten (welverdiend!) bij Jury H. Goudsmit uit Haarlem
Clubkampioen geworden met 173 punten bij Jury A. Hoogendoorn
160 en 166 punten bij Jury H. Goudsmit uit Haarlem
Afgelopen zomer heb ik hem 3 maanden vakantie gegeven en dat heeft hem zeer goed gedaan!!! Hij is in de breedte en in de hoogte gegroeit!

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 16:47

Obelisk met zes nakomelingen vertegenwoordigd

ERMELO – Afgelopen dinsdag was Obelisk dagwinnaar in Ermelo. Zes zonen werden doorverwezen naar de tweede bezichtiging. OO Seven had een interessante zoon erbij lopen. Deze kwam uit een Flemmingh-moeder en viel in alle aspecten op. De volgende hengsten zijn door: 134: Diamond Hit x Donnerschwee, 399: Métall x Elcaro, 420: Negro x Monaco, 421: Negro x Flemmingh, 445: Obelisk x Ferro, 447: Obelisk x Juventus, 448: Obelisk x Aram, 450: Obelisk x Biotop, 452: Obelisk x Ferro, 458: Obelisk x Goodtimes, 478: OO Seven x Able Albert, 482: OO Seven x Flemmingh, 507: Osmium x Burggraaf, 509: Osmium x Zeoliet en 519: Paddox x Michelangelo.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:55

Die Obelisk! Hopelijk komt hij met een spetterende come-back weer in de ring!
Voor foto's van 1 van de eerste zonen van Obelisk: kijk op www.dekasteeltoren.nl onder kopstukje: Unicum en Danielle 13-11-2005. Foto's zijn gemaakt op het laatste zonnige dagje van november (en toen kregen wij dit pokke-winter-weer)
Danielle is een stalgenoot van mij die Uniucm véél beter kan laten lopen dan ik zelf doe. Danielle is Z dressuur op de pony's geweest en heeft nu een 5,5 jarige Gribaldi. Af en toe rijdt zij mijn allerliefste Unicum.

Unicum = een Obelisk uit een Elite moeder van Olympic Ferro.
Hij is nu bijna 4,5 jaar oud (over 2 maanden)

Unique_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:15

[b]Hallo!!!!
Afbeelding
ik heb ook een nakomeling van Obelisk. Hij heet Unique en is 4 jaar oud. Hierboven zie je een foto van ons2..

Owjah ik heb nog een vraagje ... de mensen die een afstammeling van Obelisk hebben. en er een foto van op de pc hebben.. wilt u die dan astublieft mailen, zodat ik die op mijn site kan zetten? u kunt dit mailen naar unique_lady@zeelandnet.nl
wilt u dr dan ook de naam, leeftijd en schofthoogte bijzetten? en wie de moeder is.. zodat ik voor iedere nakomeling een soort van pagina kan maken.

Groetjes Sandra

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:13

Sandra, ik heb net een foto van die van mij naar je gemaild.

Groetjes Linda

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 20:25

Wat voor site is dat dan? Ben wel nieuwsgierig

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:32

Ik heb je ook een mail gestuurd en ben ook wel benieuwd naar wat voor een site het is.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:23

Eerlijk gezegd heb ik liever niet dat mijn foto's zo gebruikt worden, hier op Bokt kan ik hem wissen als ik wil en ik hou graag zeggenschap over mijn dingen. Sorry.

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:33

Daarom wil ik ook eerst weten wat voor site het is

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 10:24

Ik snap er echt geen drol van:
Ik probeer zo'n mini fotootje te plaatsen naast mijn naam maar ik kan niet vinden waar ik en hoe ik dat moet uitvoeren.

En ook zo'n motto-tekstje onderaan weet ik niet hoe ik dat moet plaatsen. Ik had hem ingevuld maar hij heeft hem niet geplaatst.

Wie kan mij even helpen?