informatie over Houston (nakomelingen)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:12

Wat jij beschrijft in het karakter heeft mijn merrie van Belisar ook,echt super werkwillig,stopt zelf haar hoofd in het halster en hoofdstel.Maar consequent en duidelijk zijn is wel belangrijk.Dus je moet wel goed weten waar je mee bezig bent.

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:52

Elisa2 schreef:
Wat jij beschrijft in het karakter heeft mijn merrie van Belisar ook,echt super werkwillig,stopt zelf haar hoofd in het halster en hoofdstel.Maar consequent en duidelijk zijn is wel belangrijk.Dus je moet wel goed weten waar je mee bezig bent.

Mijn Houston precies hetzelfde haha, maar mijn Belisar is daarentegen echt een k*t merrie om het maar even zo te mogen zeggen, maar zij wordt ook alleen voor de fokkerij gebruikt, eigenlijk heel jammer, want de merrie kan super lopen, maar we hebben geen tijd om haar in te rijden en ieder jaar is er weer een veulentje aan haar zij en met haar karakter zou je haar eigenlijk een jaar niet moeten laten dekken, zodat je even door kan rijden, maar ze fokt zo mooi dat we dat toch maar niet doen. En anders zouden we haar absoluut wegbrengen, want ik breek me nek liever niet en aangezien ze me al gescheurde spier getrapt heeft en je echt heel erg uit moet kijken bij haar zit dat risico er wel in.
Jullie denken vast: Waarom doe je d'r niet weg dan, nou ze fokt gruwelijk mooie veulens en kan soms toch best lief zijn als ze een goede dag heeft. heeft ze dat niet dan laat ik d'r gewoon links liggen haha.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:02

Mijn merrie is een Belisar x Boreas.

Het is een echte knuffelmuts met een eigen wil.
Ze is dominant, maar wel werkwillig.
En ze zit heerlijk in galop.

Tevens kan ze goed springen. Ze is namelijk een keer uit zichzelf de buitenbak (1.5 m) uitgesprongen.

Afbeelding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:25

Mooi paardje Luuntje,heb je ook rijfoto's?
Desire: Dat kan ik me voorstellen,die van mij kan ook dominant zijn maar bluft alleen maar,die doet nooit een vlieg kwaad.Is ook alleen maar op stal. Ik zou die merrie dan ook idd alleen voor de fok houden,ik neem aan dat ze dat karakter niet doorvererft?

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:39

Elisa2 schreef:
Mooi paardje Luuntje,heb je ook rijfoto's?
Desire: Dat kan ik me voorstellen,die van mij kan ook dominant zijn maar bluft alleen maar,die doet nooit een vlieg kwaad.Is ook alleen maar op stal. Ik zou die merrie dan ook idd alleen voor de fok houden,ik neem aan dat ze dat karakter niet doorvererft?

Nou dat is nog maar de vraag, haar nakomelingen zijn nog te jong om in te rijden, maar haar veulen van dit jaar is dominant maar wel vriendelijk tegen mensen, kan ook alles met d'r doen en haar jaarling was precies hetzelfde, maar daar kan je helemaal lekker mee kroelen, dus hun karakters zijn nu al beter dan die van de merrie en denk dat ze onder het zadel ook beter zullen zijn, hoewel Ub40 X Belisar waarschijnlijk niet voor iedere ruiter geschikt zal zijn, maar dat temperament willen we wel juist hebben, alleen de merrie is gewoon echt gemeen en dat hoef ik dus weer niet!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:05

Nee temperament is idd iets anders dan gemenigheid,en misch. pakt UB40 X Belisar wel heel goed uit,want ik rijd bv ook een Gribaldi X Saros xx,dan zou je ook zeggen van nou... maar die is geweldig makkelijk en braaf..

parouscha

Re: informatie over Houston (nakomelingen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:26

Ik vind houston een prachtige hengst.
En hij geeft ook fijne paarden, met een super draf, karakters wat moet klikken.
Want zoals al aangegeven wordt het zijn niet de makkelijksten.

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:20

bedankt voor alle reacties weer, denk dat mijn keuze nu wel vast staat eigenlijk!

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:32

En wat wordt je keuze?

Oftopic, ik heb nog geen rijfoto's zal vanavond eens proberen iemand zo gek te krijgen om foto's te maken.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:47

Ik ben er trouwens net achter gekomen, dat mijn Houston UTV reserve kampioen is geweest en deel heeft genomen aan het verrichtingsonderzoek!!!!
Ik zou het wel weten als ik jou was!

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:21

haha, ja maar dat bedoelde ik er ook mee, dat ik Houston ga gebruiken!!
Leuk als de rijfoto's nog gaan lukken, ben benieuwd!!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:55

Ik heb een 6 jarige hengst van Houston, en die is superbraaf.
Wordt nu gereden en uitgebracht door een jongen, en die heeft er veel schik mee. Hij is erg braaf in de omgang, ook met rijden. Is afgelopen jaar pas ingereden. Gaat allemaal voorspoedig, word al wat manser maar is goed en braaf te rijden.
Is wel klein, krap 1m60, da's erg jammer. Voor de ukkies onder ons dus. Al is zijn ruiter 1m94 ong
Staat overigens te koop

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:29

Ookal heb ik geen geld haha heb je wel een foto? Ben wel erg benieuwd..

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 18:37

in haar profiel staat ook al een hele mooie foto, maar als je er nog meer hebt... daar ben ik ook wel benieuwd naar!!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:08

Dankje,ik zou er ook wel wat meer willen zien,meen dat ik dit paard een x gezien heb bij ITP

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:38

En ik heb Houston vanmiddag nog geaait .... en hij is geweldig

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:46

Afbeelding
Dit was mijn Houston. Ze was enorm leergierig en werkte door tot ze er bij neer viel. Het schikkerig was er wel, en rillen voor je spoor. Ik heb haar tot het Z2 gereden zonder zweep( kon je haar gewoon niet mee rijden).
Toch een geweldige merrie, maar was maar 162 hoog..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:18

Heel mooi beestje zeg!

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 09:11

wat een gaaf dier!
zo van de foto zou je niet zeggen dat ze maar 1.62 is hoor.

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:54

Wat denk je van de hengst Paddox voor je merrie?
Hij is ook een goede vererver naar zijn nakomelingen toe.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:23

Ik heb zelf een Houstonruin. Een onwijs mooi beestje met goed gangenwerk. Ook veel potentie voor de hogere dressuur (ja ik heb stiekem wat changementen en Halbe Tritten geoefend ). De stap is ruim, de draf is van de grond en ruim en de galop is relatief opgericht. Maar je hebt wel te maken met een redelijk moeilijk karakter; hij heeft periodes gehad dat hij je al niet liet opstappen en dergelijke. Ook is het een bijzonder goede stijgeraar. Hij vindt niks eng, maar kan flink showen (zowel positief als negatief). Op concours is hij wel altijd een zekerheid (behalve 1 ernstige uitzondering ). Hij is 1.68 m. Ook heeft hij al 1.10 gesprongen. Hij is nu 5 en een jaar onder zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:45

Hij is erg mooi....

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:37

pfieuw mooie stallen ook zeg op de achtergrond!!

Dit is onze Houston merrie:
Afbeelding
Mamma (Houston X Zuidhorn) En V. veulen Osmium.

Sannah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:41

Kajanus schreef:
Hij is erg mooi....

Deze Houston is toch wel het mooist
Afbeelding

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 12:13

jeetje, hij geeft wel paarden met een geweldig hoofd hè?! bedankt voor de foto's allemaal, en schroom niet om er meer bij te zetten

Citaat:
Wat denk je van de hengst Paddox voor je merrie?

ik heb wel aan ferro bloed gedacht vanwege het goede achterbeen en front, maar ik ben bang dat die niet zal veredelen en misschien een wat kort voorbeen geeft (is bij mijn merrie ook niet erg lang...). Vind het wel een enorm mooie hengst!