bonte fries, barockpinto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

briandylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:37

leonietje schreef:
Ik ben ook al dagen aan het kijken en denken en weer kijken...naar hengsten voor mijn Fries.
Ik dacht zelf aan een welsch cob, wie weet een mooie hengst voor mij, stuur me dan even een emailtje.
Ben erg benieuwd naar de reacties!

Groetjes
Hoop voor jou dat er net zo een lekker ding als hier boven uit komt .(mits je daar zelf ook van houd natuurlijk)

Famke_93

Re: bonte fries, barockpinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:45

Geef mijn maar een raszuivere fries of tinker!
Dan weet ik zeker dat alles goed is en dat het karakter ook goed is wat gewoon bij het ras hoort!

Voor mij geen kruisingen!

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:47

Ach dat zegt niets over het karakter, of je nou een kruising hebt of een raszuivere.

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:48

briandylan schreef:
leonietje schreef:
Ik ben ook al dagen aan het kijken en denken en weer kijken...naar hengsten voor mijn Fries.
Ik dacht zelf aan een welsch cob, wie weet een mooie hengst voor mij, stuur me dan even een emailtje.
Ben erg benieuwd naar de reacties!

Groetjes
Hoop voor jou dat er net zo een lekker ding als hier boven uit komt .(mits je daar zelf ook van houd natuurlijk)

JA IK dat hoop ik ook ja !

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:02

Een fries is van vroeger uit een bont paard!
hahaah...
Daarom ook dat een fries nu geen witte aftekeningen mag hebben, omdat de kans dan te groot is dat er een bont gen in zit...

Ik vind het wel gaaf dat er nu juist mensen zijn die de bonte friese paarden van vroeger terug halen!

QuirA

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:08

Ik vind het gave paarden! Er worden nu ook veel arabieren met friese paarden gekruist. Ook mooie beesten, dan heb je een heel elegante fries met een knikje in de neus.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:11

Echt mooie paarden zeg!
Ik heb altijd gezegt: Over 10 jaar wil ik of een Fries (vanwege het stoere uiterlijk), of een Tinker (vanwege het uiterlijk en de kleur)..
Dit is dan de ideale oplossing!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:33

QuirA schreef:
hahaah...
Daarom ook dat een fries nu geen witte aftekeningen mag hebben, omdat de kans dan te groot is dat er een bont gen in zit...

Ik vind het wel gaaf dat er nu juist mensen zijn die de bonte friese paarden van vroeger terug halen!

QuirA

GRAPPIG DIE VAN MIJ HEEFT EEN WITTE KOL.
MAAR IS OOK KRUISING HOOR , 1/4 HAFLINGER

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:31

Citaat:
hahaah...

QuirA

@ QuirA: Waar haal je dat vandaan dan?
Moet je wel bewijzen hebben!
Ik ben namelijk zelf eigenaar van een ECHTE fries!
Dus als je goed opgelet heb weet je dat ze wel witte aftekeningen mogen hebben, alleen op het hoofd en niet op de benen!
En geloof me, ik heb alle boeken van de fries hier thuis en ik heb net alles door gezocht maar nergens staat er iets over bonte friezen van vroeger!

Famke_93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:33

En mijn Fries heft ook een witte vlek op d'r hoofd, en d'r dochter ook, maar het zijn ECHTE (Raszuivere) Friezen!

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:16

Volgens mij is Remmelt323 doorverkocht naar Amerika omdat hij bont vererfde. Dus ik geloof wel dat er vroeger bonte friezen waren.

Ik heb ook ergens een keer bruine friezen gezien op internet. Heeft iemand een idee wat de naam van de site is?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:53

De Friezen komen uiteindelijk voort uit de zuidelijkere barokke types zoals de Andalusiers.
Er zijn ooit wel witte Friezen geweest (waarschijnlijk heette het toen nog geen Fries ), maar van bont heb ik nog nooit gehoord.

Misschien wel weer een idee om terug te fokken met Andalusiers en Friezen, want dan kunnen we weer echte spierwitte sprookjespaarden krijgen.

vverpaalen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:16

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:09

Beber schreef:
De Friezen komen uiteindelijk voort uit de zuidelijkere barokke types zoals de Andalusiers.
Er zijn ooit wel witte Friezen geweest (waarschijnlijk heette het toen nog geen Fries ), maar van bont heb ik nog nooit gehoord.

Misschien wel weer een idee om terug te fokken met Andalusiers en Friezen, want dan kunnen we weer echte spierwitte sprookjespaarden krijgen.

kan zijn als ik me vergist maar er heeft hier op Bokt toch een witte fries te koop gestaan?!....weet het haast zeker, volgens mij was het een merrie...was echt een tof beessie om te zien!!....ik ga eens op zoekfuntie kijken...(als die het doet)

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:14

hmmmmm zo mooiiiiiiiiiiiiii
ik zal er ook een willen hebben maar ik kon eengewone fries al niet betalen laatstaan deze pfffffffff wou dat ik meer centjes had.
wie heeft er nog een foto van bonte bart vind hem zo geweldig

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:16

RUBYWHITE schreef:
Je ziet wel meer kruisingen met fries x kwpn (bont), vooral Vrieswijk had indertijd meerdere nakomelingen, zo ook hun hengst Gaye.

Persoonlijk zie ik het als ras-kruising en geen nieuw ras, zulke paarden krijgen veelal ook geen papier...

Tsja..maar je hebt nu toch ook een speciaal stamboek voor de arabo-friezen, ik dacht tenminste dat ze zo heetten.

Ik vind het erg leuke paarden, ik wil er wel een

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:19

Kippie83 schreef:
En mijn Fries heft ook een witte vlek op d'r hoofd, en d'r dochter ook, maar het zijn ECHTE (Raszuivere) Friezen!

Idd, wij hebben thuis 3 friezen, 1 heeft een kol (staat op het papier, het zijn meer een paar witte haartjes, maar ok) en die merrie is ster geworden 2 jaar geleden, dus het mag wel.

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:22

Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 02-11-05 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:23

op http://www.barockpinto.com/ vind je bij deckhengste wel wat foto's van barockpinto's ik vind ze wel iets hebben in ieder geval!

xxx-jes Kim

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:33

Het heeft idd wel wat
Wel apart hoor

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:10

Dimitri schreef:
Afbeelding

de topic die erbij hoort: viewtopic.php?f=5&t=419868

het is geen stamboekfries..maar wel leuk om te zien!!

Dat is bijna wat ik bedoel, nu nog een beetje meer barok en wat chiquer, maar met de manen en staart van een Fries ( de slag erin ) en dan SPIERWIT !

crazymolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:19

hoi, daar ben ik weer, ik had niet gedacht dat ik zo veel reactie kreg over de arockpintos, maar ik heb nu gevroren sperma laten komen voor mijn meerie. Maar hoe kan ik hier een foto van mijn merrie plaatsen?hoi, daar ben ik weer, ik had niet gedacht dat ik zo veel reactie kreg over de arockpintos, maar ik heb nu gevroren sperma laten komen voor mijn meerie. Maar hoe kan ik hier een foto van mijn merrie plaatsen?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:21

Dit is een Fries X Andalusier.

Afbeelding

Wie weet, wordt het ooit nog wat, hij is pas 2, maar ik bedoel toch meer veredeling, vind deze een beetje lomp, btw het is wel een schimmel.

Toch vragen ze er 5700,-- eurootjes voor, is toch de meoite waard om over het fokken ervan na te gaan denken.

crazymolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:26

ik wil zeker niet fokken, alleen maar nog een veulen van de barockpinto Nico II,
maar hoe gaat dat nu met de foto??

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:30

Kimmie261 heeft ook een kruising AndaxFries en het is een heel mooi veulen vind ik.