Wat voor hengst op deze Rubiquil merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Wat voor hengst op deze Rubiquil merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:13

Aimee schreef:
www.pretendenthoeve.com

Staat Oscar ook meteen bij

Wat vind je van Weyden?

Weyden heeft wel zijn kwaliteiten maar ik denk niet dat een combi van deze merrie van Rubiquil x Weyden te prefereren valt. Heb weyden begin dit jaar gezien bij de Ijzeren Man. Weyden heeft super moderne merries nodig (op het iele af denk ik, want hij zal toch massa bijvoegen).

Niemand die de Duitse hengsten beter kent dan ik? Heb al tig keer m'n video van dressuurhengsten 2003 van Bernd Eylers bekeken maar daar staan natuurlijk niet alle interessante hengsten op maar ze zijn een hulp. kan natuurlijk ook de nieuwe lichting hengsten afwachten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:30

Dat valt reuze mee Petraaken, de beste nakomelingen van Weyden komen niet uit moderne merries!
Denk aan zijn gekeurde zoon Weyrudo, Weyden x Rubinstein x Donnerhall.... De beste nakomeling die ik van hem ken heeft als mv. Feiner stern en verder 'oude' bloedlijn erachter.
In combi met moderne (bloederige) merries lijkt Weyden imo te strooien.

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:55

Ik zou bij deze merrie geen schrik hebben een modernere hengst te kiezen. De merrie legt kwa massa genoeg gewicht in de schaal denk ik.

Als je Florencio interessant maar net iets te duur vindt kun je misschien zoeken naar een andere interessante Florestan. Die lopen er best rond denk ik.

Jet Set zou ik van wegblijven. Weyden vind ik (voor mezelf dan) niet interessant genoeg.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:11

Hmmm..... deze post gaat niets te maken hebben met dit topic, maar ben toch even benieuwd; waarom vind je Weyden niet interessant genoeg Jan?

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 13:24

Jan_VT schreef:
Ik zou bij deze merrie geen schrik hebben een modernere hengst te kiezen. De merrie legt kwa massa genoeg gewicht in de schaal denk ik.

Als je Florencio interessant maar net iets te duur vindt kun je misschien zoeken naar een andere interessante Florestan. Die lopen er best rond denk ik.

Jet Set zou ik van wegblijven. Weyden vind ik (voor mezelf dan) niet interessant genoeg.

zoals aangegeven zouden we liever Romadour II liever vermijden en via Florestan komen we opnieuw bij hem maar goed bij Floris zat dit net ver genoeg vonden maar de voorkeur heeft tegenwoordig van vrij van dat bloed om later terug naar dat bloed te kunnen.

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:46

Lingh

Ik denk trouwens dat je met deze merrie de Sandreo-gok best kunt nemen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:52

petraaken schreef:
Zou His Highness bij deze merrie passen.

Afbeelding

Hohenstein x Donnerhall x Feinerstern

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:22

His Highness vind ik nou niet het toonbeeld van een supersnel en sterk achterbeen, maar wat een pracht van een hengst is dat! Dat is nou nog eens een knappe knol.

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:28

Ik ben het in alles met je eens Missouri. Om het achterbeentje zou ik hem laten staan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 06:58

Ik hoor het al, ik ben waarschijnlijk weer te veeleisend.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:05

Nee hoor, je hebt alleen de pech dat Amor niet meer leeft - die gaf wel mooie ruggen, lengte in de hals en een super-sterk achterbeengebruik. En typische karaktertjes, maar dat kan je met Rubiquil's wel riskeren....

Krack C's, Lingh.. komt allemaal uit Flemmingh. Niets mis mee als je sterk fokkende merries hebt, maar als Petra aangeeft dat de ruggen in haar merrielijn wel eens week willen zijn, is Flemmingh niet zo'n optie.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:51

Aimee schreef:
Waarom vind je Weyden niet interessant genoeg Jan?

Mij hoor je geen kritiek geven op Weyden als sportpaard hoor, want hij heeft een heel knappe carrière achter de rug, maar als fokhengst vind ik hem niet echt opvallend. Voor mij iets te klassieke bouw en idem dito beengebruik.
Zo op basis van de foto die Petra hier neerzet zou ik Weyden ook niet direct gebruiken op deze merrie. Ik denk dat de merrie een combi met een iets meer bloedvoerende hengst wel aankan.

petraaken schreef:
zoals aangegeven zouden we liever Romadour II liever vermijden en via Florestan komen we opnieuw bij hem maar goed bij Floris zat dit net ver genoeg vonden maar de voorkeur heeft tegenwoordig van vrij van dat bloed om later terug naar dat bloed te kunnen.

Er zijn natuurlijk nog wel bloedlijnen Romadour vrij.

Te denken aan:

Jazz
Ferro
Krack

of Weltmeyer

Wat dacht je van Welt Hit II?

of Donnerhall bloed?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:25

Jazz geeft vaak kort in de hals
Ferro geeft vaak 'gewoon' op minder moderne merries
Krack is een zoon van Flemmingh, denk aan weke ruglijn
Weltmeyer geeft een boel maar geen krachtig achterbeen...

Het is idd niet zo makkelijk, als je dressuurbloed zoekt waar je over 2 generaties nog wat aan hebt, zeker in ogenschouw met de eigenschappen die Petra wil verankeren.

Denk dat Petra meer richting Trakheners (oud bloed, geen 'Gribs')) mag gaan denken, dan krijg je zeker meer lengte in hals en benen, meer ras, meer bloed. Hoe sta je tegenover een vleugje Arabisch bloed? Stel je vraag ook eens op 'dat andere forum'

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:51

Zodra de Trakehners de veterinaire gegevens van hun hengsten openbaar maken zou dat wellicht aan te raden zijn, anders lijkt het me geen gezond advies

En sterke ondertredende achterhand voor de dressuursport ........ Arabier

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:56

Zou Lupicor niks zijn? Is wel geen typische dressuurhengst, maar dat is in mijn ogen alleen maar een pluspunt.... Hij geeft lengte, ras, goede rug en kan ook nog bewegen EN springen! Zou ik niet zo verkeerd vinden eerlijk gezegd. Kijk eens op www.hanshorn.nl daar staat Lupicor en een zoon van hem Lacco Ameno.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 14:03

[quote="Jan_VT]

Er zijn natuurlijk nog wel bloedlijnen Romadour vrij.

Te denken aan:

Jazz
Ferro
Krack

of Weltmeyer

Wat dacht je van Welt Hit II?

of Donnerhall bloed?

[/quote]

Jazz valt af op karakter, De enige Ferro zoon die ik misschien ooit eens wil gebruiken is Rousseau.

Donnerhall bloed zien we inderdaad goed zitten. We gingen eigenlijk Samba Hit II gebruiken voor haar maar die zijn sperma was dit jaar bij ons (voor een andere merrie) iedere keer zo ga als dood.

Donnerhall, Sandro Hit, Brentano II bloed of Alabaster bevallen ons wel. Een scheut Trakhener bloed is ook welkom of volbloed is ook welkom.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:48

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:52

Oud, gezond en bewezen Trakehner bloed zit in Obelisk en natuurlijk in OO7.
Voor SambaHit en San Brentano heb je bloed nodig tenminste dat maak ik op uit de veulens die ik gezien heb, zo ook voor Donnerhal.

Een zoon van Krack zal adel en achterbeen kunnen leveren, welke vergroot weet ik eigenlijk niet zo.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:13

sarabande schreef:
En sterke ondertredende achterhand voor de dressuursport ........ Arabier

Op deze Rubiquil zou ik het zeker durven. Gezien haar bouw zal ze zeker zelf al sterk kunnen bewegen van achter uit.
Een scheutje Arabisch bloed in deze bloedlijn is iets waarvan ik denk dat je daar over een generatie of 2 heel veel plezier van gaat hebben, het zal snit en bloed geven, beetje verluxen.

Waarbij ik zeker niet denk aan een volbloed Arabier, maar een warmbloed met een scheut Arabisch bloed. Zoals de Kennedy x Ubis

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:16

Uptown zou inderdaad wel een optie zijn! Volgens mij voldoet ie aan de meeste eisen.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:58

petraaken schreef:
[

Sandro Hit en een goed achterbeen? Er worden een paar zeer interessante trakehner hengsten gekeurd dit weekend, maar weet niet of je op zoek bent naar trakehnerbloed of echt een trakehner.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:06

Aimee schreef:
Uptown zou inderdaad wel een optie zijn! Volgens mij voldoet ie aan de meeste eisen.

Prachtig paard uit een super moeder, okee karakter (beetje sensibel, maar dat schijnt bij Kennedy nog weleens voor te komen ).
Lopen ook meer dan okee.

Lijkt mij een interessante keus

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 09:24

T'is verdomd niet makkelijk om een hengst voor deze te kiezen. *grote zucht*

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:53

Missouri schreef:
Prachtig paard uit een super moeder, okee karakter (beetje sensibel, maar dat schijnt bij Kennedy nog weleens voor te komen ).
Lopen ook meer dan okee.

Lijkt mij een interessante keus

Hmmm.... heb Uptown nu meerdere malen onder Happie gezien en dan niet bij de grote evenementen als de Pavo-cup. Heb hem nog nooit op een lastig karakter kunnen betrappen, integendeel, mèn wat liep die braaf en makkelijk voor de eerste keer mee van huis. Hij zal heus sensibel zijn, maar dat is toch juist een pré? Geef mij maar een sensibel paard maar wèl koel genoeg op de omgeving en dat heb ik bij Uptown telkens gezien.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:53

petraaken schreef:
T'is verdomd niet makkelijk om een hengst voor deze te kiezen. *grote zucht*

Je bent niet te spreken over deze laatst aangedragen mogelijkheid?